|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון

אולמרט בנאומו במכללה לביטחון לאומי

לא הבטחנו שבתום המערכה לא יהיו טילים

אולמרט: העם הזה מתמודד עם הטילים ומנצח אותם כל יום לחימה שוחק את כוח החיזבאללה הקריא מכתב מרגש שקיבל מאב שכול
01/08/2006  |   הדר פרבר   |   חדשות   |   מלחמה בשתי חזיתות   |   תגובות

עומר שיקלר
פרץ: נתקוף כל רכב העובר משטח סוריה ללבנון

   עומר שיקלר
"אין הפסקת אש ולא תהיה הפסקת אש"

רונן ליבוביץ
הרג האזרחים בכפר כנא מנע הסכם

מתי טוכפלד
אולמרט: "שינינו את המזרח התיכון"

"הימים האלה אינם ימים קלים. אבל נדמה לי שהם מייצגים סיכוי למשהו אחר שהולך וצומח ומבשיל בתוך האווירה הזו שיש בה מצוקה לא מועטה, אבל הרבה מאד נחישות והרבה מאד גבורה". דברים אלה אמר ראש הממשלה, אהוד אולמרט, בנאום שנשא במכללה לביטחון לאומי. אולמרט פנה לקהל בו נכחו שר הביטחון, עמיר פרץ, הרמטכ"ל, רב-אלוף דן חלוץ, מפקד המכללה, נשיא האוניברסיטה, מדריכי מורי המכללה לביטחון לאומי ובוגרי המכללה ובני משפחותיהם.

אולמרט שיבח בנאומו את העושים במלאכה, ובמיוחד את אנשי מערכת הביטחון והחיילים. "אנחנו מדברים כאן אל קבוצה מובחרת מזהירה של אנשים שמשרתים בתחומים שונים של השירות הלאומי", אמר. "בראש ובראשונה במערכות הביטחון אבל גם במערכות אזרחיות תומכות וחשובות והשאלה היא, אם אנחנו נשכיל להיות מספיק נבונים כדי לנצל בראש ובראשונה את תחושת שליחות שיש להם, את הכישרון את האכפתיות והפטריוטיזם ואהבת הארץ. כדי שאפשר יהיה יחד איתם להביא למדינת ישראל עוד הישגים ועוד הצלחות ועוד שגשוג ועוד קדימה".

"הימים האלה אינם ימים קלים", אמר אולמרט. "אבל נדמה לי שהם מייצגים סיכוי למשהו אחר שהולך וצומח ומבשיל בתוך האווירה הזו שיש בה מצוקה לא מועטה, אבל הרבה מאד נחישות והרבה מאד גבורה... המלחמות של השנים האחרונות שונות מכל מה שידענו בעבר. בעבר, המלחמות התנהלו בשדות קרב רחוקים. העם המדינה הציבור היה מנותק מהן היה קשוב לשמוע מה קורה... היום מיקומם של שדות הקרב השתנה. הם גם פה וגם שם. הם גם רחוקים והם גם בתוך הבית. והלוחמים הם גם לובשי המדים והם גם כל אחד מהאזרחים שנמצא בטווח הלחימה ובטווח הירי. לאלה גם לאלה צריך לומר היום: מדינת ישראל מצליחה במערכה הזאת וזוכה להישגים מרשימים מאין כמוהם, אולי חסרי תקדים".

לא ניתן למדוד המלחמה לפי מספר הטילים

לעולם יותר לא יוכלו לאיים על העם הזה שירו עליו טילים, כי העם הזה התמודד ומתמודד עם הטילים ומנצח אותם", אמר אולמרט וזכה למחיאות כפיים של הקהל. "אי-אפשר יהיה לומר לציבור הישראלי: תוותרו, תיכנעו, תיתכופפו משום שחס וחלילה מישהו יאיים עליכם בטילים". לדברי אולמרט, לא ניתן למדוד את המלחמה על-פי מספר הטילים או טווח הטילים שנורים לתוך ישראל. "... מהיום הראשון, לא שר הביטחון ולא אנוכי ולא ממשלת ישראל... ולא ההנהגה הצבאית הבטיחו לעם ישראל שבתום המערכה הזו לא יהיו בכלל טילים בטווח הירי של מדינת ישראל. אין בכוחו של שום אדם להבטיח דבר כזה. יש טילים שטווחיהם למעלה מ- 250 ק"מ... גם אם היינו עושים זאת בלבנון למדינות שכנות ללבנון יש טילים והטווחים שלהם יותר ארוכים..."

