|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה

משפט רצח ראדה: סדקים בראיות

חוקרו של רומן זדורוב הודה בחקירה הנגדית כי טביעות הנעליים אינן של זדורוב וכך גם השיער דברי זדורוב: "לא רצחתי " הושמטו התמלול
08/07/2007  |   רותי אברהם   |   חדשות   |   רצח הנערה בקצרין   |   תגובות

   רותי אברהם
זדורוב: רצח ראדה - בגלל "מניע מיני"

   ניר יהב
בדיקת הדנ"א לא מוכיחות שזדורוב רצח

בבית המשפט המחוזי בנצרת נמשך (א', 8.7.07) משפטו של רומן זדורוב, הנאשם ברצח הנערה תאיר ראדה בקצרין.

במהלך חקירה נגדית שנערכה לחוקר רפ"ק יורם אזולאי, חשף סניגורו של זדורוב, עו"ד שפיגל, שורה של קשיים בראיות הקושרות את זדורוב לרצח. בין היתר התברר כי בזירה נמצאו טביעות נעליים שאינן של זדורוב ושיער שאינו של ראדה או זדורוב. כמו כן, התברר כי מתמלול שנמסר לבית המשפט הושמט קטע בו מכחיש זדורוב קשר לרצח.

טביעת הנעל אינה של זדורוב

רפ"ק אזולאי אישר כי עקבת נעל על האסלה ועל מתקן הניאגרה אינה של זדורוב. "בנעליים שנבדקו ע"י המשטרה לא מצאנו התאמה לאותם טביעות".

על השאלה האם ייתכן שהיו בתא, בזירת הרצח, שני אנשים ולא אחד, השיב אזולאי: "זה בדיוק מחזק את מה שאמרנו: שהיו עקבות נעליים שלא ידענו לשייך אותם לאנשים מסוימים, היה המון בלגן בזירה, כאשר אנחנו הגענו. לא הצלחנו לאתר, היו מחלצים והרבה אנשים". הסניגור שפיגל הוסיף: "נותרנו עם עקבות בתוך תא של שני אנשים לפחות אחרים בתוך זירת הרצח, שאתם לא בדקתם, לא יודעים מי הם, אין לכם שום נתון לגביהם".

אזולאי הוסיף כי "טביעות הנעל של הנאשם שנתפסו, של נעלי הנאשם, היו על בגדי המנוחה. בכל מקרה, היו נעליים שם שלא קשרו לזדורוב, חלק מהטביעות איננו יודעים למי שייכות ולא הצלחנו לאתר את זוגות הנעליים לאחר הרצח, ולא הצלחנו לגלות למי הם שייכים, גם הטביעות על האסלה ועל הקורה.
[....]
שפיגל: על-מנת לפתור את התעלומה הזו, בדקתם או ניסיתם לקחת טביעות, את הנעליים של כלל התלמידים ששהו באותו יום בבית הספר, עשיתם כזה דבר.
אזולאי: לא.

של מי השיער השחור?

הסניגור ביקש מהחוקר להבהיר של מי השיער השחור שנתפס על בגדיה ובידיה של ראדה. "האם נעשה ניסיון לבדוק מה מקור שערה זו. אותה שערה שאינה מתאימה, לא לנאשם ולא למנוחה"?

אזולאי: "לא בדקנו אם זה מתאים, לא בדקנו אם זה מתאים לחברות, אבל בדקנו לגבי החשודים וזה לא התאים לאף אחד מהם. ...1,000 תלמידים ו- 200 מורים. לא לקחנו".

שפיגל: "5 שערות נתפסו על בגדי המנוחה בפלג גוף תחתון, שתיים מהן מתאימות למנוחה, שערה אחת לא מתאימה לא לנאשם ולא למנוחה, שערה נוספת מבין השתיים האחרות שנותרו לא מתאימה לא למנוחה, לא לנאשם ולא לשערה שנבדקה קודם ושערה שלישית לא מתאימה, לא לנאשם ולא למנוחה ולא לאף אחד. כלומר, 3 אנשים או פריטים שונים על גופה של המנוחה שאינם לא הנאשם, לא המנוחה ולא בדקתם ואין לכם צל של מושג למי הן שייכות.

