|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
נפגעי פעולת איבה בישראל - כל המידע
קבוצת ירדן
כל מה שרצית לדעת על שירותי אינסטלציה
חגיגות השיחרור של הציונות הדתית

לילה לבן בירושלים

רבבות חוגגים, כמעט כולם דתיים לאומיים גדשו הלילה את רחובות ירושלים בשירה ובריקודים בישיבות הציוניות ובמכינות הקדם-צבאיות ברחבי הארץ כולה התקיימו מסיבות הודיה האירוע המרכזי היה בישיבת מרכז הרב ובבית אורות
26/05/2006  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   חגים ומועדים   |   תגובות
ישיבת מרכז הרב

רחבת הכותל המערבי אמש

אלפים גדשו הלילה, ליל יום שחרור ירושלים, את ישיבת מרכז הרב בשכונת קריית משה לחוג את היום ובעיקר לשמוע הרצאות רבנים, שהתייחסו בדרשותיהם למצב בירושלים, במדינה ובעם. סמוך לשעה 1:30 הסתיימה המסיבה בישיבה והחוגגים הרבים יצאו בהמוניהם אל עבר הכותל המערבי. במשך שעה ארוכה צעדו החוגגים בשירה ובריקודים, כשבדרכם מתלווים תושבי ירושלים שעדיין נשארו ערים. החוגגים נכנסו משער יפו ושער ציון דרך הרובע היהודי, הרובע המוסלמי והרובע הארמני.

במקביל התקיימה חגיגה רבת משתתפים של אלפי בני נוער סמוך לישיבת בית אורות על הר הזיתים. רוב המשתתפים הגיעו לחגיגה בתום מצעד הריקודגלים, שיצא מגן סאקר לכותל. סמוך לשעה 3:00 לפנות בוקר הגיעו ראשוני החוגגים אל העתיקה כאשר הם נכנסים דרך שער האריות, שער האשפות ושער שכם דרך הרובע המוסלמי, בקבוצות-קבוצות וכבודדים.

את פני החוגגים קידמו התושבים הישראלים ברובע המוסלמי והנוצרי, שהגישו לבאים שתייה חינם. בישיבתו של הרב שלמה אבינר, עטרת ירושלים, הנמצאת בלב הרובע המוסלמי, הצטופפו לפנות בוקר תלמידים רבים מישיבות ומכינות קדם-צבאיות, שבאו לחוג ולהאזין לשיעורי רבנים בנושא ירושלים. ברחבי העיר העתיקה הציבו אנשי עמותת עטרת כהנים דוכני התרמה לבאים בשערי העיר העתיקה, שנועדו לחזק את המשך ההתיישבות הישראלית במזרח ירושלים.

מצעד הריקודגלים, שאובטח על-ידי כוחות רבים, הוקדם השנה בשל קדושת השבת, ולמעשה עיקר האירועים מסתיים לפנות בוקר ברחבת הכותל המערבי בתום תפילת שחרית חגיגית המונית המתקיימת עם עלות השחר.

במסיבה בישיבת מרכז הרב השתתפו אישי ציבור מרכזיים בציונות הדתית, ביניהם ראש הישיבה, הרב אברהם שפירא, הרב הראשי לישראל הראשון לציון שלמה עמר, רבה של תל אביב, ישראל מאיר לאו, וחברי הכנסת אורי אריאל, ניסן סלומיאנסקי ויו"ר איחוד לאומי-מפד"ל - בני אלון.

"להמשיך את המהלך של נערי עמונה האמיצים"
הרב זלמן מלמד

הרב זלמן מלמד, רבה של ישיבת בית אל, שיבח את הנערים האמיצים בעמונה "שביטאו את עומק הלב ואת עומק הצער ואת עומק הדבקות בארץ ישראל". הוא הסביר כי "כשהקדוש-ברוך-הוא רואה את המעשים, הרצון של הדבקים בארץ-ישראל והמסירות יש בזה מעין תיקון של חטא העגל, ואנחנו צריכים להמשיך באותה דרך, מאותה סיבה שאנחנו אוהבים את ארץ ישראל .. נעשה את המאבק הזה בביטחון בשמחה".

הרב הוסיף ואמר כי "לפני כל התחדשות יש תמיד הסתרת פנים וכנראה זה חלק מהמבחן שלנו. נתחזק בלימוד התורה, נתחזק בעוצמה הרוחנית שלנו, באהבת אמת שהיא מקור לכל התורה והברכה עד שנגיע לירושלים הבנייה ובית המקדש הבנוי על תילו".

