במחקר טכנולוגי שערך האיחוד האירופי התגלה, כי תוויות רדיו (RFID) מסחריות מהוות דאגה כסיכון לפרטיות בקרב הלקוחות. ויויאן רדינג, חברה בוועד האיחוד, אמרה כי התושבים זקוקים לביטחון בכך שתוויות בתדר-רדיו לא יובילו למעקב אלקטרוני בקנה מידה גדול יותר.
רבים מאלו התורמים למחקר החדש מעוניינים שתוויות רדיו מסחריות יבוטלו אם יהיה צורך בכך. רדינג אמרה כי היא מוכנה להציע חוקים חדשים שיבקרו על האופן בו תוויות רדיו נמצאות בשימוש.
רדינג, ראש מחלקת אינפורמציה חברתית באיחוד האירופי, אמרה את דבריה בוועדה שאורגנה בכדי לסמל את סופו של ניסוי בן שישה חודשים שמטרתו הייתה לברר את דעת הציבור לגבי השימוש הגובר בתוויות רדיו בחנויות קמעונאיות.
השימוש ב"ברקודים חכמים" אלו הולך ונהיה פופולרי ביותר בעסקים אשר מנטרים את מוצריהם בעוד הם נעים לאורך פס הייצור והשיווק. ממשלות רבות התחילו אף הן לשקול שימוש בתוויות כאלו במסמכי זהות רבים כגון דרכונים.
מספר שיא של אנשים וארגונים תרמו לניסוי שנערך, דבר שמהווה - על-פי דבריה של רדינג - עדות למידת הדאגה (או האהדה) לגבי הטכנולוגיה בקרב הציבור.
דיווחים קודמים מהניסוי מראים כי פחדים לגבי האופן בו תוויות RFID משפיעות על הפרטיות האישית הם הדאגה המרכזית. "הרוב המוחלט מוכנים להיות משוכנעים שהטכנולוגיה יכולה להוות אמצעי חיובי, אך הם רוצים ש"יבטיחו" להם כי היא לא תסכן את הפרטיות שלהם", אמרה רדינג. "זה העניין שאיתו אנחנו צריכים להתמוד אם אנחנו רוצים שהטכנולוגיה תתקבל בברכה".
"התושבים רצו להחליט כיצד אינפורמציה מעודכנת ומיושמת בתוויות אלו", הוסיפה. "הניסוי מראה כי האנשים מפחדים בעיקר מלאבד שליטה, או אי היכולת לבחור מתי ואיך הם חשופים לסיכונים".
רבים אחרים אף רצו ביכולת לכבות את התוויות אם יש צורך.
רק כ-15% מ-2,190 הארגונים והתושבים שנשאלו בניסוי האמינו שהתעשיה תעשה עבודה טובה בבקרה וניתור השימוש בתוויות RFID בקרב החברות.
יותר מחצי (55%) מהנשאלים אמרו כי יש צורך בשינוי חוקים כדי להבטיח שהתוויות והמידע שהן נושאות, לא ינוצלו לרעה.
האיחוד האירופי מסר כי המסקנות הסופיות מהניסוי יוכרזו לקראת סוף שנת 2006. רדינג הוסיפה כי אם יסתמן צורך בחוקים נוספים, הם יוגשו ב-2007.