אזולאי: "כל השערות שנשלחו לבדיקה נשלחו על-מנת לחזק, לבדוק האם יש קשר לחשודים שהיו, וזאת הבדיקה אותה עשינו והיא העלתה שאין קשר בין השערות שמצאנו לבין החשודים האחרים, לרבות הנאשם. הבדיקות נעשו על-מנת כן לחזק את הקשר לחשוד, הנאשם, וחשודים אחרים. זה שלא מצאנו את הקשר הזה, זה לא אומר שזה לא קשור שהנאשם לא חשוד מרכזי. אנו יודעים שתלמידים מתחככים אחד בשני, שערות נדבקות לבגדים, גם כאשר יושבים בבית וגם כאשר יושבים בחוץ, יש מגע בין התלמידים. זה שזה לא של הנאשם, זה בדקנו".

שפיגל: "כל החקירה שעשיתם התמקדה בפוקוס טוטאלי להפליל ולחזק את הראיות נגד הנאשם מבלי שום חשיבה, ניסיון לבדוק שמא מה שהוא אומר וזועק, חף מפשע, חף מפשע, איננו, אין פוטנציאל אחר ואפשרות אחרת".

נעלם קטע הקלטה של זדורוב: "לא רצחתי אותה"

שפיגל ביקש מאזולאי להסביר מדוע הקטע שבו אומר זדורוב, כי לא רצח את הנערה, אינו נמצא בתמליל.

אזולאי: "נכון שבתמליל זה לא רשום. אני זוכר שהנאשם אמר שם, תישמע, אבל אני לא רצחתי. הוא אמר משהו כזה ואז אני אומר לו, רומן: מספיק תלך איתנו. תעשה את זה בהרגשה טובה, תהא נקי. שכן כמה פעמים הוא מודה וחוזר בו. ומודה וחוזר בו.

השופט שאל את אזולאי מדוע זה אינו מופיע בתמליל

אזולאי משיב: איני יודע. ..
[...]
שפיגל: "מציג בפני העתק מהתמליל. אני אומר לך שאתה ענית לנאשם על כך שאמר לך שלא רצח את המנוחה במילים האלה: 'אם אתה תלך . תחזור. כן, לא. אתה תאכל אותה', מהי תגובתך?

אזולאי: זה חלק מקו חקירה. יכול להיות שאמרתי את הדברים.
[...]
שפיגל: מדוע לא אמרת לנאשם, למשל, שהוא אמר לך, "אני לא רצחתי", אתה כן רצחת, אתה כן עשית, כמו שבזמנו, בהגינותך מסרת בפני השופטים, ברגע התפרצות הכעס, פדופיל, רוצח... כל הקודסקס של הגדופים. מדוע לא אמרת לו, הטחת, בו, שהוא כן רצח, מה זה "אתה תאכל אותה אם תחזור אחורה". מה הפירוש.

אזולאי: אנו בשלב שבו לפני כן, הוא היה עם סשא באיזו חקירה, איתו הוא לא נפתח, אני נכנסתי אליו, אני זה שמאמין בו, נותן לו לגטמציה לבלאק אאוט, אני זה שלכאורה מזדהה עם רגשותיו, אני הייתי "החוקר הטוב" ולכן, לא סביר שכאשר האיש אומר, יוצר מעין חזרה בו מההודאה, שאני אטיח בו ואהיה נוקשה איתו, אלא להיפך, אלך איתו בכפפות של משי.

שפיגל: מה פירוש, "יאכל אותה", כיצד, באיזה מובן, אם לא יצא לשחזור.

אזולאי: רואים זאת גם בחקירות נוספות וגם אני אומר לנאשם, שבית משפט מתרשם כאשר אדם אומר את האמת וכאשר הוא משקר ואין לו תשובות הגיוניות לדבר, לדעתי, זה יכול להשפיע על התרשמותו של בית המשפט. יאכל אותה, מבחינתו של בית המשפט.
...
שפיגל: כשהנאשם אומר לך, שהוא אינו יכול לשחזר, מפני שהוא לא יודע איך ארע הרצח, או במילותיו "איני יודע איך היה", אתה זוכר מה אמרת לו.

אזולאי: מה שאתה זוכר, מה שסיפרת לנו בחקירה. עם הדברים האלה תלך, תהא נקי, תעיד בלב שלם, תרגיש הרבה יותר טוב, אלה תוכן הדברים, במהות שלהם.

