|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
מפגינים, מאשימים את נתניהו [צילום: מרים אלסטר/]פלאש 90]

שכחו מי האויב

האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמידה על כך שתהיה עסקה כוללת ומלאה, שעבורה - ועבורה בלבד - ניתן לשלם במטבע של הפסקת הלחימה
27/04/2024  |   רון בריימן   |   יומני בלוגרים   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

ישראל, המדינה המוכה והחבולה מאז פרוץ מלחמת שמחת תורה ב-7 באוקטובר 2023, מנהלת מלחמה בכמה וכמה חזיתות. אחת קשה מרעותה. השבועות הראשונים של המלחמה, כאשר ההלם היה עדיין בשיאו, התאפיינו בגילויי אחדות, לרבות הקמת ממשלת חירום לאומית. כעבור חודשים מעטים, ההלם שכך, ועם ישראל חזר לסורו, ל-6 באוקטובר:

  • נתניהו חזר לאטימות ולחוסר הרגישות, בשעה שכמנהיג - קל וחומר כמי שאם ירצה בכך ואם-לאו, הוא הנושא באחריות העליונה למציאות חיינו, ועל-כן כהונתו הנוכחית היא כהונתו האחרונה כראש הממשלה - היה עליו לגלות אהדה וחום כלפי המשפחות השכולות ומשפחות החטופים, כמו גם כלפי שותפיו לוועדת השרים ("קבינט") לניהול המלחמה;

  • ה- רל"בים (רק לא ביבי), אנשי הבלפוריאדה והקפלניאדה, אלה שרוממות הדמוקרטיה בגרונם אך לא בהתנהגותם, חזרו לרחובות, וחותרים להחלפת ממשלה שנבחרה באופן דמוקרטי באמצעות הרחוב במקום באמצעות הקלפי.

שרלטנים למיניהם חטפו והשתלטו על כאבן של משפחות החטופים, התעלמו מכך שמשפחות החטופים אינן מקשה אחת, ורתמו את המשפחות הכואבות לגחמותיהם הפוליטיות, ה- רל"ביות. מדובר ככל הנראה במיעוט מתוך משפחות החטופים, אבל מיעוט הזוכה להבלטה תקשורתית נרחבת, בניגוד לבמה התקשורתית המצומצמת שניתנת למי שהוא אולי הרוב מתוך משפחות החטופים, המבין שמי שמונע עסקת חטופים הוא סינוואר, ולא נתניהו.

האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב, עלילה שהמשפחות הכואבות נוטות לאמץ, בצר להן, ו/או בגלל נטייה פוליטית. הוא הדין לגבי האשמת הממשלה בהפקרת החטופים. מחדל ה- 7 באוקטובר הוא נורא, אבל בשום אופן איננו הפקרה במזיד. לעומת זאת, האטימות המלווה מאז את נפגעי אותו מחדל - זועקת לשמיים. הרוב המכריע מתוך 120 המנותקים בכנסת אפילו אינו טורח להיפגש עם הסוגים השונים של המשפחות הכאובות.

התקשורת מדברת על "מטה משפחות החטופים", "הפגנות משפחות החטופים" וכו', תוך התעלמות מכך שזו הכללה בלתי מבוססת. ה' הידיעה מיותרת ומטעה כשהיא מוצמדת למילה "חטופים". "מטה משפחות החטופים" הוא מטה רק של חלק מהמשפחות, אולי מיעוט מתוכן, בשעה שמשפחות רבות מבינות שבגלל סינוואר לא ניתן להגיע לעסקה. הוא המכשול לעסקה, ולא אף אחד אחר. הוא לא זז מילימטר מן התכתיבים שהוא מנסה להכתיב לישראל מן היום הראשון לחטיפה. לעומת זאת, נתניהו והנותנים ונותנים מטעמו עושים עוד ועוד ויתורים כואבים ומסוכנים לאויב האכזר. כל דרישה ולחץ ל"עוד קצת חבל" לצוות הנותנים ונותנים משמעותו עוד צעד לקראת הניצחון המוחלט, של החמאס. בתנאים אלה עסקה אינה ניצחון אלא כניעה. האויב "המורתע" ו"המובס" מכתיב לישראל את תנאי הכניעה, יחד עם "העולם" הצבוע, משני צדי האוקיאנוס האטלנטי, הגוזל מישראל את ההישגים המעטים שהשיגה בראשית המלחמה.

