קרוב לוודאי שרובכם אינכם מכירים את יצרנית הרכב מורגאן. המדובר בחברה משפחתית שנוסדה בשנת 1912 על-ידי חובב רכב נלהב בשם... מורגאן. זה האחרון החל את חייו המוטורים כעוזר מהנדס במערך הרכבות ועבד שם במשך מספר שנים כשרטט. משיכתו לעולם המוטורי הביאה אותו להשתתפות במרוצים שונים ומשונים עד שלבסוף, בשנת 1906, נטש מורגאן הצעיר את חברת הרכבות והחליט להקים מוסך משל עצמו.
עם העבודה הגיעה גם ההכנסה ועמה נרכשה גם המכונית "הרגילה" הראשונה. כנראה שלא נדע אם הייתה זו אכזבתו מאותה מכונית או לחילופין הלהט שלו לייצור משהו מקורי משל עצמו, אך בכך מקרה מתישהו לאורך הדרך הוא החליט לייצר מכונית בתכנון עצמי. על בסיס שלדת תלת אופן מיקם מורגאן מנוע,מתוצרת פיז'ו עם הספק של שבעה כ"ס והמכונית הראשונה שלו יצאה לדרכה.
כאמור בשנת 1912 הוקמה החברה באופן רשמי ומיד עם לידתה היא נוהלה בצורה משפחתית - אביו מונה לנשיא החברה, מורגאן מונה למנכ"ל ואחותו השתתפה בבדיקות שבוצעו למכוניות. שלוש שנים מאוחר יותר, ב-1915, הציגה החברה את המכונית המשפחתית הראשונה שלהם עם ארבע מקומות ישיבה. הצלחתה של המכונית הביאה לפריחתה של החברה. בשנת 1933 הציגה מורגאן את ה-4/4 שיוצרה ברציפות במשך כ-30 שנה ולמעט שדרוגים שונים לאורך הזמן, היא נשארה פחות או יותר באותה מתכונת בה הוצגה. בשנת 1968 הוצגה המכונית ה"חדשה" של החברה - הפלוס 8 המיוצרת עד היום!
למעשה למורגאן מכונית מודרנית אחת בלבד, שהוצגה בשנת 2000, האירו 8 עם עיצוב קלאסי המסתיר מתחתיו טכנולוגיה מודרנית. וכעת מתעתדת החברה להתחיל ולמכור את האיירומקס שהיא למעשה גרסת גג קשיח לאירו 8. אגב, גרסה סגורה אחת כבר שווקה במהלך שנת 2003 תחת השם GT ואל תיתנו למונח "שווקה" להטעות אתכם שכן מדובר בשיווק של 15 מכוניות בלבד. ראשיתה של האיירומקס בחלום שהיה לנסיך אריק אי סטוורזה שפנה למורגאן וביקש לתכנן את גרסת הקופה הסגורה לאירו 8. במורגאן התלהבו והתגייסו לתוכנית והתוצאה המוגמרת עומדת להימכר בסדרה של 100 מכוניות בלבד במחיר של 94,000 ליש"ט (לפני מיסוי במדינת היעד).
מכיוון שקצב הייצור עומד על 1 - 2 לשבוע צפויים חלק מהרוכשים להמתין זמן רב. ואם במקרה אתם דואגים לנסיך סטוורדה, אזי הסירו חשש מלבכם. הוא עתיד לקבל את המכונית הראשונה שתרד מפס הייצור.