הרשויות בארצות הברית בודקות האם חברת טסלה, המייצרת כלי רכב חשמליים, ביצעה הטעיה של משקיעים ושל צרכנים ביחס ליכולת הנהיגה האוטונומית של כלי הרכב החשמליים שהיא מייצרת. כך דיווחה (יום ד', 8.5.24) סוכנות הידיעות רויטרס.
מערכת הטייס האוטומטי של מכוניות טסלה מסתמכת על שילוב של מצלמות מכ"ם וחיישנים קוליים שמאפשרים איסוף נתונים על סביבות הרכב. הנתונים מעובדים באמצעות מחשב מובנה ברכב והוא מקבל החלטות ביחס לשליטה ברכב. באופן עקרוני, המערכת כוללת שני מצבי פעולה עיקריים: בקרת שיוט, והיגוי אוטומטי. בקרת השיוט מאפשרת לרכב לשמור על מרחק מעקב בטוח מן הרכב שלפניו, תוך התאמת מהירותו לפי הצורך. ההיגוי האוטומטי כולל גם אפשרות של שינויי נתיב נסיעה על-פי הצורך.
בפרסומים הרשמיים של החברה מודגש כי מערכת הנהיגה האוטונומית אינה אוטונומית לחלוטין, ועל כן על הנהגים להישאר קשובים ומוכנים להשתלט על הרכב בכל רגע נתון. אולם משרד המשפטים האמריקני בוחן הצהרות אחרות - כולל של מנכ"ל טסלה והבעלים של החברה, אלון מאסק, אשר מודגש בהן לכאורה שכלי הרכב של טסלה מסוגלים לנהוג בעצמם.
עד היום אירעו מאות תאונות של כלי רכב מתוצרת טסלה, שהתרחשו כאשר הנהגים העבירו את הרכב למצב של נהיגה אוטונומית. בין התאונות היו גם תאונות קטלניות. באוקטובר 2022 נפתחה חקירה פלילית בנושא כעת נבחנת גם האפשרות לאחריות פלילית ספציפית בהקשר של הטעיית צרכנים ומשקיעים.
בחברת טסלה לא הגיבו על הפרסום בסוכנות הידיעות רויטרס. גם משרד המשפטים האמריקני סרב להגיב על הידיעה.