חברת דואר ישראל פנתה למנכ"ל איגוד הבנקים, בהצעה לסייע ללקוחות הבנקים המסחריים במשיכת מזומנים בשעת חירום ב-700 סניפי הדואר בכל רחבי הארץ.
לבנק הדואר רשת הסניפים הגדולה בישראל, ולקוחות בנק הדואר מקבלים שירות בכל רחבי הארץ גם בשעת חירום.
השירות המוצע ללקוחות הבנקים המסחריים הוא הרחבה של שירות "מזומן בזמן" של בנק הדואר, המאפשר לכל לקוח להעביר ולקבל מזומנים בסניפי הדואר.
לקוח שסניף הבנק שלו סגור בגלל המצב ביטחוני, יוכל להתקשר למוקד שירות הלקוחות של הבנק, ולבקש למשוך מזומנים באחד מסניפי הדואר ברחבי הארץ.
המשיכה תאושר טלפונית לבנק הדואר, והלקוח יוכל למשוך מזומנים עם הצגת תעודת זהות בסניף הדואר בו בחר. העברת הכספים בין הבנקים לבנק הדואר תיעשה באמצעות המערכות המקוונות של הגופים.
בנוסף, מתגבש הסדר לפיו הדואר יספק לבנקים המסחריים שרות שיאפשר ללקוחות הבנקים למשוך מזומנים בסניפי הדואר באמצעות שיקים מחשבונות פרטיים (לא עסקיים), מפנקס השקים של הלקוח, וזאת לאחר הצגת שיק וזיהוי הלקוח בגובה שיסוכם עם הבנקים. בהתאם להסדר הקיים בין הבנקים.
אבי הוכמן, מנכ"ל דואר ישראל: "חברת דואר ישראל, ממשיכה גם בימים אלה לפתוח את סניפיה, ובכלל זה סניפיה בצפון, ותעשה כל שביכולתה על-מנת להעמיד לרשות לקוחות כלל הבנקים את הפלטפורמה המקוונת שלה, המאפשרת משיכת כספים באמצעות הסניפים גם ללקוחות שאינם לקוחות בנק הדואר".