שגיאה חמורה: הפרדה בין חטופים לחטופים

אחת השגיאות החמורות ביותר שישראל עושה במהלך המתן ומתן היא ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמידה על כך שתהיה עסקה כוללת ומלאה, שעבורה - ועבורה בלבד - ניתן לשלם במטבע של הפסקת הלחימה. בנובמבר שוחררו כמאה חטופים, אבל המשמעות של העסקה החלקית דאז - תכתיב של סינוואר - הייתה גזר דין של המשך השבי הנורא לכל השאר. עסקה חלקית היום עלולה להיות גזר דין מוות לכל הנותרים, ובעיקר החיילים השבויים. על-כן, על ישראל להודיע לאלתר על הפסקת כל מתן ומתן, ועל כך שעסקה חייבת לכלול את כולם, בבת אחת: אזרחים וחיילים, חיילות וחיילים, חיים וחללים. לא פעימות ולא שלבים. שחרור כולם ובמקביל - סיום הלחימה.

העיסוק התקשורתי/הציבורי בנושא החטופים כרוך בשקרים לא מעטים, ומן הראוי למנות ולהזכיר אותם:

א) שקר "פתרון" שתי המדינות שנקרא גם שקר "היום שאחרי". מי שדורש לעסוק היום בשקר "היום שאחרי" הוא מי שרוצה את שקר המדינה הפלשתינית ואת "פתרון" שתי המדינות, המתכון להקמת מדינה לאויב חמאס/אש"ף לצד ישראל בהתחלה ועל חורבותיה בהמשך. מי שמבין את מלכודת המדינה הפלשתינית אינו יכול להסכים להתאבדות בדרך זו. חבל מאוד שלא מעט אלופים במילואים המוזמנים לאולפנים כדי לתת פרשנות צבאית בתחום מומחיותם, מנצלים את הבמה המוענקת להם בשפע כדי להביע את עמדתם הפוליטית, שאינה אלא רל"ב.

ב) שקר "הקונספציות", הן "הקונספציה" של אוסלו לפיה יש מחבלים טובים (אש"ף, ערפאת, אבו מאזן) שלהם מותר לתת רובים ונתחי מולדת כדי שישמרו עלינו מפני המחבלים הרעים (חמאס, סינוואר ומרעיהם), והן "הקונספציה" של מתן ערימות כסף ישירות למחבלים הרעים כדי שאלה לא יפגעו בנו. שתי "הקונספציות" נכשלו לחלוטין וגרמו לאלפי קורבנות.

ג) שקר ה"הפקרה" שעליו כבר נכתב לעיל.

ד) שקר "הניצחון המוחלט", שכאמור יותר ויותר נראה כניצחונו של החמאס.

ה) שקר היכולת להמשיך את הלחימה בעתיד, במועד שאותו תבחר ישראל. סינוואר המנוול והמתוחכם ידרוש ויקבל ערבויות אמריקניות לכך שישראל לא תפגע בו לרעה במועד כלשהו בעתיד.

ו) השקר המופץ חדשים לבקרים בתקשורת הבלתי אחראית, לפיו יש התקדמות בתהליך הנסיגה. שקר זה גורם סבל מיותר למשפחות. שקר זה הוא שירות מיותר לאויב הנוקשה, שציפיותיו הולכות ומתגשמות.