שפיגל: כשהוא אמר לך את המילים האלה, אתה עמדת מעליו כשהוא ישוב על כסאו, הצמדת אותו אל גופך באופן שסתמת את פיו עם גופך ואמרת לו, רומן, אתה איתי ואני אומר לך שאתה חסמת את פיו כדי שלא ישמע בקלטת מה שהוא אומר לך בעניין של אי ידיעתו, אי מעורבותו ברצח אותו אתה חוקר.

אזולאי: לא מיני ולא מקצתי.

שפיגל: נתחיל עם המקצתי, אני אומר לך, שאתה בצורה הזו הזהרת אותו, הצמדת אותו אל גופך, רואים זאת בקלטת.
אזולאי: אני אומר לך שחיבקתי אותו, אמרתי לו שאני איתו והוא איתי ושאני מאמין לו, אני מאשר את החיבוק.

השופט: כמה זמן אורך החיבוק.
אזולאי: מספר שניות.

שפיגל: מדוע לא ביקשת למשל מזדורוב שישחזר את האמת כפי שאירעה, אלא אתה אומר לו, אתה תספר כמו שסיפרת לי בחקירה. למה.

אזולאי: אני אמרתי לו שיספר מה שהוא זוכר, כי מבחינתי, בזמן הזה, הודאתו זו האמת. זה מה שקרה. הוא הודה בפני, הרשים אותי מאוד בהודאתו, בכנותו, יותר מאשר ההודאה השניה ומבחינתי זו האמת ואנו שולחים אותו לשחזור עם קצין שלא מכיר כלום בחקירה הזו, שום דבר. בלעדי כל אחד מצוות החקירה, אף אחד לא נמצא שם, מה הבעיה מבחינתו, אם לחצתי אותו ולא אפשרתי לו לדבר, מספיק לשרבב משפט, אני לא יודע, לחצו אותי וכו'.. מבחינת תאורטית הקונספרציה שלך, הוא יכל להגיד בשחזור כל דבר. בשחזור הוא לא אומר את מה שאמר בחקירה, לדעתי, בשחזור הוא הוסיף דברים.
...
שפיגל: אני אומר לך שישבת בחדר הסמוך לחדר בו ישב זדורוב עם שני הבלשים המופיעים בקלטת, בחדר הבקרה שם האזנת לשיחה, היית בהאזנה לאשר התרחש, לשיחה לכל מה שיש בחדר בין הנאשם לשני הבלשים.

אזולאי: ממש לא. העדתי כי הלכתי לארגן את השחזור.

שפיגל: אם כך, אתה במהלך צפיה בקלטת הזו, 6 הדקות, אתה נראה פעמיים נכנס לחדר החקירות בו היה זדורוב ושני הבלשים, אך ורק כאשר נכנסת זה היה כאשר התערבת במהלך שיחה על-מנת לשנות או לתקן, לא לצורך שום דבר אחר, לא נכנסת לומר שלום. אני מדבר על קלטת 5.

אזולאי: אני זוכר כניסה אחת, יכול להיות שהיתה כניסה נוספת. הכניסה האחת היתה לאחר שסשא הודיע לי מה שהודיע ואני נכנסתי לשכנעו לצאת לשחזור.

הסניגור הוסיף כי מההקלטה נעלמו 36 שניות ומבקש הסבר.

אזולאי: אתה מדבר כבר שעה על חקירה, אתה אומר בתאורית הקונספרציה שלך, שאנו העלמנו 36 שניות. אם אני עושה דברים כאלה, אם אנו עבריינים, פושעים, אנשים שעושים דברים כאלה צריכים לשבת מאחורי סורג ובריח ויכולתי להעלים את כל השיחה הזו, לא להקליטה, לא להגישה והרי אנו הגשנו את ההקלטה כפי שהיתה.

שפיגל הוסיף כי במהלך 36 שניות האלה, אין פס קול אבל התמונה
קיימת ובה רואים את זדורוב מדבר בהתרגשות תוך שהוא מסביר ברעידת ידיים, רואים אותו מדבר, רואים את הבלשים מדברים איתו, כלומר שהיה דו שיח שם.

הוא שאל את אזולאי הם היה בהאזנה?

אזולאי: לא.

שפיגל: אז לא ישבת ולא ראית.

אזולאי: נכון.

לשאלת הסניגור האם ערך אזולאי מזכר כלשהו כאשר סגר את סרט ההסרטה, השיב אזולאי בשלילה והוסיף כי "יש עוד פעולות שלא נרשם בהן זכרון דברים"

בשלב זה הסתיים הדיון לבקשת עו"ד שפיגל.