"שהקב"ה יסכל עצתם של הפושעים"
הרב דב ליאור

הרב דב ליאור אמר בנאומו כי "גדול הדור, הרב שפירא, הורה לא לתת יד לפינוי ישובים בארץ-ישראל ועלינו למלא את פסק ההלכה. אם גדול הדור פסק, כולם צריכים לשמוע. אנחנו לא קוראים לזה סירוב פקודה אלא אנחנו לא נותנים יד לדבר שמנוגד לתורתנו הקדושה". רבה של קריית ארבע הוסיף: "קמים רבנים עם זקן קצר או ארוך ומעיזים לפסוק נגד גדול הדור, ולכן תלמידים, אתם צריכים לדעת שיש רק פסק אחד בעניין שמחייב את כולנו, והוא של מורנו ורבנו, הרב אברהם שפירא, לפיו אסור לאף אחד לקחת חלק בפינוי או בעקירת ישובים".

לדבריו, "התורה שלנו היא מעל כל החוקים" ובני התורה צריכים לדעת את מקומם ורק גדולי הדור יכולים לפסוק לכלל ישראל. כך גם יוכלו לדעת ולהפנים מה ההשגחה האלוקית רוצה מאיתנו. "שחרור ירושלים זה המימד הרוחני לאחר כיבוש המדינה", אמר הרב ליאור ובירך את כל בני התורה שייזכו לגדול בעולמה של תורה, הלכה, באגדה ובהתבוננות אמיתית על ההשגחה האלוהית. בסוף דבריו איחל הרב "שהקדוש-ברוך-הוא יסכל את עצתם של כל הפושעים למיניהם" והביע תקווה שממשלת ישראל תשליט את ריבונותה על כל מרחבי הארץ.

"על מה עשה לנו ה' ככה?"
הרב שלמה עמר

הרב הראשי לישראל התייחס להינתקות, ואמר במסיבת ההודיה כי אין כוח בעולם שיכול לעצור תפילה שבורה. "כשמתבוננים מה עובר עלינו בשנה האחרונה ועוברים מחיל אל חיל לראות פני אלוקים בישועה וברחמים פתאום נסוגונו אחור. מכה כזאת שלא ציפינו ולא עלתה על ליבנו. פתאום כל הבכיות ומסירות הנפש של האנשים שהלכו בגופם ובממונם ולא הועיל לנו. ואנו תוהים על מה עשה לנו השם ככה? ועוד זה מדבר וזה בא... צריך לחזור ולצעוק צעקה, נאקה אמיתית מקירות הלב כדי לקרב את הגאולה ולהביא אותה הלכה למעשה".

הרב שלמה עמר אמר כי ניתן ביום זה לחוש במעט ולשער כיצד יהיה יום הגאולה ו"אף אחד לא ימנע מהתפילה הזאת שתהיה בבחינת נאקה ויהיה בה שמחה". "יש לי הרגשה שאנחנו זוכרים את מלחמת ששת הימים, אלה שהיו וחוו את החוויות האלה מכירים את הניסים והנפלאות שלא היו כמותם, וזוכרים גם את הפחד הגדול והנורא שקדם למלחמה, השבועות והימים הקשים נדמה לי שלא היה כמוהם. לא זכור לי פחד כזה וזו היתה מלחמה לפני מלחמה, ויכול להיות, מי יודע, אולי שברון הלב שהיה לנו בגלל אותו פחד הוא שהביא את הישועה. אולי זה גרם שבאו ישועות כאלה נוראות והתגלות השם בצורה מוחשית כזאת דבר פלא בימים כאלה".

"אין יהודי ששוכח את ירושלים"
הרב יוסף גליקסברג

רבה של גבעתיים הסביר כי כיום אי אפשר לשכוח את ירושלים שכן עיני כל העולם נשואות לירושלים. "זה לא מה שהיה פעם שהיינו רחוקים אלפי קילומטרים בלי תקשורת ובלי לדעת מה קורה בעיר האלוקים המושפלת, אבל לא די בזכירה של ירושלים אלא צריכים לזכור ולהזכיר ולהעלות את ירושלים על ראש שמחתנו, היום אין יהודי בארץ ששוכח את ירושלים אבל אומר הפסוק צריך לעלות דרגה ולא די שלא לשכוח אלא יש מעשה חיובי אם לא אזכרכי- לזכור ולהזכיר, לפעול ולהפעיל, לשאת באחריות לירושלים וזה מה שנדרש מאיתנו", אמר הרב יוסף גליקסברג.

הרב צפניה דרורי, רבה של קריית שמונה, שיבח את הציונות הדתית, שדרכה לדבריו מובילה לאחדות. הוא רמז לחילופי הדברים שהטיח השופט חשין בנשיא ברק, וטען כי סוף דרכם, בניגוד לציונות הדתית, להתפרד וכי האחדות בין השופטים מלאכותית.

