5% ירידה נרשמה בתנועת המטענים, בנמל התעופה בן-גוריון במחצית הראשונה של שנת 2002, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. כך עולה מנתוני מינהל התעופה האזרחית.
מהנתונים עולה, כי בשישה החודשים הראשונים של שנת 2002, שונעו בנתב"ג כ-155 אלף טונות מטען, לעומת כ-164 אלף טונות בתקופה המקבילה של שנת 2001.
ממינהל התעופה האזרחית נמסר, כי הירידה בתנועת המטענים נובעת מירידה בביקושים להטסת מטענים בדרך האוויר, ביקושים המושפעים ממגמת הירידה המתמשכת בהיקף הסחר הבינלאומי של ישראל.
במהלך הרבעון השני של שנת 2002 נרשם שינוי מגמה בתנועת המטענים מנתב"ג. בתקופה זו נרשם גידול בשעור של 4% בתנועת המטענים מנתב"ג לחו"ל.
במהלך הרבעון השני התמתן קצב הירידה בתנועת המטענים לנתב"ג. הוא הסתכם בכ-3%, לעומת הרבעון השני אשתקד.
כמות המטען שהוטסה על-ידי חברות אל-על וק.א.ל, נרשמה ירידה מתונה בשעור של כ-1%, בעוד שלכמות המטען שהוטסה במטוסי אל-על וק.א.ל נרשם גידול של כ-11%.
גידול זה התאפשר באמצעות צימצום משמעותי בשימוש של אל-על בטיסות מטען חכורות מחברות זרות. חלק השוק המשותף של אל-על וק.א.ל הגיע בתקופה זו ל-73.7% מסך כמות המטען, לעומת 70.3% במחצית הראשונה של שנת 2001.
היצע הקיבולת למטען של חברת אל-על כלל ארבעה מטוסי מטען מדגם בואינג 747, וכן קיבולת בטן של מטוסי נוסעים וקיבולת במטוסי מטען חכורים מחברות זרות ומחברת ק.א.ל.
היצע הקיבולת של ק.א.ל כלל את שני מטוסי המטען מדגם בואינג 747של החברה, וכמות קטנה של קיבולת במטוסי מטען חכורים מחברות זרות.
היצע הקיבולת למטענים, כלל גם קיבולת של חברות תעופה זרות- קיבולת הבטן של ארבעים חברות, שהפעילו טיסות נוסעים סדירות וקיבולת בטיסות מטען של שתי חברות: החברה האמריקנית, פדקס והחברה הטורקית MNB, הפועלת בשרות חברת UPS.
כמו כן, הופעלו מספר טיסות מטען לא סדירות באמצעות חברות זרות. לכמות המטען שהוטסה על-ידי חברות תעופה זרות, נרשמה ירידה בשיעור של כ-16% וחלק השוק שלהן ירד ל-26.3%, לעומת 29.7% במחצית הראשונה של שנת 2001.