המשרד לקליטת העלייה מבקש לשנות את הקונספציה הצבאית אצל מש"קיות הת"ש [תנאי שירות, ע.י.] בצה"ל. עד כה היה נהוג כי חייל הזקוק לעזרה פונה אל מש"ק/ית הת"ש ביחידתו, בקשתו מתבררת ומוחלט האם לאשרה. במשרד לקליטת עלייה בראשות השר זאב בוים טוענים כי כאשר מדובר בחיילים עולים הרי שאופן הפנייה צריך להיות הפוך, והיוזמה לבירור צרכי החייל צריכה לבוא דווקא ממש"קיות הת"ש עצמן.
בראשית השבוע (11.2.07) התקיים מפגש ראשון מסוגו בלשכת המשרד לקליטת העלייה בתל אביב, אליו הוזמנו משקיות ת"ש מחטיבת הנח"ל. המש"קיות זומנו לשוחח עם יועצות קליטה המטפלות בחיילים עולים. מטרת המפגש נועדה להעביר לחיילות מידע חיוני וחשוב על זכויות המגיעות לחיילים העולים, בתקופת שירותם הצבאי.
נציגות המשרד ביקשו ממש"קיות הת"ש לשנות מנוהגן להמתין לפנייה מצד החייל עצמו ולנסות לאתר בכוחות עצמן את החיילים העולים ביחידה שעליה הן מופקדות, על-מנת להפנותם למשרד לקליטת העלייה כדי שינצלו את הזכויות המגיעות להם כדין.
מנהלת לשכת המשרד בתל אביב, חומה פינצ'ב, אמרה כי לאחרונה התעוררו בעיות קשות בקרב חיילים שלא זכו לטיפול הראוי בשל חוסר המודעות של החיילים העולים באשר לזכויותיהם המיוחדות במשרד לקליטת העלייה. לדעתה, מפגשים מסוג זה תורמים לאינטרקציה בין צה"ל למשרד הקליטה כמו גם ובעיקר למזעור אי המודעות של החיילים העולים לזכויותיהם במשרד.
זכויות החיילים העולים והתושבים החוזרים המגיעים ארצה בגפם מתבטאות בקיצבה מיוחדת המשולמת להם, מדי חודש בחודשו, לאורך כל השירות וכן קיצבה למשפחות חיילים שעברו את מבחן הנזקקות מטעם צה"ל. מיצוי זכויות אלו מותנה וקשור בפרק זמן קצוב, ולכן חוסר פנייה למיצוים בזמן המתאים עלול לגרום לאובדנם.