בפגישה שנייה אשר התקיימה אתמול (17.9.02), בין נציגי הרשות השנייה ונציגי חברות הפרסום והמפרסמים, הושגה התקדמות נוספת בעניין - הליך אישור הפרסומות בערוצים מסחריים.
המפגשים הללו נועדו כדי לדון בכללי האתיקה בפרסומות, להבהיר את הקווים המנחים את הרשות בהחלטותיה וליצור נוסחאות מקובלות על הצדדים, על-מנת שגבולות המותר והאסור יהיו ברורים לכולם. זאת על-רקע הריבוי הצפוי בערוצים מסחריים והצורך לקיים מנגנון אחיד לבדיקת פרסומות בכל הערוצים.
עוד נדון במפגש זה הליך אישור הפרסומות. סוכם, כי הרשות תפעל מול זכייניה על-מנת לנסות ולאחד את הליך אישור הפרסומות - כך שלא יצריך אישור נפרד מכל זכיין וזכיין. מנגנון זה מצריך בדיקה עניינית מול הזכיינים וכן בדיקה משפטית.
סוכם, כי למפגש הבא יביאו עימם נציגי איגוד חברות הפרסום והמפרסמים, הצעות להבהרות הנדרשות בכללי האתיקה הקיימים והצעות לעידכונים בנושאים בהם עולה בעייתיות. בהקשר זה נדונו למשל הנושאים הבאים: פיקוח על תקינות הלשון בתשדירים וכן פרמטרים מוסכמים לפרסומת משווה בין חברות מתחרות.
במפגש השתתפו: אבנר בראל, יו"ר איגוד חברות הפרסום; יאיר תדהר, מנכ"ל האיגוד, משה גאון, יו"ר הוועדה לאישור תשדירים באיגוד ועוד.
מטעם הרשות השתתפו: אילת מצגר, סמנכ"ל תחום טלוויזיה וסיגלי ביטון, ראש אגף פרסומות וסקרים.