|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ביטוחי רכב 2024: השינויים, החשיבות והיתרונות
כתיבת המומחים
פרסום ברדיו: כך תמשכו לעסק שלכם מאות לקוחות חדשים
[צילום: AP]

אולמרט בפסגת שארם: נשחרר 250 אסירים

בתום פסגת שארם הודיע רה"מ כי יביא לאישור הממשלה הצעה לשחרר 250 אסירים ללא דם על הידיים אמר שיפעל לזירוז הקמת מדינה פלשתינית
25/06/2007  |     |   חדשות   |   ישראלי-ערבי   |   תגובות
הדר פרבר
היום: פסגה מרובעת בשארם א-שייח'

ראש הממשלה אהוד אולמרט הצהיר כי בכוונתו להביא לאישור הממשלה החלטה לשחרור 250 אסירים ביטחוניים מהפתח שאין דם על ידיהם, ואשר יתחייבו לחדול מהעיסוק בטרור. אולמרט הדגיש כי בכוונתו לזרז חידוש התהליך המדיני שיוביל להקמת מדינה פלשתינית.

במסיבת עיתונאים משותפת בהשתתפות נשיא מצרים חוסני מובראק, עבדאללה מלך ירדן ויו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן, הודיע אולמרט על שחרור האסירים, כשהוא מציין כי מדובר במחווה ישראלית למשפחות האסורים הפלשתינים. לדבריו, "חשוב שכל פלשתיני יידע כי שמוכן לקיים עימנו יחסי שלום ופיוס יקבל מאיתנו יד מושטת לשלום".

אולמרט סיפר כי סיכם עם אבו מאזן על קיום פגישות קבועות ביניהם, לפחות אחת לשבועיים. לדבריו, המטרה היא ליצור אופק מדיני הדרוש לחידוש הדיונים על הקמת מדינה פלשתינית. "אין לי כוונה לעכב זאת, אלא לזרז את התהליך שיוביל להקמת מדינה פלשתינית לצד ישראל". אולמרט ציין, כי "הפסגה תספק את הדחיפה לה אנו זקוקים על-מנת לחדש את התהליך המדיני". עוד אמר, כי
"אין פיתרון אחר זולת הפתרון של שתי מדינות החיות זו לצד זו בשלום". בפניה לעם הפלשתיני אמר אולמרט כי הוא ער לסבל ולכאב הפלשתיני שהוא תוצאה של העימות על ישראל, כשם שהוא מכיר את הסבל הישראלי. "אני מאמין כי קרב היום בו תחיו במדינה משלכם לצד מדינת ישראל".

אולמרט מסר, כי "נענתי לבקשת אבו מאזן להמשיך בסיוע המדיני לרצועת עזה. אנו נמשיך לספק חשמל, מים, סיוע רפואי, מזון ותרופות כדי למנוע משבר הומניטרי".

למדינות ערב שאינן מקיימות יחסים דיפלומטים עם ישראל אמר אולמרט, כי יוזמת השלום הערבית שהציעו מדינות ערב חשובה לישראל. לדבריו, ישראל אינה מתעלמת מהקריאות הכנות שנתקבלו לכינון נורמליזציה, וכי זה הזמן לעלות על עגלת השלום.

אולמרט התייחס לקלטת ששיחררו חוטפיו של גלעד שליט, ואמר כי שחרור החיילים החטופים הוא ערך עליון עבורו, וכי יעשה הכל כדי להביא את הבנים הביתה.

אולמרט ניפגש במהלך הפיסגה עם מובראק, אבו מאזן והמלך עבדאללה. אולמרט הבטיח לאוב מאזן ולמלך עבדאללה כי יהיה מוכן להתיר העברה של נשק לאזורים שבשליטת הפתח, כשהוא מציין כי הדבר מותנה במתן אישור לדבר מצד הגנרל האמריקני דייטון המופקד על הנושא מהצד האמריקני.