ז) שקר המתווכים ההוגנים. על קטר נאמר כבר הכל. היא מדינת אויב. כך גם טורקיה של ארדואן, המנסה לחזור על תרגיל ה"מרמרה", המנסה לחדור לענייני התיווך, והחולמת על שובה של האימפריה העות'מנית. גם היא מדינת אויב. ומצרים, היא אינה אויב אבל הודות לה נמשכות ההברחות של נשק ותחמושת דרך מנהרות רפיח. ממש בעת כתיבת שורות אלה מנסה משלחת בכירה מטעמה למנוע את ההתקפה הישראלית ברפיח, תמורת מגעים על עסקת חטופים מפוקפקת, חלקית ומסוכנת.

תאריך:  27/04/2024   |   עודכן:  27/04/2024
רון בריימן
+חמאס פרסם סרטון נוסף ובו דברים מפיהם של שני חטופים; המסר המרכזי - הלחץ הצבאי לא יעזור לשחרור החטופים
18:39 27/04/24  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה
שני החטופים - קית' סיגל ועמרי מירן, קוראים לממשלה להסכים לעסקה בהקדם האפשרי, כדי שלפחות יוכלו לחגוג בישראל את יום העצמאות  ▪  אחד החטופים התבטא בזכות ההפגנות וקרא להגביר את הלחץ על ממשלת ישראל כדי שתבצע עסקה בהקדם
קית' סיגל, נחטף מכפר עזה
עמרי מירן, נחטף מנחל עוז
+כלי טיס וכוחות קרקעיים תקפו גם הלילה עשרות יעדים נוספים ברצועה
10:21 27/04/24  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה
כלי טיס של חיל-האוויר תקפו אתר ממנו שוגרו רקטות לעבר אשדוד  ▪  חוסלו מחבלים במבנה צבאי במרכז הרצועה  ▪  כלי טיס של חיל-האוויר בשיתוף חטיבת האש של אוגדה 99 תקפו רכב בו נסעו נסעו שמונה מחבלים במרכז הרצועה
חיילי צה"ל במארב ברצועה [צילום: דובר צה"ל]
+סוכנות וואפא: שמונה נהרגו לפנות בוקר בתקיפות צה"ל במחנה נוסייראת
10:01 27/04/24  |  יואב יצחק
סוכנות הידיעות הפלשתינית וואפא מסרה כי כי שמונה פלשתינים נהרגו לפנות בוקר בתקיפות צה"ל מן האוויר במחנה נוסייראת שבמרכז הרצועה. בין ההרוגים גם נשים, ילדים ותינוקת. נמסר עוד, כי מספר הנפגעים עלה ל-34356 הרוגים ויותר מ-77300 פצועים. אלפים עדיין קבורים בהריסות.
+פרשנים צבאיים נמנעים מביקורת על הרמטכ"ל והמטכ"ל, ומפנים את האש לדרג המדיני
08:35 27/04/24  |  חיים רמון   |   לרשימה המלאה
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ  ▪  בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל הדעות והרצונות של הפיקוד הבכיר, בלי שתושמע אפילו מילה אחת של ביקורת, אין באמת צורך בפרשנים צבאיים שמשמשים בפועל כפרשנים מדיניים, כך שעדיף להעביר את הטלוויזיה ל.. מיוט.
טרם הושגו מטרות המלחמה [צילום: דובר צה''ל]
+נתניהו: תחת הנהגתי - ישראל לא תקבל לעולם ניסיון בית הדין בהאג לערער זכותה להגן על עצמה
08:12 27/04/24  |  יואב יצחק
ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא בהצהרה מתריסה נגד בית הדין בהאג: "תחת הנהגתי, ישראל לעולם לא תקבל כל ניסיון של בית הדין הפלילי בהאג לערער את זכותה הבסיסית להגן על עצמה. האיום נגד חיילי צה״ל ואישי הציבור של ישראל, הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון והמדינה היהודית היחידה בעולם, הוא שערורייתי. לא נכנע לו. ישראל תמשיך עד לניצחון במלחמתנו הצודקת נגד המחבלים המתועבים שמבקשים להשמידנו. לעולם לא נפסיק להגן על עצמנו. בעוד שהחלטות בית הדין בהאג לא ישפיעו על פעולותיה של ישראל, הן יהוו תקדים מסוכן שמאיים על החיילים ואישי הציבור של כל דמוקרטיה שנלחמת בטרור נפשע ובתוקפנות מסוכנת".
