|
[צילום אילוסטרציה: רשת סטימצקי]
|
|
|
|
|
במשרד התמ"ת הוכנה טיוטת תקנות שיחייבו את רשתות השיווק והמרכולים במתן מידע לצרכנים על ה"מחיר ליחידת מידה" של המוצרים השונים הנמכרים בסניף הרשת. כך לדוגמה, מחיר לק"ג אבקת כביסה, ל-100 גרם קפה נמס, לליטר משקה קל, לחיתול בודד באריזה וכיו"ב.
הממונה על הגנת הצרכן, עו"ד יצחק קמחי, אמר כי התקנות באות להוסיף על החובה הקיימת היום להציג ולסמן על המוצר את מחירו. התקנות החדשות יקלו על הצרכנים להתמצא בשפע המותגים ובמגוון האריזות, ולקבל החלטה נבונה באשר לרכישת מוצר על סמך מידע השוואתי נגיש.
יישום התקנות יעזור לצרכן לבחור את גודל המארז הזול במוצרים זהים הנמכרים באריזות בגדלים ונפחים שונים. כך לדוגמה, מארזים של דגני בוקר או שמן זית מסויים הנמכר בבקבוקים בגדלים שונים 500, 630 ו-750 מיליליטר ועוד.
עו"ד קמחי הדגיש, כי התקנות החדשות יבליטו את אותם עסקים המעלים את מחירי מוצריהם בדרך של הקטנת הכמות במוצר הארוז, מבלי ליידע את הצרכנים על כך. "כל הקטנת כמות תבוא לידי ביטוי בעליית המחיר ליחידת המידה של המוצר, גם אם מחיר המארז 'לכאורה' לא השתנה", אמר.
איגוד לשכות המסחר העלה קשיים שונים ביישום התקנות ושר התמ"ת הורה למצוא בהקדם פתרונות לקשיים ולקדם את כניסת התקנות לתוקף.