מחקר שמתפרסם היום (יום ה', 8.6.06) מעלה את הנתון הכמעט בלתי נתפס: 1.2 מיליון בני אדם נהרגים בממוצע ברחבי העולם מדי שנה בתאונות דרכים, ומספר ההרוגים רק הולך וגדל בשנים האחרונות, בעיקר במדינות מפותחות ועניות.
סוכנות הידיעות AP מדווחת כי המחקר, שבוצע על-ידי קבוצת חוקרים בריטיים העומדים בראשות המועצה העולמית לבטיחות בדרכים, מעלה גם כי בנוסף למספר ההרוגים המצמרר, בתאונות הדרכים בעולם נפצעים בממוצע למעלה מ-50 מיליון בני אדם.
קרוב ל-85% ממקרי המוות והפציעות הקשות מתרחשות במדינות עניות יחסית, בהן תשתיות הכבישים מתגלות כלקויות והממשלות לא דואגות (או לא יכולות) לטפל במצבן ולשפר את רמת הכבישים. לפי הערכות, מספרם של ההרוגים עלול להכפיל את עצמו עד שנת 2020. במדינות המפותחות מצפים לירידה חדה ברמה של 28% במספר ההרוגים בתאונות הדרכים, וזאת כתוצאה מהשקעה מורחבת בשיפור תשתיות התחבורה, יחד עם הובלת תוכניות חינוך מקיפות לגילים השונים.
פציעות עקב תאונות דרכים, אשר נמצאות במקום העשירי כגורמים למוות בעולם, הינן נפוצות ביותר באסיה, אפריקה ואמריקה הלטינית. בדרום אסיה, אם הממשלות לא ישקיעו בשיפור התשתיות ובחינוך התושבים, צפויה עלייה של 144% במספר ההרוגים בתאונות דרכים.
במדינות מתפתחות עלות הטיפול בנפגעי תאונות דרכים מוערכת בין 65 ל-100 מיליארד דולרים.
"ב-2005, מיליוני אנשים, יחד עם מנהיגי שמונת המדינות המפותחות, נענו לבקשה לצמצם את ממדי העוני בעולם. כעת, דרוש מאמץ לצמצם ככל הניתן את מספר התאונות הדרכים, הגובלת מחיר יקר בחיי אדם מדי שנה", אמר לורד רוברטסון, העומד בראש קבוצת החוקרים, ואשר היה מזכ"ל הברית נאט"ו בעבר.
דויד וורד, אחד החוקרים, אמר כי "הצעד היעיל ביותר בו חייבים לנקוט באופן מיידי הוא להכריח את רוכבי האופנועים לנסוע עם קסדה ולחגור חגורות בטיחות בנסיעות במכוניות. נדרשת גם בקרה אחד מהירות הנסיעה והפניות".