בנק אשר חסם את חשבונותיו של לקוח ותיק, עצר את כרטיסי האשראי והחרים את פנקסי הצ'קים שלו, וכל זאת באופן מיידי וללא שום אזהרה, יהיה חייב בפיצויו. כך עולה מפסק דין שנתנה שופטת בית משפט השלום בת"א, נורית רביב.
במשך 15 שנים פעל הלקוח באמצעות הבנק ובנה פרויקטים קטנים בהרצליה פיתוח. במסגרת פרויקט לבניית וילה בסוף שנות ה-90, נקלעה פעילותו של הלקוח לקשיים כאשר הווילה שבנה לא נמכרה במהירות המצופה. הבנק, לפי האמור בפסק הדין, הפעיל על הלקוח לחצים אשר הביאו למכירת הווילה במחיר נמוך משוויה האמיתי.
עוד נטען במסגרת תביעה שהגישה חברה קבלנית "חיים צור בנייה" ובעליה חיים ורעיה צור נגד בנק דיסקונט, באמצעות עו"ד דוד עמיחי, כי במהלך הפעילות של הלקוח, אף כי אופן פעילותו איפשר לו לקבל תנאי אשראי נוחים יותר, הבנק חייב את חשבונו בתנאים של חשבון רגיל וכתוצאה מכך גבה ממנו ריביות גבוהות באופן משמעותי, מהריבית הנהוגה לליווי פרויקטים. התובעים הסתמכו בתביעתם על חוות דעת של חברת הייעוץ הכלכלי "שגיא חישובי ריבית".
השופטת קבעה כי על הבנק לפצות את הלקוח בסך של 50 אלף ש"ח כולל ריבית והצמדה, בשל הנזק שנגרם לו מהתנהלות הבנק. בנוסף, פסקה, ישיב הבנק ללקוח את כל הריבית החריגה העודפת שנגבתה ממנו במהלך הפרויקט כולו, כולל ריבית והצמדה, ובנוסף לפיצוי בסך 50 אלף ש"ח.
החלטה זו נחשבת תקדימית היות ונפסק כי למרות שלא נחתם הסכם ליווי בנייה בין הצדדים, ישלם הבנק ללקוחות פיצוי בגין הריבית החריגה שנגבתה ממנו. לדברי השופטת, הבנק היה צריך לשקול גם את האינטרס של הלקוח (שסמך על הבנק "בעיניים עצומות") ולהציע לו לחתום על הסכם ליווי בנייה בתנאים מועדפים. היא ציינה כי הבנק משמש כספק אשראי בלעדי ל-6 פרויקטים של התובעים במשך 15 שנים ומקבל באופן רציף בטחונות מתאימים מהלקוח.