|
נפתרה סוגיית התא הקולי
|
מחלקה ראשונה
|
ההסדרה מתקנת את העוול שנגרם במשך שנים לצרכנים המשלמים עבור שירות שנכפה עליהם * מעתה יחוייבו חברות הטלפוניה הניידת והנייחת בהתקנת התראה קולית, שבאמצעותה יוכל הצרכן לבחור אם ברצונו לצאת מהתא הקולי ללא תשלום
|
לרשימה המלאה
|
|
|
|
|
ההודעה "השיחה מועברת לתא/למענה קולי" הפכה לחלק משגרת חיינו החל מתאריך 7 בינואר 2007. בתאריך זה נכנס לתוקפו התיקון ברישיון חברות הטלפוניה בעניין המענה הקולי, הקובע כי מנוי שמתקשר ולא מעוניין להשאיר הודעה בתא קולי, ינתק השיחה במהלך השמעת ההודעה, או עד שנייה לאחריה - וזאת תוך 3 שניות לפחות, ואז הוא לא יחויב בעלות השיחה.
אולם מתברר, כי לא הכל הפנימו את האופציה הניתנת להם לנתק במהירות, ובמשרד התקשורת תוכנן קמפיין פרסומי מנחה אשר יסביר לצרכן בצורה מדויקת מה עליו לעשות כדי להימנע מתשלום, אם הוא אינו מעוניין להשאיר הודעה. זאת במטרה להגביר את המודעות הציבורית לתיקון, הנושא עמו בשורה צרכנית.
הצעד הראשון היה פרסום הנושא באמצעות מודעות בעיתונות הכתובה, וכעת הצעד המשלים הינו פרסום באמצעות תשדירים ברדיו.
במשרד התקשורת הבהירו כי התועלת של מסע פרסומי שכזה תגביר את המודעות לנושא בקרב ציבור צרכני הטלפוניה בישראל ותחסוך לצרכנים אלה סכומים עצומים הנאמדים במעל ל-100 מיליון שקלים בשנה.
לדברי דובר המשרד, ד"ר יחיאל שבי, המהלך הוא חלק מהאסטרטגיה של אריאל אטיאס, שר התקשורת, שהבהיר כי חשוב שכל אחד מצרכני הטלפוניה הקווית והסלולרית בישראל יהיה מודע לתיקון ויוכל ליהנות מפירותיו.
המהלך שקודם על-ידי אנשי המקצוע במשרד התקשורת ובאגף התקציבים באוצר יאפיין מהלכים דומים שיבצע משרד התקשורת בעתיד, בכדי להגביר את המודעות הציבורית למהלכים צרכניים שמוביל המשרד.