"בעקבות הפעולה הנועזת המרשימה... שמבוססת על מודיעין שאין כמוהו... לעולם יותר אלה שירו טילים לא ימהרו עוד פעם ליצור את החיכוך הזה שיביא לעימות כזה, שיגרום לירי כזה, כי הם יודעים איזה מחיר הם משלמים, המדינה שהם חלק ממנה משלמים, האוכלוסיה שכוחם נבנה על התמיכה שלה משלמת, וכל מה שמסביב להם. זה קרה כתוצאה מההחלטה שלנו, מהעמידה של הצבא... מהאומץ שלו ומהחוסן האדיר של אוכלוסיית מדינת ישראל שחיה בקושי גדול שעומדת במצוקה לא פשוטה, אבל שאומרת לנו, לפיקוד העליון ולהנהגת המדינה: אל תפסיקו, תמשיכו הלאה, תכו בהם, תרחיקו את האיום, תקטינו את האיום, תבהירו להם, שהחשבון שהם עשו הוא חשבון שמבוסס על אי-הבנה עמוקה ביותר של האתוס הפנימי של העם המופלא הזה... שמוכן לעשות ויתורים אדירים ומוכן להגיע לפשרות ארוכות לכת... אבל יש לו קווים אדומים שהוא לא יחצה אותם.... וילחם על חייו ועל מולדתו ועל ארצו ועל אזרחיו.

"העמידה הזאת יצרה משוואה חדשה לחלוטין ביחסי הכוחות שבין מדינת ישראל לבין אויביה. אין לי ספק... כי המשוואה הזאת תסייע ליצור מציאות חדשה שתהיה בטוחה יותר וטובה יותר למדינת ישראל.

נסכים להפסקת אש כאשר נדע שהתנאים השתנו

"אנחנו נמצאים בתחילתו של תהליך מדיני שיוביל בסופו של דבר להפסקת אש בתנאים שונים לגמרי מאלה... בגבול הצפוני... קיומו של כוח שייצור חיץ אמיתי ביננו לבין מבקשי נפשנו בתמיכה בינלאומית שלא היתה כמוה, בגיבוי של מדינות... כל הדברים האלה הם חלק מכושר העמידה, מהנחישות ומהאומץ שמגלה מדינת ישראל בימים אלו.

אולמרט התייחס לכמה מהשאלות המועלות בימים אלה, בנוגע להתנגדותו להפסקת אש, ואמר: "כל יום נוסף הוא יום ששוחק את הכוח של האויב האכזרי הזה. כל יום נוסף הוא יום שבו חיילי צה"ל מקטינים את כושר העמידה שלהם ומצמצמים את יכולת הירי שלהם ואת כושר הפגיעה שלהם... אנחנו נסכים להפסקת אש כאשר נדע בוודאות שהתנאים שהתקיימו בשטח יהיו שונים מאלה שגרמו לכך שהמלחמה הזאת תפרוץ בתנאים שבהם היא פרצה. זה מחייב סבלנות זה מחייב עקשנות... נחישות, וזה בנוי על האומץ של האנשים שהרמטכ"ל ואתם מייצגים אותם ועל כושר העמידה המופלא של אזרחי ישראל.

ראש הממשלה סיים את דבריו בהקראת מכתב של אביו של קצין צה"ל שנהרג בקרב בלבנון.

"אדוני ראש הממשלה. היום הצטרפתי למשפחת השכול. זה קשה. זה קשה ואני רק בתחילת הדרך. אני כ"כ מתגעגע לבני יפתח, מלח הארץ יליד הארץ בוגר ביה"ס הרצל, מדריך בצופים... אח תאום לירדן... יפתח התגייס לצנחנים, סיים מסלול קשה, סיים קורס מ"כים בהצטיינות וסיים קורס קצינים בהצטיינות... יש לי ארבעה ילדים... יפתח היה בן הזקונים... אני מצטער שאני גוזל ממך זמן יקר זה אך אני כאב שכול רוצה לחזק את ידך..."

אולמרט הוסיף: "אשרינו שזכינו הלוואי ונהיה ראויים להם. אני מבטיח לכם בשם חבריי ובשם ממשלת ישראל שאנחנו נעשה את הכל בכל התמונה שיש לנו והאחריות ובקור רוח ושיקול דעת כדי להביא אולי קמצוץ של נחמה... לכל המשפחות השכולות שמתמודדות עם כאב שאין לו סוף, וכך, אולי, נצעד צעד אחד קטן אבל חשוב כולנו ביחד לביטחון טוב יותר, לאחדות גדולה יותר לעם ישראל במדינה שלנו".

