חברת UMI הכריזה אתמול על תחילת שיווקה של השברולט קפטיבה בארץ. הקפטיבה, שנחשפה לראשונה בתערוכת ז'נווה השנה, היא מכונית בסגמנט הפנאי, עם הנעה כפולה ומקום לשבעה אנשים. את שיוכו המדויק של הרכב ניתן לראות עת משווים אותו לסנטה פה מבית יונדאי כמתמודד העיקרי. גם לקפטיבה הנעה כפולה, שבעה מקומות ישיבה, מנועי בנזין ודיזל המשודכים לתיבה אוטומטית ושיוך לסגמנט רכב הפנאי הרך. אגב, היבואן טוען כי הקפטיבה עומדת להתחרות דווקא בראב 4 מבית טויוטה וביונדאי טוסון - המובילים את קטגוריית הג'יפונים "היותר זולים", ובכך להציע ללקוחות רכב עם שבעה מקומות ומיצוב יוקרתי יותר.
כאמור, תוצע הקפטיבה עם שני מנועים - בנזין ודיזל. למנוע הבנזין, תצורת V6 נפח של 3.2 ליטרים והספק של 223 כ"ס. השוואה לשאר המתמודדים בסגמנט מעלה כי הקפטיבה עתידה להיות מהחזקות בקטגוריה. עם המנוע הזה מצהיר היצרן על מהירות מרבית של 204 קמ"ש עם תאוצה מאפס ל- 100 קמ"ש ב- 8.8 ש'. המנוע השני, מנוע הדיזל, מציג נפח של שני ליטרים עם הספק של 150 כ"ס, מהירות מרבית של 180 קמ"ש ו- 12.2 ש' ממנוחה ל- 100 קמ"ש.
מבחינת אבזור תשווק הקפטיבה עם מפרט עשיר דוגמת שש כריות אוויר כסטנדרט, מערכת בקרת יציבות, מערכת לסיוע בבלימה ובקרת נסיעה במורד. בתחום הפינוק לנוסעים תאובזר המכונית במחשב דרך, רדיו דיסק MP3 עם פקדים בגלגל ההגה, חיישני גשם, בקרת אקלים ובקרת שיוט.
תג המחיר שהוצמד לקפטיבה מדבר על מחיר של 225 (דיזל) והחל מ- 240 אלף שקל (בנזין). הצפי של חברת UMI עומד על כ- 500 יחידות בשנה ,העתידות להתחלק שווה בשווה בין מנועי הבנזין והדיזל, כשמכוניות ראשונות עתידות לעלות על כבישי הארץ כבר בסוף שנה זו.
במסיבת העיתונאים שבה הוצגה המכונית חשף היבואן גם חידושים נוספים בהיצע הדגמים שלו. כך למשל קיבל האפלנדר מנוע חזק יותר, האופטרה תוצע בגרסה נוספת - אופטרה ספורט - המתהדרת בשלל תוספות של ספויילרים, המאליבו שהתחזקה גם היא והויוואנט שאיבזורה שודרג. בתחום המסחרי הציג היבואן את הסילברדו SUT עם חישוק בודד מאחור במקום הדאבל ג'אנט.
התרשמות מהרכב תובא לכם מיד כשיחל היבואן לתת את המכונית לעיתונאים לנסיעות מבחן.