|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה כדאי לעשות כאשר נתקעים עם הרכב?
כתיבת המומחים
לימודי רפואה סינית 2024

חשיפה ב-News1 / חומרי החקירה (חלק שני)

פישר: אחתום על כל מסמך שתגידו בתנאי שאמות <br>

פונה לבית החולים במהלך שתיים מן החקירות בחקירותיו באוקטובר-נובמבר שעבר טען פישר שמעשיהם של החוקרים אינם חוקיים "לא קיבלתי מידע משום שוטר; מאנשי שלטון כן קיבלתי מידע לפעמים"
29/06/2015  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   פרשת רונאל פישר   |   תגובות
טענות נגד החוקרים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

קמע ממיכל פישר
בסוף הדיון על הארכת המעצר של רונאל פישר ב-11.7.14, מסרה רעייתו מיכל לחוקר מח"ש קמע עבורו: נייר לבן מקופל לגודל 1 ס"מ על 2 ס"מ עטוף בניילון. הקמע הוכנס למעטפה וצורף לתיק, נרשם במזכר של מח"ש.

תכולת הכספת
בחיפוש בכספת בביתו של רונאל ב-12.5.15 נמצאו שעוני יוקרה, עטי יוקרה, תכשיטים ואבני חן, דרכונים, פנקסי שיקים, כסף מזומן ומטבעות, נרתיקים שונים וקופסאות שונות. עוד נמצאו מצלמה דיגיטלית, מפתח לרכב אאודי וקופסא קטנה ובה מטבעות שנראו כמטבעות זהב.

רונאל פישר טען מספר פעמים בחקירותיו שהוא חש ברע ובשניים מהמקרים אף פונה לבית החולים, אך לא נמצא דבר. כך מגלה חומר החקירה הנחשף ב-News1.

ב-6.7.14, ימים אחדים לאחר מעצרו הראשון, יצא פישר לעשן וכמעט מעד. "רונאל אמר לנו בתחילה שהוא מטושטש מהכדורים שנתנו לו בבית המעצר. לדבריו לא ישן כל הלילה מרוב צעקות שהיו במקום. רונאל אמר כי הוא עכשיו מבין שהוא רוצה כל הזמן להישאר במעצר ולא לצאת משם ואינו רוצה לראות את משפחתו לעולם. הנ"ל מעת לעת מלמל לעצמו, אמר שאיש לא ידבר איתו יותר וזו בושה... הנ"ל בכה ואמר שהוא מוכן לחתום על כל מסמך שנגיד לו בתנאי שהוא ימות", רשם החוקר רוני שמואלי.

באותו יום נלקח פישר מבית הכלא ניצן לבית משפט השלום בירושלים. שרלי כהן דיווח: "היה מכונס בעצמו ונראה מנותק מהמציאות... מתפלל לישון ולא לקום והוא ראה את אשתו בלילה דרך הסורגים ביקרה אותו וראה אותה בוכה. אמר ש-30 שנה חי עם אשתו ומעולם לא בכתה ושהיא חזקה וראה אותה בוכה והוא לא מסוגל לחזור הביתה והוא מבקש להישאר במעצר... בסוף השיחה אמר לי שוב שרוצה לישון ולא לקום. כמו-כן אמר לי ששכח את שמות ילדיו".

ב-14.7.14 זומן אמבולנס לבקשתו של פישר, הבדיקות היו תקינות אבל לאור מראהו והתנהגותו, אנשי מד"א הודיעו שאינם רוצים ליטול סיכון והוא פונה לבית החולים שערי צדק.

במהלכה של חקירה אחרת יצא פישר לסיגריה עם חוקר מח"ש, שרשם מאוחר יותר: "לאחר שיצאנו שסיים לעשן יצאנו מהמעלית ואז רונאל אמר שהוא מרגיש סחרחורת ונפל חצי נפילה". פישר אמר שכנראה יש לו נפילת סוכר והוא פונה באמבולנס להדסה עין כרם.

"מוגשת תלונה על שיבוש"
חסן. "אני מנוע מלהשיב" [צילום: עומר זעירא]

"בניגוד לאמור כאן, החוקרים מסרבים לרשום כל מה שאני אומר. בניגוד לאמור כאן, החוקרים שואלים אותי שאלות שלא נוגעות לאזהרה ועל כן אין משמעות לחתימה שלי עליה. האזהרה יכולה להיות רלוונטית אחרי שאשמע את השאלות"

בחקירותיו באוקטובר-נובמבר שעבר תקף פישר את חוקריו וטען שמעשיהם בלתי חוקיים – החל ממעצרו ועד לאופן בו הוזהר בתחילת החקירה. ב-23.10.14 הביע פישר תדהמה על כך שהוא נחקר בנוגע לאלון חסן, מבלי שהלה ויתר על חסיון עו"ד-לקוח:

"ההתנהגות הזאת לא יכולה להיות תמימה והיא נועדה ליצור מצב בלתי נסבל שבו אפשר להטיח בי מה שרוצים ואילו אני מנוע מלהשיב. אם זאת התוצאה שמח"ש ביקש להשיג, הוא משיג אותה. האם היא ראויה וחוקית – אני מסופק... ככל שתוסיף ותשאל אותי שאלות שנוגעות ללקוח שלי מבלי שפעלתם אצלו להסיר את החיסיון לפני שנקראתי לחקירה, אני אראה בכך שיבוש חקירה של מח"ש ויותר מזה לא יהיו תשובות שלי בכל הנוגע ללקוחות שאתם עוסקים בהם בחקירה הזו. ולהלן מוגשת בזאת תלונה על שיבוש הליכי חקירה".

כעבור שלושה ימים סירב פישר להשיב על שאלות בנוגע לאילון מכלוף באותו נימוק, וכתב בשולי ההודעה: "נורא חשוב לי להבהיר ולחדד שעובדות או טענות שונות שהוטחו בי במהלך החקירה היום ומהן עולה כאילו קיבלתי מידע מהמשטרה, או שילמתי או ביקשתי כסף עבור זה, לא היה ולא נברא ואין לזה שום קשר לשאלת חיסיון הואיל והדבר נוגע לטענה אישית כלפי, אבל כדי להראות, לשכנע ולהסביר מדוע הטענות הללו מופרכות כשלעצמן, אני זקוק להסרה של החיסיון כדי למסור לכם מידע בנוגע לחסן ומר מכלוף ואני אני עלול להסתבך כשהם מסרבים להסיר את החיסיון ונוצרה לפיכך תמונה עקומה של המציאות הנפרשת בפני מח"ש".

ב-17.11.14 רשם פישר בכתב יד מתחת לאזהרה: "בניגוד לאמור כאן, החוקרים מסרבים לרשום כל מה שאני אומר. בניגוד לאמור כאן, החוקרים שואלים אותי שאלות שלא נוגעות לאזהרה ועל כן אין משמעות לחתימה שלי עליה. האזהרה יכולה להיות רלוונטית אחרי שאשמע את השאלות".

פישר טען שהחקירה אינה במקומה, משום שאין הוא מבין האם הוא עד או חשוד. "כל מה שקורה בחדר החקירות נמצא לפני או דקה אחרי בתקשורת, אחד לאחד, שאלה אחרי שאלה, ואני שואל מי מדליף מהחקירה ומי מעביר את השאלות ואת המידע ולמה אני צריך לשתף פעולה בחקירה שמתנהלת בתקשורת... מדובר בהתנהלות מבישה כי מדובר בשיבוש חקירה של מח"ש".

בהמשך הזהיר פישר את החוקרים: "אם אתם עובדים עלי במובן הביטוי של הרחוב, מזהירים על אחד ושואלים על שניים, אז אנחנו נמצאים בחקירה שאינה חוקית ואין לי כוונה לשתף פעולה בה. מי שצריך בנסיבות האלה לשמור על זכות השתיקה זה החוקר ולא הנחקר, לנחקר יש הרבה מה להגיד אם רק ישאלו אותו שאלות רלוונטיות לעניין שהוא מוזהר עליו".

"גם לאשתו הוא לא מספר"
דוד. "היא לא יויו" [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

"במרוצת הזמן כאשר אנשים מכירים ועובדים באינטנסיביות על עניין כלשהי, אם נוצרת ביניהם כימיה, אז מתפתחת ידידות, חברות. אני גיליתי הערכה עצומה להתנהלותו של מלכה כשוטר ואני חושב שהוא העריך את מה שאני יודע לעשות כעו"ד והתפתחה ידידות ולימים אפילו לחברות. זה היה תהליך ארוך וממושך"

עם זאת, בחלק מן המקרים השיב פישר לעניין – והכחיש בתוקף ואף בתוקפנות את החשדות נגדו. כך למשל היה ב-4.11.14, כאשר נשאל על קשריו עם ערן מלכה:

"במרוצת הזמן כאשר אנשים מכירים ועובדים באינטנסיביות על עניין כלשהי, אם נוצרת ביניהם כימיה, אז מתפתחת ידידות, חברות. אני גיליתי הערכה עצומה להתנהלותו של מלכה כשוטר ואני חושב שהוא העריך את מה שאני יודע לעשות כעו"ד והתפתחה ידידות ולימים אפילו לחברות. זה היה תהליך ארוך וממושך".

