אורי כץ מרמת גן ויוסף בדש מגבעת שמואל טסו בחודש ספטמבר אשתקד לטיול כיף בתאילנד, בקו מוסקבה-בנגקוק, בנגקוק-מוסקבה-תל אביב עם חברת "טראנס אירו".
לטענתם, עקב תקלה במטוס בשדה התעופה בבנגקוק הטיסה למוסקבה יצאה באיחור של 5 שעות והם נחתו בעיר בשעה 1 בלילה. "הפסדנו את טיסת ההמשך המתוכננת ממוסקבה לתל אביב".
ההמתנה בשדה התעופה במוסקבה, שנמשכה 10 שעות, היתה קשה והשניים סבלו מקור ומרעב. בחודש שעבר תבעו את חברת "טראנס אירו" מרחוב בן יהודה בתל אביב, בבית המשפט לתביעות קטנות בעיר, בסכום של 15,000 שקל.
"ביקשנו מנציגת החברה שתדאג לנו למלון ללינת לילה עד לטיסה, לארוחה ולאפשר לנו לחייג להורים ולהודיע על מועד טיסה חדש. התשובה שקיבלנו היתה 'נייט, נייט, נייט'. לא מלון, לא ארוחות מלאות ולא שיחות טלפון לישראל".
לדבריהם, הנציגה העניקה לכל אחד מהם שובר בסך 300 רובל לקניית ארוחה. "חשנו לכודים כמו בסדרת הטלוויזיה 'הישרדות', ודבר ראשון החלטנו להודיע להורים שנגיע באיחור. לא רק שלא היו לנו רובלים אלא שהתברר שבכל שדה התעופה במוסקבה אין טלפון ציבורי לחיוג בינלאומי".
השניים הוסיפו שלא פגשו באדם דובר אנגלית שיסייע. "לקח לנו יותר משעה עד שמצאנו מזנון קטן שהסכים להחליף לנו דולרים לרובלים. הזיכוי שקיבלנו הספיק לכוס תה וחצי עוגייה ונותרנו רעבים".
לטענתם, לא רק שהקור היה קשה מנשוא אלא שבנוסף לכל הצרות, המזגנים בשדה התעופה פעלו. "הגענו למוסקבה עם בגדים קצרים כשהמזוודות לא איתנו, היה קר מאוד בלילה. המזל שגילינו בשירותים מייבשי ידיים שחיממו אותנו מדי פעם. כשניסינו להירדם על הספסלים זה לא היה אפשרי מאחר שהם עשויים מברזל ועם ידיות ביניהם. אי אפשר היה להירדם על הרצפה מפאת הקור שהכריע אותנו".
התובעים הדגישו בכתב התביעה שזכו ליחס מחפיר שמצדיק פיצוי בגין עלות הטיסה ועוגמת נפש. "לאחר מסע תלאות מפרך חזרנו ארצה מותשים, מצוננים וכועסים שהטיול נהרס".
טרם הוגש כתב הגנה בית המשפט ידון בתיק בחודש יולי.