שינינו את פני המזרח התיכון

אולמרט הדגיש כי פני המלחמה כיום שונים מבעבר, ואף כי פני המזרח התיכון כולו השתנו, זאת, לדבריו, בזכות "ההישג הגדול של מדינת ישראל, של צבא ישראל ושל עם ישראל. במשך שנים רבות חיינו תחת האיום הזה שיצר מאזן אימה בלתי סביר, בלתי מתקבל על הדעת, בינינו לבין שכנינו מצפון. במשך שנים חיינו בתחושה שכל התנגשות, כל עימות, כל חילופי ירי מזדמנים, חס וחלילה יכולים לחשוף ציבור גדול במדינת ישראל לאיום ממשי של ירי קטלני מהצפון. והאיום הזה והחשש הזה לא אחת השפיע על אורח חיינו ועל קבלת ההחלטות שלנו.

"לפני שלושה שבועות החליטה מדינת ישראל שהיא מסרבת לחיות תחת עננה כזו של איום, והיא מוכנה להתמודד איתו באומץ ובנחישות. עצם ההחלטה הזאת ומפגן האחדות הלאומי וכושר העמידה של העורף ואומץ הלב של החיילים הלוחמים בכל הגזרות, שינו את פני הדברים. והשינוי הזה עוד עתיד להטביע את חותמו על המזרח התיכון לשנים רבות.

"לפני עשרים ואחד ימים - החיזבאללה, ארגון טרור, היה נחשב לאימת חלק ניכר מהגורמים שראו אותו במשך שנים צובר כוח, צובר אמצעי לחימה מהמודרנים והמשוכללים ביותר... מאמן את לוחמיו, מארגן אותם, משתלט על מדינה, ונערך לשמש זרוע ארוכה כחלק ממאבק איסטרטגי של מדינות אחרות, בעיקר סוריה ואירן... האיום הזה שוב לא יהיה מה שהיה.

תאריך:  01/08/2006   |   עודכן:  02/08/2006
הדר פרבר, רונן ליבוביץ
התמיכה בפעולות הממשלה נמשכת - עדיין

t
נאומו של ראש הממשלה, אהוד אולמרט (ג', 1.8.06), במכללה לביטחון לאומי, גרר תגובות מחברי הכנסת השונים. נראה כי נמשכת התמיכה ורשת הביטחון לפעולותיה של הממשלה. למרות זאת, במרצ דוחקים בראש הממשלה להגיע להסדר שיביא להפסקת אש ולסיום הלחימה בדרום לבנון. בימין, לעומת זאת, דוחקים ברה"מ להמשיך את הפעילות עד למיגור הטרור.

יו"ר מרצ-יחד, ח"כ יוסי ביילין, אמר כי "נאום רה"מ הערב מניח סוף סוף את הסולם על העץ הגבוה שאולמרט טיפס עליו בראשית המלחמה. כאשר רה"מ אומר שבכל רגע שבו תיפסק הלוחמה מעתה ואילך יהיה זה הישג עצום לישראל, ניתן הצידוק לסיום המערכה ע"י מו"מ מדיני".

לדבריו, "אולמרט קלקל רושם זה, כאשר דיבר על הצורך, למרות זאת, להמשיך במלחמת התשה ועליו להבין כי המשך מיותר של המערכה עלול להביא נזק להשגיה".

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ זהבה גלאון, הוסיפה כי "בנאומו, הכין רה"מ את הקרקע לכך שהמלחמה לא תוכרע בהכרעה צבאית ועל כן הוא מסתפק בהצגת יעדים צנועים יותר מהיעדים שהוצבו בתחילת המלחמה". לדבריה, "חבל שרה"מ לא הלך עוד צעד למהלך של אימוץ יוזמה מדינית להפסקת אש, במקום המשך המלחמה הקרקעית בלבנון".

ברכה: אי אפשר להשיג מזרח תיכון שקט באמצעות רצח עם

יו"ר סיעת חדש, ח"כ מוחמד ברכה, אמר בתגובה לנאום, כי "כוחות השלום האמיתיים שואפים תמיד למזרח תיכון שקט, שחי בשלום ובשלווה. אולמרט בעצמו יודע שמזרח תיכון כזה אין משיגים במלחמה אכזרית, הרס ורצח עם".

לדברי ברכה, "פשעי המלחמה הנוכחית זורעים את יסודות המלחמה הבאה ועל אולמרט וממשלתו להפסיק את פיזור האשליות והטעיית הציבור. אולמרט יודע טוב שהוא לא יכול להשיג שום מטרה דרך מלחמה והדרך למזרח תיכון חדש הוא רק דרך שולחן המו"מ. שלום אמיתי וצודק זו הדרך היחידה וזו דרכנו".

מחויבים להחזיר את חיילי ישראל הביתה

יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ אסתרינה טרטמן, ביקשה למסור כי היא מחזקת את ידי רה"מ, שר הביטחון, הרמטכ"ל, קציני צה"ל ולוחמיו. בנוסף, שולחת ח"כ טרטמן איחולי החלמה לפצועים, חיילים ואזרחים וחיבוק של השתתפות בכאב המשפחות השכולות. כמו כן, היא מחזקת את ידי הציבור בישראל.

