בוצה רעילה הנחפרת מקרקעית נמל הקישון ומכילה מתכות כבדות ותרכובות אורגניות מסוכנות, מוטלת בלב ים, ללא כל טיפול. כך עולה מנתונים שאספה בשמהלך השנה האחרונה עמותת 'צלול'.
על-פי נתוני המכון לחקר הימים והאגמים, רעילותה של בוצת קרקעית הנמלים אינה מוטלת בספק והערכים שנמצאו בה חורגים במאות אחוזים מהתקן האמריקני לסדימנט בקרקעית (ERM-ERL). ריכוזי המזהמים הגבוהים שנמצאו לאחרונה בקרקעית הקישון זהים לאלו שנמצאו בקרקעית בסקר שערכה עמותת "צלול" במאי 2005, אשר הצביע דאז על חומרת המצב.
מעמותת "צלול" נמסר, כי הפעולות החל משלב החפירה ועד להטלת החומר החפור בלב הים, חושפות את החופרים לחומרים מסוכנים ואת הסביבה הימית לסיכון אקולוגי עצום.
זריקת החומרים לים יוצרת אי ודאות לגבי אופן שקיעת החומרים והיסחפותם האפשרית ברחבי המפרץ לעבר בתי גידול ימיים מהם ניזונים תושבי האזור.
רכז עמותת "צלול" באזור הצפון, עזר פשילר, פנה במכתב דחוף ליצחק בן דוד, יו"ר הוועדה למתן היתרי הטלה וסמנכ"ל אכיפה במשרד להגנת הסביבה, ודרש מהמשרד לעצור את פעולות החפירה וההטלה של החומר החפור מנמל חיפה והקישון עד למציאת פיתרון יבשתי הולם וארוך טווח.
לדברי עזר פישלר, רכז עמותת "צלול" באזור הצפון: "מן הראוי כי המשרד להגנת הסביבה יחל להתייחס לבוצה זו כמו לכל בוצה רעילה אחרת המיוצרת באופן קבוע ורציף. בוצה זו היא 'זרם פסולת מסוכנת' רציף שימשיך להיות מוטל ללב ים גם בשנים הבאות, ולכן טיפול יבשתי ארוך טווח הוא הראוי. אין סיבה שבמדינה מערבית מתקדמת ישתמשו בפיתרון ראשוני כ"כ המסכן את בריאותם של יושביה".