נתניהו. "לא נפסיק להגן על עצמנו" [צילום: מרק ישראל סלם/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שכחו מי האויב
תגובות  [ 13 ] מוצגות   [ 13 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ירמיהו
27/04/24 10:27
2
סתם אחד
27/04/24 14:26
3
דגן בגן
27/04/24 18:07
4
אבא שמעון
27/04/24 18:12
5
אבא שמעון
27/04/24 18:13
6
אבא שמעון
27/04/24 18:18
7
ישראלה
27/04/24 20:53
8
א-דפנה
28/04/24 08:43
9
ד"ר רון בריימן
28/04/24 10:47
10
ד"ר עדי ירדן
28/04/24 11:54
11
פגאסוס
29/04/24 12:50
12
תל-אביבי
1/05/24 11:51
13
יהודי מפוכח
2/05/24 17:47
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
"ג'ורג' סורוס ועוזריו מהשמאל הקיצוני משלמים למסיתים שמתדלקים את התפוצצות ההפגנות האנטי-ישראליות הקיצוניות במכללות ברחבי ארה"ב". כך חושף אתר ניו-יורק פוסט. ההפגנות מתדלקות את האנטישמיות בארה"ב ומסכנות חייהם של יהודים ברחבי העולם.
26/04/2024  |  יואב יצחק  |   חדשות
משלחת המודיעין המצרית שהגיעה לארץ החלה בפגישות עם בכירי מערכת הביטחון. המשלחת דנה בשאלת כניסת צה"ל לרפיח ובשחרור החטופים.
26/04/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
כוחות צה״ל פינו (יום ו', 26.4.24), שרידי טיל קרקע-קרקע שיורט כחלק מהמתקפה האירנית מאזור נחל יעלים הסמוך לערד, זאת לאחר שאותר על-ידי מטיילים בתחילת השבוע.
26/04/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
מצאתי עצמי בתוך המהומה בדרך בגין, מול הקריה בתל אביב. קריאות מחרישות אוזניים בקעו מגרונות ניחרים, מרמקולים ומתופים. מפעם לפעם התירו השוטרים למפגינים לחסום את הכביש. לפתע חשתי בטפיחה על כתפי. הסבתי מבטי ימינה וראיתי בהפתעה חבר מילדות, ששנים לא נפגשנו. הוא זיהה אותי ומיד הביע תמיהתו: "יוסי, מה אתה עושה כאן? אני מצלם אותך ואלשין עליך לחבריך"...
גדודי חללי אל-אקצה בטולכרם, ארגון טרור המשתייך לארגון הפתח, פרסם (יום ו', 26.4.24) תיעוד של ירי שבוצע מן העיר הפלשתינית לעבר בתי היישוב בת חפר, היישוב הגדול ביותר במועצה האזורית עמק חפר.
26/04/2024  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אם עד כה ראוי היה להציג את איתמר בן-גביר כעבריין לשעבר הרי שעכשיו הוא בלי לשעבר    רק, לכאורה, לפי שעה
יורם אטינגר
יורם אטינגר
מפער של 6 לידות לטובת הפריון הערבי בשנות ה-60' לשוויון של 3.11 לידות לאישה ב-2015, ומאז שיעור הפריון היהודי גבוה מהערבי
דרור אידר
דרור אידר
השיח הרגשי על העסקה עם חמאס משחק לידי מנהיגיו, הששים לסכסך בינינו    קובעי המדיניות חייבים להתעלם מהרעש ולהתמקד בעיקר: מניעת תמריץ לאויבינו לשחזר את 7 באוקטובר, כלומר: חיסולם
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il