גורמים בפתח הגדירו את הודעת אולמרט על שחרור האסירים כצעד חיובי אולם לא מספיק. לטענת אותם גורמים, מספר האסירים קטן מדי וכן חשוב שהאסירים ישוחררו יהיו אסירים ותיקים. לדבריהם האבחנה שעשה אולמרט בין אסירים מפתח לאסירים מהחמאס מזיקה לאבו מאזן.

אבו מאזן: לתרגם את התנופה לפסים מעשיים

אבו מאזן דיבר במסיבת העיתונאים על הצורך לנצל את ההזדמנות המדינית שנוצרה. לדבריו, כל העיניים נשואות כעת לשארם, יש לתרגם את התנופה לכדי מעשים.

נשיא מצרים, חוסני מובראק, אמר כי המטרה העיקרית של הפסגה היא חידוש התהליך המדיני בין ישראל לפלשתינים, שידע קשיים בשנים האחרונות והיה נתון בקיפאון. מובראק הגדיר את השיחות שהתקיימו בפסגה כ"שיחות כנות". לדבריו, בשיחות נדונו דרכים להניע קדימה את תהליך השלום ונדון הצורך המיידי להפסיק את הסבל של העם הפלשתיני.

אלמגור הודיע כי יעתור לבג"צ נגד שחרור מחבלים

ארגון נפגעי הטרור "אלמגור" הודיע כי יפנה לבג"צ נגד החלטת אולמרט לשחרר 250 אסירי פתח, וייזום דיון מיוחד בכנסת. מנכ"ל אלמגור, מאיר אינדור, אמר שהפתח גרם יותר אבדות בנפש מכל ארגון אחר, ומחבלים בלא דם על הידיים ששוחררו בעבר חזרו לטרור וביצעו מעשי רצח משניתנה להם הזדמנות נוספת.

"עד שאולמרט יפרוש, הוא יספיק לרוקן את בתי הכלא ממחבלים ויבטל השגים ביטחוניים של שנים למען הספינים והטריקים וההישרדות. את מחיר הנזקים הביטחוניים הבלתי הפיכים שלו ישלם הציבור הרחב ולא הוא ובני ביתו המאובטחים יומם ולילה", אמר אינדור.

תאריך:  25/06/2007   |   עודכן:  26/06/2007
הילה רפופורט, רונן ליבוביץ
"צעדו של ראש הממשלה אמיץ"

שחרור אסירים [צילום ארכיון: AP]
הצהרתו של ראש הממשלה, אהוד אולמרט, על שחרורם של 250 אסירים ללא דם על הידיים זכתה לתגובות רבות במערכת הפוליטית. חברי כנסת משמאל בירכו וטענו כי יש לעשות צעדים נוספים למען אבו מאזן. מנגד, בימין מתנגדים להצהרותיו של אולמרט וטוענים כי הוכיח חוסר שיקול דעת.

יו"ר מרצ-יחד, ח"כ יוסי ביילין, אמר כי "צעדו של ראש הממשלה אמיץ, חשוב ועשוי לפרוץ דרך אם אכן יהיה אולמרט מוכן ללכת בדרך אותה הוא מתווה כבר זמן מה, אך משום מה מסרב לצעוד בה". ביילין קורא לראש הממשלה לפתוח מייד במשא-ומתן אמיתי, מזורז, על נושאי הליבה לנצל ההזדמנות שנותרה להגיע להסדר שיחזק את אבו מאזן ושיגרום לעולם הערבי לקיים קשרים נורמליים עם ישראל".

יו"ר סיעת מרצ-יחד, ח"כ זהבה גלאון, טענה כי "נאום אולמרט והצהרותיו, וההתחייבות החשובות שהושמעו, ייבחנו במבחן התוצאה. עייפנו מפסגות מצולמות והבטחות מפוזרות באוויר. מה שנדרש הוא מעשים מיידיים שיוכיחו את אמיתות כוונותיו של אולמרט. יש לשוב לאלתר למשא-ומתן עם הגורמים המחזיקים בגלעד שליט ולשחרר אסירים פלשתינים תמורתו במטרה להביא לשחרורו המהיר".