"אין מקום לפחד"
הרב אברהם שפירא

הרב אברהם שפירא, שפתח את הערב, דיבר על המשמעות העמוקה של החזרה לירושלים ולכותל המערבי, ואמר כי ירושלים היא "עיר של מלכות, מלכות היא גדר של חרות, שיש לו על גביו רק את השם יתברך". לדבריו, רק בירושלים יש חרות, וכאשר יש הידבקות בשכינה אין מקום לפחד.

"בכל דור עלינו להתבונן בישועת השם, נתת ליראיך נס להתנוסס להתרומם לקבץ כוחות בצדקת דרכינו, לצערנו, יש היוצאים מפתחה של ירושלים ומעדיפים את הפירודים תוך אסמכתות משונות ואין להם שום אחיזה בתורה... מנסים מתוך יאוש להכשיר את מה שלא ניתן להכשיר, אבל ככל שנתגדל יותר ויותר בתורה ובאמונה נוכל להקרין את הנצח של ירושלים שלא ישקר ולא ינחם", דברי הרב שפירא.

לבסס את השליטה בירושלים ובהר הבית

בהודעה מיוחדת לקראת יום שחרור ירושלים הודיע ועד רבני יש"ע כי על הממשלה להכריז על החלת הריבונות הישראלית בכל חלקי יהודה ושומרון ובכל מקום בו יושבים יהודים. הוועד קרא לחזק ולהרחיב את ההתנחלויות ולבסס את השליטה בירושלים ובהר הבית.

"יש להסיר כל כוונה להחרבת היישובים וגירוש יהודים ולחזק את חלוצי הדור הנאחזים באדמת הקודש. לבסס את שלטוננו בירושלים ולחזק ריבונותנו בהר הבית, ולאפשר תפילת יהודים בהר הבית-מקום קודשנו", נכתב בהודעת הוועד.

"עיניים רושפות בבתי הכנסת"
משה קפלינסקי [צילום: דו"ץ]

את המתח הגלוי או הסמוי הקיים בין חלקים בציונות הדתית לבין צה"ל בעידן שאחרי ההינתקות ועמונה, היה ניתן להרגיש גם אמש ביום ירושלים. בעבר היום הזה סימל עבור רבים את הצבא שאיחד בין חלקי הבירה.

נשיאים, ראשי ממשלות, שרים וסגל הפיקוד הכי בכיר של צה"ל היו אורחים קבועים בשולחן הכבוד בישיבת מרכז הרב, אחת מישיבות הדגל של הציונות הדתית. אבל בשנים האחרונות מה שהחל כמחלוקת הפך לקרע של ממש ומקומם של לובשי המדים נעדר מהמקומות הללו.

אמש הגיע סגן הרמטכ"ל האלוף משה קפלינסקי לישיבת "הכותל" ברובע היהודי לשוחח עם התלמידים, וכתב גל"ץ, ישי הולנדר, שהביא מדבריו, דיווח כי קפלינסקי היכה על קודקודם. "אני שומע בני נוער שאומרים שהם שונאים את הצבא", אמר האלוף לתלמידים, "אנשים שקוראים לצה"ל צבא הגירוש, מפקדים, שמרגישים את העיניים הרושפות שלהם כשהם באים להתפלל בבתי הכנסת".

סגן הרמטכ"ל התייחס בדבריו לא רק להינתקות ולהשלכותיה, אלא גם למאורעות עמונה: "אף אחד מהצדדים לא ניצח", קבע. "מי שניצח הוא שנאת החינם".

קפלינסקי מכיר חלקים מהציבור הזה מקרוב. הוא שימש בעבר כאלוף פיקוד המרכז ונחשב למי שדלתו היתה פתוחה ואוזנו כרויה למנהיגי יש"ע.

סגן הרמטכ"ל התקבל בישיבתו של הרב מרדכי אלון בחום ובמחיאות כפיים על-ידי התלמידים, המשרתים בצבא במסגרת מסלול ההסדר.

מופע לייזר של 4 שעות

במקביל הוארו שמי הבירה במופע לייזר שהתקיים בין השעות שמונה בערב לחצות. במשך ארבע שעות רצופות הוארו שמי ירושלים באמצעות שלושה תותחי לייזר, אשר שלחו קרניים מטיילת ארמון הנציב לשמי העיר, מעל החומות הדרומיות של עיר העתיקה, מעל מגדל דוד, הר ציון, בריכת השולטן, עיר דוד ועוד, בעוצמה שנראתה בכל שמי העיר וסביבותיה.

קרני הלייזר כתבו את המילה שלום בעברית, ערבית, אנגלית, וצרפתית. כמו כן ציירו הקרניים את סמל האריה, סמלה של העיר וסמלים הקשורים ליום ירושלים: יונה, המספר 39 (מספר השנים לאיחוד העיר ) ועוד.