ל- Nfc אמרה: "הקשבתי בקשב רב לנאום רה"מ. נאום מחזק ואמיץ. יחד עם זאת חסרה לי מאוד אמירה ממוקדת כי הפסקת האש תיכנס לתוקפה רק כאשר התנאים ישתנו (כדברי רה"מ). זו אמירה עקרה ואילמת, ואני מצפה מרה"מ שבהמשך דבריו המחזקים והראויים, לשלב את החזרתם של החטופים כתנאי נחרץ ובלתי מתפשר להגעה להפסקת אש".

לדבריה, "מדינת ישראל וראשיה מחויבים לשאת באחריות להחזיר את חיילי ישראל הביתה ולא לתת שום פתח למחשבה שקיים סיכוי ואפילו קלוש להגיע להפסקת אש מבלי להחזיר את החטופים".

הערבים למדו מאיתנו להילחם ואנחנו למדנו מהם לקשקש

ח"כ אריה אלדד (איחוד לאומי-מפד"ל) אמר: "הנאום של אולמרט הוא הוכחה לכך שהערבים למדו מאיתנו להילחם ואנחנו למדנו מהם לקשקש. גם 2000 מליציות לא יכולות לכסות על 2000 טילים שפגעו בישראל".

ח"כ זבולון אורלב (איחוד לאומי-מפד"ל) אמר: "למציאות המלחמה יהיו השלכות ארוכות טווח באשר ליכולת הקיום שלנו, וכל עוד הנחישות להשיג הכרעה תימשך - נמשיך להעניק לממשלה רשת ביטחון, וננהג כאופוזיציה אחראית".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הטיפול בעזרת בעלי חיים הוכח כאמצעי יעיל בטיפול במגוון רחב של קשיים רגשיים, קוגניטיביים והתנהגותיים אצל ילדים מכל הגילים. היחידה לקידום הנוער בעיריית יבנה בשיתוף המועצה הארצית למניעת אלימות בישראל (מצילה) יזמו סדנה ייחודית עם בעלי חיים בה השתתפו כ-70 חניכים.
01/08/2006  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
גינדי החזקות מכרה באחרונה דירת 5 חדרים ב-560 אלף דולר, במגדל הדירות שהיא עומדת לבנות בשכונת תל בנימין בר"ג. כן מכרה החברה דירות 4 חדרים ב-450 אלף דולר, ודירות 3 חדרים ב-355 אלף דולר. החברה אומרת כי עד עתה, עוד לפני תחילת הבנייה, מכרה 40 מתוך 192 הדירות שיבנו במקום, בשני מגדלים. דיווח ראשון על מכירת הדירות פורסם בלעדית ב-Nfc ב-12 ביולי.
01/08/2006  |  אלעזר לוין  |   חדשות
ירידה ברווחים ובמכירות של חברת תדיראן קשר ברבעון השני של שנת 2006. כך עולה מהדוחות הכספיים שפרסמה (יום ג', 1.8.06) החברה.
01/08/2006  |  ברוך לוי  |   חדשות
נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'אד דחה (ג', 1.8.06) את החלטת מועצת הביטחון של האו"ם אשר דרשה את הקפאת העשרת האורניום עד ה- 31 באוגוסט, ואמר כי טהרן תמשיך בתוכנית הגרעין. כך מדווחת סוכנות הידיעות AP.
01/08/2006  |  הדר פרבר  |   חדשות
אם המלחמה בצפון תסתיים בקרוב, הייצוא לארה"ב לא יפגע - הוא יגדל בשנת 2006 בכ-14% לעומת אשתקד, ויסתכם ב-8.5 מיליארד דולר. כך מעריך דוד ארצי, יו"ר מכון הייצוא.
01/08/2006  |  ברוך לוי  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
פרויקט הולילנד בירושלים [צילום: איתמר לוין]
תומר קורנפלד
חברת קרדן נדל"ן בנתה בשנים האחרונות צבר ענק של פרויקטים הכולל הקמה של למעלה מ-17,900 יחידות דיור. הנה הניתוח המלא
אלי אלון
אלי אלון
ביקרתי בימים אלה (אפריל 2024) בשני מוזאונים אלה בהפרש שעה    האמינו לי אותם תכנים ואותם צילומים פחות או יותר דומים בשני המוזאונים. שניהם עוסקים בארגון האצ"ל מאז הקמתו עד פירוקו
דרור אידר
דרור אידר
חמאס דורש הפסקת אש קבועה ללא אפשרות לחדש את הלחימה לאחר מכן    ישראל דורשת כמובן לחדש את הלחימה לאחר הפסקת האש    אי-אפשר לגשר על העניין אלא באמצעות ההולכה בכחש של המציאות "ללכת עם ו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il