לפני שנים לא רבות מדי אם ידעתם את מוצאו של יצרן הרכב ידעתם גם מאין הגיעו המכוניות - וולוו משבדיה, טויוטה מיפן וכו'. התקופה הזו עברה חלפה לה כבר מזמן בשל עלויות ייצור - הרבה יותר זול לייצר מכוניות במדינות עם כוח עבודה זול, כך ש(כמעט) כל היצרנים מקימים להם מפעלים בתאילנד, טורקיה ועוד.
חוץ מכוח העבודה הזול העומד לרשות החברות, הן גם זוכות לעיתים קרובות לסיוע ועידוד של הממשלה המקומית בשל התרומה של הקמת המפעל לכלכלה ולהקטנת מעגל המובטלים. אחרונת המדווחות על הקמת מפעל ייצור במדינה שכזו היא החברה הקוריאנית קאיה, חברת בת בתאגיד יונדאי שהודיעה לפני ימים מספר על סיום הקמת מפעל הייצור החדש שלה בזילינה שבסלובקיה, בהשקעה כוללת של מיליארד דולר.
המפעל החדש יחל בהפעלת קווי הייצור ובייצור ניסיוני בעוד חודש והייצור הסדרתי מתוכנן לסוף שנת 2006. לדברי החברה, בימים אלו הסתיים גיוסם של 1,200 עובדים ומנהלים למשמרת הראשונה ובקרוב יחל גיוסם של אלפי עובדים למשמרת השנייה. התכנון הוא שעד לשנת 2009 יעסיק המפעל כ- 3,000 עובדים, בשלוש משמרות במטרה לעמוד בכושר ייצור של 300,000 מכוניות בשנה.
יין-קיו ביי, נשיא קאיה סלובקיה, אמר כי המפעל החדש הוקם על שלושה יסודות: איכות, גמישות ויעילות, במטרה לאפשר לקאיה לספק לשוק האירופאי מכוניות באיכות גבוהה העונה לצרכי הלקוחות בשוק זה. בין המכוניות המתוכננות לצאת משערי המפעל החדש צפויה להיות הסייד, מכונית קונספט משפחתית שהוצגה בתערוכת ז'נבה האחרונה (בפברואר) והספורטאז' החדש ששיווקו בארץ מתעכב זה תקופה ארוכה בשל בעיות תמחור.