"צעד קטן בכיוון הנכון", הגדיר ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) את ההחלטה לשחרר 250 אסירים. לדבריו, "יש להביא לשחרור יותר אסירים ולהסיר את המחסומים בגדה. הגיע העת להיענות לקריאתו של אבו מאזן לפתיחת משא-ומתן לפתרון קבע עם לוח זמנים מוסכם".

"דמם של הנרצחים החפים מפשע יהיה בראשו של
מי שמשחרר רוצחים לצרכי הישרדותו הפוליטית"

מנגד, נשמעים בימים דברי ביקורת על החלטת ראש הממשלה. ח"כ אריה אלדד (איחוד לאומי-מפד"ל), אמר כי "בלי קשר לכשלונה המעשי של ועידת שארם לקידום השלום במזרח התיכון, נשדד אולמרט לתגובה פבלובית של שחרור אסירים ומתן פרס לטרור. דמם של הנרצחים החפים מפשע יהיה בראשו של מי שמשחרר רוצחים לצרכי הישרדותו הפוליטית".

יו"ר המפד"ל, זבולון אורלב, טען כי "ראש הממשלה שוב הוכיח חוסר שיקול דעת, חוסר אחריות וחיפזון בקבלת החלטות. התמורה היחידה לשחרור האסירים היא הישרדות של אולמרט, וכמו בפעמים קודמות, ייאלצו אזרחי ישראל לסבול טרור של אותם מחבלים משוחררים".

ח"כ צבי הנדל אמר כי "אולמרט ממשיך לדהור במהירות לתהום של אובדן דרך וחיסול עוצמתה של ישראל. אם המחבלים שישוחררו נאסרו אחרי הסכמי אוסלו, אז מה השתנה? גם אז אמרנו שאנשי הפתח שוחרי שלום וצריך ללטף ולחבק אותם, ובכל זאת הם פשעו נגד אזרחי ישראל. והנה המציאות שוב טופחת על פנינו בחסות אולמרט. כל דקה שהאיש נותר בשלטון, מעצימה את הסכנה לישראל".

