|
מודיעין. מתחברת לשאר הארץ
|
|
|
|
|
חדשות טובות לתושבי מודיעין והסביבה. החל מ-31 באוגוסט 2007 יזכו גם תושבי מודיעין להגיע לתל אביב ברכבת.
משך הנסיעה ברכבת ממודיעין לתל אביב יהיה 20 דקות בלבד, כולל עצירה בנמל תעופה בן-גוריון. קו הרכבת שייצא ממודיעין יעבור דרך נתב"ג, תל אביב וחיפה ויגיע עד לנהריה, בתוך פחות משעתיים. בשלב הראשון יופעלו בקו 58 רכבות ביום, שתי רכבות בשעה לכל כיוון.
קו הרכבת למודיעין כולל מסילה כפולה באורך של 19 קילומטר ושתי תחנות רכבת. תחנה אחת בפאתי העיר מודיעין, הכוללת כ-320 מקומות חניה והשנייה, תחנה תת-קרקעית, הממוקמת במרכז התחבורה של מודיעין וצפויה להחנך בתוך מספר חודשים. עלות הקמת הקו למודיעין נאמדת בכ-1.4 מיליארד שקלים.
לאורך תוואי המסילה הוקמו 12 גשרים באורך כולל של כ-3.5 קילומטרים וכן מערכת מנהרות באורך כולל של כשלושה קילומטרים, שנכרו בשל התנאים הטופוגרפיים של התוואי. אורכה של המנהרה הארוכה ביותר מגיע לכ-500 מטרים.
מנכ"ל רכבת ישראל מסר כי מספר הנוסעים ממודיעין ואליה צפוי להגיע בשנת 2008 ל-1.2 מיליון ובכל אחת מהשנים שלאחר מכן ליותר מ-2 מיליון. לדברי עופר לינצ'בסקי, המשמעות היא הורדה של אלפי כלי רכב מהכבישים.
שר התחבורה, שאול מופז, ציין כי חיבורה של מודיעין לרשת המסילות הארצית יתן תנופה לעיר ההולכת ומתפתחת בקצב מעורר התפעלות. מספר תושבים במודיעין מגיע כיום לכ-70 אלף ובתוך מספר שנים צפויה העיר להכפיל את מספר תושביה.
קו הרכבת למודיעין הוא חלק מקו הרכבת המהיר המתוכנן בין ירושלים לתל אביב. מדובר בקו חדש באורך של 56 קילומטרים העובר דרך נתב"ג ומודיעין וצפוי להחנך בעוד כארבע שנים. זמן הנסיעה מתל אביב לירושלים יהיה 28 דקות וממודיעין לירושלים 18 דקות בלבד.