בתערוכת פריז שתפתח בסוף החודש, עתידה חברת ניסאן להשיק רכב פנאי חדש בשם קאשקיי (Qashqai), שם שבו השתמשה החברה ברכב התצוגה שחשפה בז'נבה 2004. למרבה הצער כל הקשר בין רכב התצוגה הנועז מ- 2004 לבין הקאשקיי שיוצג בעוד זמן קצר נותר בשם בלבד ובעובדה כי רכב התצוגה "שימש כהשראה" לרכב שייוצר בקרוב, דברי ניסאן.
אז במה דברים אמורים? הרכב שפותח במרכז העיצוב האירופי של ניסאן בלונדון, שם גם ייוצר וישווק לכל העולם, הוא (עוד) קרוסאובר שגרתי (שילוב של תכונות ממספר קטגוריות) עם הנעה כפולה על-פי דרישה, במסגרתה מונעת המכונית בגלגליה הקדמיים כשהאחוריים משולבים בעת הצורך. הרכב יוצע גם בתצורת הנעה קדמית בלבד.
מבחינת מידותיו לא חורג הרכב מהמקובל, עם בסיס גלגלים של 263 ס"מ, אורך כללי של 431 ס"מ, רוחב של 178 ס"מ וגובה של 161 ס"מ, נתון המציב אותו דווקא בגזרה היותר נמוכה אל מול מתחריו (ראב4, טוסון וכו').
על הנעת הקאשקיי יהיו אחראים ארבעה מנועי בנזין ודיזל- 1.6 ו- 2.0 ליטרים עם 115 ו- 140 כ"ס בהתאמה באגף הבנזין ו- 1.5 ו- 2.0 ליטרים עם 106 ו- 150 כ"ס בהתאמה באגף הדיזל. לארבעת המנועים הללו יוצאו מגוון תיבות הילוכים ידניות (5 ו- 6 הילוכים), אוטומטית (6 הילוכים) ורציפה. אגב, אם חשקתם בהנעה הכפולה תדרשו לרכוש את אחד ממנועי שני הליטרים.
חשיפתה של המכונית לעיתונות התקיימה לפני ימים אחדים בפריז בנוכחות כל צמרת הניהול הבכירה של רנו-ניסאן, ובאותו מעמד הצהירה החברה על כוונותיה למכור למעלה מ- 100,000 מכוניות בשנה, 80% מהן עתידות להירכש על-ידי לקוחות שזו היא להם מכונית הניסאן הראשונה בחייהם.