חברת נמל חיפה מסכמת את שנת 2006 עם רווח נקי של כ-113 מיליון ש”ח. פגיעת המלחמה התבטאה בשורת ההכנסות בהפסד של כ-85 מיליון ש”ח, ברווח התפעולי חל קיטון של כ-50 מיליון ש”ח, ובתנועת המטענים הפגיעה היתה של כ-15%. כתוצאה מהמלחמה וסיבות נוספות הצטמצמה הפעילות התפעולית של הנמל בכ-12%, עם זאת ההכנסות התפעוליות ירדו בכ-4% בלבד.
פגיעה קשה של מלחמת לבנון ניכרת גם בתנועת הנוסעים אשר הופסקה בחודשי הקיץ ולכן הסתכמה בכ-151 אלף איש בלבד.
בשנת 2007 מעריכה חברת נמל חיפה כי תשנע כ-64% מכלל המכולות בנמלי ישראל, היעד הינו 1,179 מיליון מכולות (במונחי TEU) ותנועת הנוסעים צפויה להיות כ-260 אלף איש. במהלך שנת 2007 חברת נמל חיפה צפויה לקלוט כ-50 עובדים נוספים למחלקת התפעול בהתאם לתקן של 1,050 עובדים.
תוכנית ההשקעות לפיתוח הנמל בשנת 2007 מוערכת בכ-536 מיליון ש”ח וכוללת השקעה בתשתיות ורכש ציוד תפעולי, מחשוב ותקשורת. במטרה לגוון את מקורות המימון והורדת "מחיר" הכסף, פנתה חברת נמל חיפה לחברת הדרוג מעלות על-מנת שזו תדרג את החברה לקראת גיוס של עד 500 מיליון ש”ח למימון תוכנית ההשקעות.
יו"ר חברת נמל חיפה מסר, כי החברה ממשיכה לפעול בהתאם לתוכניות הגדלת ופיתוח שטח הנמל על-מנת להפוך ל-HUB באגן הים התיכון. במסגרת זו בדעת החברה לפנות לשוק ההון על-מנת לגייס את ההון הדרוש להמשך הפיתוח כמובטח. "שנת 2007 תהיה שנה אתגרית לתכנון נכון של פעילות נמל הכרמל שעתיד להיפתח בסוף 2008, מאמצים ניכרים יושקעו בשנת 2007 לכיוון פתיחתו של נמל הכרמל", אמר דוד חרמש.