ריבעון רע עבר גם על רשת שופרסל. הפגיעה בכיסו של הציבור הביאה ברבעון השני של 2002 לצניחה של 48% ברווח הנקי של רשת החנויות, שהסתכם ב-28 מיליון שקל בלבד. זאת לעומת רווח של 53 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2001.
הכנסותיה של שופרסל ירדו ב-3% ברבעון שעבר, ל-1.67 מיליארד שקל. לפחות חלק מהירידה במכירות, נובעת מהעובדה שבשנה שעברה חל חג הפסח ברבעון השני, וכי השנה חגגנו את הפסח ברבעון הראשון של השנה. בשופרסל העריכו כי המכירות ברשתות המתחרות, קטנו בשיעורים חדים יותר, של כ-9.6% בממוצע.
במחצית הראשונה של השנה, קטן הרווח של שופרסל ב-12% והסתכם ב-84 מיליון שקל. לשורה תחתונה בתקופה זו, תרם רווח הון של 27 מיליון שקל שרשמה הרשת בעקבות מכירת אחזקותיה בקניון אבנת שבפתח תקוה.
מכירות שופרסל במחצית הראשונה של 2002, גדלו ב-4% והסתכמו ב-3.44 מיליארד שקל. בשופרסל מעריכים, כי המתחרות רשמו בתקופה זו, ירידה של 3.4% במכירות.
בסקירת המנהלים של שופרסל, מדווח מנכ"ל הרשת, עמי סגיס, כי ברבעון השני, היא ביצעה השקעות בתשתית. לאור מצבו הקשה של המשק, המיתון וההחרפה באבטלה, הסבה שופרסל כמה 5 מסניפיה שפעלו תחת השם היפרנטו לסניפים של רשתות הדיסקאונט "מחסני מזון" ו"קוסמוס". במקביל פתחה שופרסל 2 חנויות של חברת-הבת שלה, היפרנטו וחנות נוספת של רשת חניות המזון החרדית "ברכת רחל" שהפכה לחנות "פארם" במגזר החרדי.
הרווח התפעולי ברבעון השני רשם אף הוא צניחה של 56% לסך של 37 מיליון שקל. שיעור הרווח התפעולי ירד ל-2.2% לעומת 4.9% בתקופה המקבילה אשתקד. החברה מוסרת, כי עליית המדד (3.8%), הסבה לא הוצאה של כ-11 מיליון שקל, לאחר ההתאמות למלאי הפתיחה. במקביל גדלו הכנסות המימון של החברה, בעקבות עליית המדד והסתכמו ברבעון הקודם ב-12 מיליון שקל, לעומת הכנסות מימון נטו של 2 מיליון שקל ברבעון המקביל.
ההון העצמי של שופרסל בסוף הרבעון השני, עמד על 2 מיליארד שקל והווה 49% מהמאזן.