השופטים יצחק כהן, חיים גלפז ואסתר הלמן, קבעו כי החקירה הנגדית תמשך ב-12.7.07 בשעה 9:00.

בית המשפט המחוזי בנצרת פח 502/07
תאריך:  08/07/2007   |   עודכן:  08/07/2007
רותי אברהם
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
משפט רצח ראדה: סדקים בראיות
תגובות  [ 10 ] מוצגות   [ 9 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
קורא מזדמן
8/07/07 21:11
2
הכל מצוץ מהאצבע
8/07/07 21:35
3
התכוון לעינויים
8/07/07 21:41
4
איזדרכת
8/07/07 23:47
 
אלפרד פאולפעלץ
9/07/07 01:42
5
שושפרי
9/07/07 00:04
 
צוות הנקוי מלוכלך
9/07/07 01:46
6
מהווים ראיות
9/07/07 01:38
7
קוראת מזדמנת
10/07/07 17:25
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חשיפה ראשונה: פרקליטות המדינה ממליצה ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, לפתוח בחקירה פלילית נגד ראש הממשלה, אהוד אולמרט, בפרשת כרמיה. המלצה זו הועלתה בימים אלה מצד מרבית הפרקליטים שלקחו חלק בבדיקת פרשת כרמיה. במקביל, ממשיכה המשטרה בחקירת חשד לעבירות מצד אולמרט בפרשת הפרטת בנק לאומי. המלצת הפרקליטות, שנחשפה לראשונה ב-Nfc מעט לפני השעה 20:00, גרמה לעצבנות רבה במשרד ראש הממשלה ובקרב אנשיו של אולמרט.
08/07/2007  |  יואב יצחק  |   חדשות
מליאת רשות השידור, ובראשה היושב-ראש, משה גביש, אימצה רפורמה לרשות בעלות של כ-800 מיליון שקל. האוצר נקרא לממן כמחצית מסכום הרפורמה ויתרת הסכום תבוא ממקורות של רשות השידור. בין השאר, התוכנית מציעה לצמצם את מספרם של העובדים בכ-850, ולגייס 150 לתפקידים חדשים.
08/07/2007  |  עידן יוסף  |   חדשות
כ-65 עובדי המעבדה של קופת חולים מאוחדת בירושלים הודיעו כי בכוונתם להחריף (יום ב', 8.7.07) את העיצומים. העובדים מוחים על כוונת הנהלת הקופה להעתיק את המעבדה בעיר לאזור השפלה.
08/07/2007  |  גלית יצחק  |   חדשות
בית המשפט הגבוה לצדק החליט אחר-הצהריים (א', 8.7.07), על הרחבת הרכב השופטים הדן בעתירות נגד עסקת הטיעון עם הנשיא לשעבר משה קצב. על-פי ההחלטה, יידון העניין בהרכב של חמישה שופטים, ובראשו תעמוד נשיאת בית המשפט העליון, השופטת דורית ביניש. השופטים הנוספים בהרכב יהיו אליעזר ריבלין, איילה פרוקצ'יה, אדמונד לוי ואשר גרוניס.
08/07/2007  |  ישי שביט  |   חדשות
עו"ד דליה טל - אשר שמה עלה כמועמדת לכהונה בבית המשפט העליון - הודיעה ביום חמישי לשר המשפטים, פרופסור דניאל פרידמן, על פרישה מהמירוץ ועל הסרת מועמדותה. כך נודע ל-TheMarker. טל, שותפה בכירה במשרד עורכי הדין קנטור, אלחנני, טל, הוצעה כמועמדת של שר המשפטים לכהונה בעליון.
08/07/2007  |  ארנון בן-יאיר  |   חדשות
רשימות נוספות   /   רצח הנערה בקצרין  /  מי ומי  
"הצגת עובדות לקויה ע"י משפ' ראדה"  /  רותי אברהם
רצח ראדה: זדורוב השתמש בשיטות של הקג"ב  /  רותי אברהם
רצח תאיר ראדה: המשפט יחל ביום ראשון  /  רותי אברהם
תאיר כבר לא תאיר  /  אברהם שרון
רנ"צ משה קראדי - תתפטר!  /  עו"ד איריס פרחי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il