שאלה: "עם עוד איזה גורמים נוצר לך קשר כזה במשטרה?".

תשובה: "ממש לא עניין שלכם. חוץ מהצורך להשמיץ אותי ולפגוע בי".

שאלה: "חוץ מאותה נסיעה שלך יחד עם ערן מלכה לטיול ויסקי בחו"ל, יצאתם לעוד טיולים בחו"ל יחד?".

תשובה: "לא".

שאלה: "וגם לא קרה שנפגשתם בחו"ל?".

תשובה: "לא. גם לא במקריות. לצערי, אגב".

שאלה: "למה?".

תשובה: "כי הוא איש מדהים והייתי שמח לנסוע איתו יותר".

ב-17.11.14 נשאל פישר על כמה מן הפרטים העתידים להופיע בכתב האישום נגדו. הוא טען שאינו מכיר את קובי כחלון: "אולי היה איזה אירוע מזדמן אקראי וניגש אלי אדם כזה, לחץ את ידי לשלום אבל לא מעבר לכך מקצועית, ומי שחבר לי אני ודאי יודע והוא לא חבר שלי". על יאיר ביטון אמר: "הוא לקוח שלי וחבר מאוד קרוב... אני אודה לך אם תסביר לי איך יאיר ביטון קשור לאזהרה".

פישר חזר לקשריו עם מלכה: "מר מלכה מעולם לא שיתף אותי בתיק כלשהי משטרתי ולעניין זה גם לא על מה ששאלת ספציפי [ביטון]... אני יכול להיות בטוח רק בדבר אחד, שמלכה הקפיד עימי כקלה כחמורה גם כשהתפתחה שיחה על עניין שלא היה לו שום קשר אליו, הוא ביקש שנעבור נושא, למשל מינויים במשטרה הוא ביקש שלא יעלה בשיחותינו... לא כל השוטרים פורמליסטים כמוהו. אחרי שראיתי שגם לאשתו הוא לא מספר, הבנתי למה גם אני לא יודע והוא צודק". פישר הצהיר: "אני אומר לך בוודאות של 100 אחוז שלא קיבלתי שום מידע מערן מלכה או מאיש שלטון אחר, ואני אדייק את זה – משום שוטר, כי מאנשי שלטון כן קיבלתי מידע לפעמים".

גם באותה חקירה היו לפישר טענות נגד חוקריו: "זה לא בסדר שאתם חוקרים אותי על עבירות שלא הוזהרתי עליהם כשעורכת הדין שלי [רות דוד] הייתה פה. זה פשוט לא הוגן. אני לא מדבר על זה שזה לא חוקי. לא מתנהגים ככה".

שאלה: "אתה רוצה להיוועץ בעו"ד פעם נוספת?".

תשובה: "כמובן שכן, אבל מאוד לא נוח לי להביא אותה לכאן מת"א פעם נוספת. איך אני יכול לבקש ממנה לבוא לכאן. יש לה את העיסוקים שלה ואת סדר היום שלה. היא לא יויו, לא שלכם ולא שלי".