במופע ניתן היה לצפות ממקומות רבים בעיר: הר הצופים, הר הזיתים, הר ציון, אזור הסינמטק, מלון קינג דייויד, חלקו העליון של מלון הולידיי אין, אך המקום הטוב ביותר לצפייה במופע היה טיילת ארמון הנציב.

30 אלף איש הגיעו אמש לקבר שמואל הנביא

כ-30 אלף בני אדם פקדו אמש את קיברו של שמואל הנביא בנבי סמואל בירושלים, לרגל יום ההילולא השנתי. לפנות בוקר התגבר זרם העולים להשתטח.

כניסת כלי רכב פרטיים למקום נאסרה מטעמי בטיחות על-ידי משטרת ירושלים, שמאבטחת את האירוע, אך לבעלי תו נכה מתאפשרת גישה. לרשות העולים לקבר הועמדו "שאטלים" (הסעות) שיעלו את העולים בעלייה התלולה אל הקבר.

תאריך:  26/05/2006   |   עודכן:  26/05/2006
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חה"כ עמי איילון (עבודה), לשעבר מפקד חיל הים וראש השב"כ כתב לפני כשבוע מסמך הבהרה לחברי הכנסת של מפלגת העבודה על מסמך ההסכמה הלאומית הפלשתינית.
25/05/2006  |  רונן ליבוביץ  |   חדשות
תנועת החמאס רוכשת מטוסים קלים על-מנת לעשות בהם שימוש כפצצה מונחית נגד יעדים אסטרטגיים וגורדי שחקים בדומה למתווה פיגועי ה- 11 בספטמבר בארה"ב. הדיווח בכתבתו של אהרון קליין באתר האינטרנט www.WorldNetDaily.com נסמך על ראיון עם "אבו עבאללה" המוגדר כאחד הפעילים הבכירים בגדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של החמאס.
25/05/2006  |  יהונתן דחוח-הלוי  |   חדשות
בית החולים הדסה עין כרם הודיע (יום ה', 25.5.06) כי ראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון, המאושפז בבית החולים מאז חודש ינואר לאחר שעבר שבץ מוחי, יועבר בראשית השבוע הבא מבית החולים לבית החולים שיבא בתל-השומר לאישפוז במחלקה הסיעודית.
25/05/2006  |  עומר שיקלר  |   חדשות
שר הביטחון, עמיר פרץ, אישר העברת כלי נשק ותחמושת לידי מנגנוני הביטחון הנאמנים ליו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן. על-פי דיווח בערוץ 2, במערכת הביטחון מעוניינים לחזק את אבו מאזן במאבק שבפתח מול כוחות החמאס. ראש הממשלה, אהוד אולמרט, אישר המלצת מערכת הביטחון.
25/05/2006  |  עומר שיקלר  |   חדשות
מבוכה רבה בבנקים. איש העסקים אליעזר פישמן מצליח למדר אותם, ולמנוע מהם מידע על הפסדיו האמיתיים בשוק הכספים. פישמן הפסיד בשבועות האחרונים כ- 200 מיליון דולר לפחות על השקעות שביצע בלירה הטורקית, אך בשל תיק האשראי המסועף שהוא מחזיק, הן בארץ והן בחו"ל, ונוכח השקעותיו הפזורות, אין בידי שום גורם בנקאי מידע מרוכז ומאומת על-סך נכסיו מול סך חובותיו.
25/05/2006  |  יואב יצחק  |   חדשות
רשימות נוספות   /   חגים ומועדים  
"אין ואף פעם לא יהיה לנו בית אחר"  /  עומר שיקלר
טקס האזכרה לעולי אתיופיה התקיים היום  /  עידן יוסף
שנת 2005 היתה שנת שיא בביקורי תלמידים בי-ם   /  מירב לוי
מעמד הר סיני  /  ראובן ימרום
שיר קינה לברכת השילוח  /  ראובן ימרום
קינה לירושלים  /  ראובן ימרום
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אני מציע לערוך חידון שעוסק באקטואליה וזו אחת השאלות - מה הכישלון הגדול במלחמת החרבות לאחר האירוע הנורא ב-7.10.2023?
חיים רמון
חיים רמון
שר הביטחון והמטכ"ל מפחידים את הציבור תוך שימוש פסול בתקשורת    כל התוכניות ההזויות שפרסם גלנט לניצחון ברצועה ולהקמת שלטון חדש ברצועה במקום חמאס, התפוגגו בלי שום הישג, וזה עדיין לא מ...
דרור אידר
דרור אידר
מנהיג התנועה הציונית חיים ויצמן דרש את הארץ מכוח התנ"ך בוועידת פריז וכך גם דוד בן-גוריון מול ועדת פיל ב-1937    הם המשיכו מסורת ארוכה מאוד בת אלפי שנים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il