ח"כ ניסן סלומינסקי (איחוד לאומי-מפד"ל) מסר כי "ראש הממשלה, בנאומו, הפך את אבו מאזן לצדיק נסתר ולקדוש יותר מהאפיפיור. אולמרט שכח שהפתח בכל יום ויום מתכנן ושולח ארבעים מתאבדים לישראל ורק בזכות השב"כ וצה"ל הדבר נמנע. השוואתם של הנרצחים הישראלים להרוגים פלשתינים מקוממת ותלושה מהמציאות, מאחר שמרבית ההרוגים הם מחבלים. ראש הממשלה צריך לסגת מתוכניותיו ולהפסיק את המחוות".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אולמרט בפסגת שארם: נשחרר 250 אסירים
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אלון ארצישראלי
25/06/07 21:52
2
שישתמשו בזה גאוני
25/06/07 22:23
3
ח"א
25/06/07 22:35
4
שוקי גליל
26/06/07 04:32
5
לשכת המחסל
26/06/07 05:40
6
דור שני
26/06/07 06:12
7
מושחתים נמאסתם
26/06/07 08:31
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מהפכה במעמד משגיחי הכשרות בישראל: כ-1,600 משגיחי כשרות שסיימו את סדרת הלימודים האורכת כשבעה חודשים, ועברו בהצלחה את בחינות הרבנות הראשית קיבלו (א') דיפלומות המעידות כי הם בעלי הסמכה להשגיח על כשרות המזון. אלפי משגיחי כשרות מועסקים בישראל, רבים מהם ללא זכויות ותנאים ונתונים לחסדיהם של בעל העסקים.
25/06/2007  |  עידן יוסף  |   חדשות
ראש הממשלה אהוד אולמרט זימן אליו את יו"ר הליכוד בנימין נתניהו, עם שובו של נתניהו מארה"ב, שם הוא פועל לקידום הצעת חוק נגד האירנים. הפגישה הייתה חשאית, ונתניהו לא עדכן גם את חברי סיעתו בדבר קיומה. בישיבת הסיעה שהתקיימה היום אמר נתניהו כי הוא מנהל קשר ישיר עם לשכת ראש הממשלה בנושא החוק האמריקני נגד אירן, אך לא ציין כי הייתה פגישה ישירה בינו לאולמרט. הצדדים מסרו כי השניים דנו בנושאים מדיניים בלבד, וכי לא עלה כלל נושא הצטרפותו של נתניהו לממשלה.
25/06/2007  |  מתי טוכפלד  |   חדשות
ארגוני שורת הדין וחוג הפרופסורים דורשים מבג"צ לקבוע כי מדינת ישראל אינה אחראית עוד לגורל תושבי עזה, ומבקשים למנוע את פתיחת המעברים לכניסת פצועים פלשתינים לתוך שטח ישראל.
25/06/2007  |  רותי אברהם  |   חדשות
לקראת היציאה לחופשת הקיץ ותחילת פעילות הקייטנות, קיימו (25.6.07) הוועדה לענייני ביקורת המדינה וועדת החינוך, דיון משותף בנושא פיקוח עיריות על הפעלת קייטנות, על-פי דוח מבקר המדינה לשנת 2006.
25/06/2007  |  רונן ליבוביץ  |   חדשות
עמותת אלו"ט, בשיתוף "בזכות - המרכז לזכויות אדם של אנשים עם מוגבלויות" ועמותות נוספות הפועלות לקידום זכויותיהם של ילדים בעלי צרכים מיוחדים, עתרו (ב', 25.6.07) לבית המשפט העליון נגד שרת החינוך, פרופ' יולי תמיר, ומנכ"ל משרד החינוך, פרופ' שמואל אבוהב. בעתירה זו למתן צו על תנאי, שהוגשה באמצעות משרד עורכי דין כבירי-נבו קידר ומשרד עורכי דין אמיר ברק, מבקשים העותרים כי תובהר זכאות הילדים לשירותי שילוב וימשיכו להינתן שירותי שילוב לילדים בגילאי 3-4 במסגרות החינוך הרגיל.
25/06/2007  |  ישי שביט  |   חדשות
רשימות נוספות   /   ישראלי-ערבי  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי  
אל-קאעידה: לפגוע ביעדים ישראלים במצרים  /  יהונתן דחוח-הלוי
העיתונאי הבריטי בחגורת נפץ  /  יהונתן דחוח-הלוי
מובארק מתעורר בעקבות הקיצוץ  /  יואב יצחק
סימפטום רהט-להבים   /  ד"ר יובל ברנדשטטר
לא לפחד מנצחון החמאס  /  עו"ד אברהם פכטר
אנטישמיות וטיפשות  /  ד"ר יובל ברנדשטטר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
רומל וגודריאן כמפקדים לדוגמא; תרבות השקר של הפוסט-מודרניזם והפוסט-לאומיות הצרפתית, הרווחת גם בישראל; אינטלקטואליזם צבאי הוא תנאי להצלחה במלחמה; פוסט-טראומה צבאית, צרפתית וישראלית; ...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
דוד לוי בא אל המנוחה והנחלה, בעירו האהובה ובחיק משפחתו הגדולה, גאה בילדיו    אלה היו השנים היפות של בני הזוג דוד וראשל    איני זוכר עוד מנהיג פוליטי, מלבד מנחם בגין, שההמונים כה הערי...
רון בריימן
רון בריימן
המשוחררים בשלב הראשון (כמה חיים וכמה מתים?) הם כסות להקרבת החיילים לשבי אינסופי (גורל רון ארד?) בידי החמאס    חובה קדושה היא לדרוש את כל החטופים והשבויים בו-זמנית ולא בשלבים, שלבים ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il