תאריך:  29/06/2015   |   עודכן:  29/06/2015
איתמר לוין
+פישר סירב לענות על השאלות ולחתום על הודעותיו
08:16 29/06/15  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
האשים את חוקרי מח"ש בסילוף במזיד של דבריו, בהפרת זכות ההיוועצות ובניהול חקירה נקמנית נגדו  ▪  טען שאינו יודע כמה שילמו לו האחים נחמיאס  ▪  הכחיש שקיבל מידע ממלכה: "יש בינינו מידור תוקפני"
(מלכה. "מאוד ישר" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+המחזור הרשום של משרד פישר:
21.29 מיליון ש"ח בשנתיים וחצי
08:13 29/06/15  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מחזור שכר הטירחה הממוצע: 580,000 שקל לחודש, ללא מע"מ  ▪  בין הלקוחות: ארקדי גאידמק, גלעד ארדן, דנקנר השקעות, עופר אחזקות, עיריית ירושלים, הליכוד והטלוויזיה החינוכית  ▪  יאיר ביטון שילם לפישר עד 100,000 שקל בחודש
(פישר. ארדן היה לקוח שלו [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביב נחמיאס / Aviv Nahmias   אורי כרמל / Uri Carmel   אילון מכלוף / Eylon  Machluf   איתן פלג / Eitan Peleg   אלון חסן / Alon  Hassan   אסף גולן / Assaf Golan   ברונו שטיין / Bruno Shtein   ג'ויה סקפה-שפירא / Joya SKAPPA-SHAPIRO    דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   זוהר בוצ'ן / Zohar Botchen   חגית מאק-קלמנוביץ / Hagit  Mack-Kalmanovich   יאיר ביטון / Yair Biton   יאיר  גולן / Yair Golan   יוסף נחמיאס / Yossef Nahmiass   יורם ברק / Yoram Barak   יעקב וינרוט / Yaakov Weinroth   יצחק רוכברגר / Yitzhak  Rochberger   ירון בארי / Yaron Be'eri   ליאורה נהון / Liora Nahon    ליזי שובל-בר / lizzy  shoval Bar   משה סובל / Moshe Sobel   משה סעדה / Moshe Saadda   נועם עוזיאל / Noam Uziel   נחשון שוחט / Nahshon Shohat   נסים מרום / Nissim Marom   ע"י   עדי כרמלי / Adi Carmeli   עופר ברטל / Ofer Bartal   עפר נמרודי / Ofer Nimrodi   ערן מלכה / Eran  Malka   קובי כחלון / kobe kahlon   קרן אלטמן / Keren Altman   רון שפירא / Ron Shapira   רונאל פישר / Ronel Fiaher   רונן יצחק / Ronen Yitzhak   רועי בר / Roee Bar   רות דוד / Ruth David-Blum   רמי דואני / Rami Douani   שי ברס / Shay Baras   ששון חי / Sasson Hay 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
פישר: אחתום על כל מסמך שתגידו בתנאי שאמות
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת רונאל פישר
מחזורו הרשום של משרד עורכי הדין בראשותו של רונאל פישר הסתכם ב-21.29 מיליון שקל בין ינואר 2012 ליולי 2014 (מועד מעצרו של פישר, שהביא לחיסול המשרד). כך מגלים חומרי החקירה בפרשה, הנחשפים ב-News1.
29/06/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
כל יום שחולף מביא גילויים חדשים במה שניתן לכנות כבר בלשון רבים: "פרשיות עו"ד רונאל פישר". לפי חשדות שהועלו נגד עו"ד רונאל פישר - ויודגש היטב כי עניין לנו בחשדות, שטרם הוכחו, אם בכלל שלא מצאו ביטויים בכתב-האישום המתוקן והמשותף שהוגש נגד פרקליטת מחוז תל אביב (פלילי), לשעבר, עו"ד רות דוד-בלום; עו"ד רונאל פישר ורפ"ק ערן מלכה, עו"ד, החשיד ערן מלכה את רונאל פישר - בחקירתו במחלקה לחקירות שוטרים - בכך שהוא השקה אותו לשוכרה וניצל מצב דברים זה, כדי להשיג שיתוף פעולה עברייני, לכאורה, עמו, כמו-גם בניסיון להציע לעו"ד יעקב וינרוט לנצל "קשריו הטובים", שפישר טען לקיומם, עם שופט בית המשפט המחוזי המכהן, בתל אביב-יפו, גלעד נויטל, כדי להביא להקלה בעניינו הפלילי של עו"ד יעקב וינרוט שעניינו התברר בכתב-איום שהוגש נגדו, בפני שופט מחוזי זה.
28/06/2015  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
ערן מלכה רמז בחקירתו ב-6.5.15, כי עו"ד רות דוד הייתה מעורבת גם בסחר שניהל רונאל פישר במידע חסוי, ולא רק בשיבוש הליכים כפי שנטען בכתב האישום נגדה. כך מלמדים חומרי החקירה הנחשפים ב-News1.
28/06/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
חוקרי מח"ש חששו, שערן מלכה מנסה לפגוע בעצמו ביום מעצרו ב-29.4.15. כך מגלים חומרי החקירה הנחשפים ב-News1.
28/06/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
"חושי ושיקול הדעת שלי התערערו בשביל ללכת שבי אחרי איזה קסם או איזשהו כוח מאגי" שיש לרונאל פישר. כך הסביר ערן מלכה את העבירות הרבות אותן ביצע, בחקירתו במח"ש ב-29.4.15 - הראשונה בה החל להודות ואשר נחשפת ב-News1.
28/06/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלון קוחלני
אלון קוחלני
על-רקע כתבי אישום ראשונים שהגישה ה-SEC בגין שימוש ב-AI, התבקשו קציני ציות לבחון את סיכוני הציות הכרוכים בכך
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
רב-טוראי אדולף היטלר הבין את חוקי קו הדם יותר מגנרלים; הדמוקרטיות תפקדו רע; ליקוייה של הניטרליות; היה מידע בשפע אך המפקדים הבכירים לא הבינו אותו ופֵרשו לא נכון; סוד מצויָנותו של רו...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
רעיון המדינה הפלשתינית משמעו אחד: הפיכת הגדה המערבית לעזה שנייה, תחת שלטון חמאס, ולניסיונות חוזרים ונשנים לתקוף את ישראל המצומקת, לבתר ולהשמיד אותה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il