ערב הוצאתו לאור של החינמון "ישראל היום" בידי איל ההון שלדון אדלסון, מנסה עיתון אחר לרכוב על גל ההצלחה של הפרסום. השבועון בעברית קלה "ישראל היום", שיצא לאור בשנים 1994-1993, עשוי לחדש, ככל הנראה, את הופעתו בימים הקרובים.
השבועון, שיצא לאור על-ידי חברת "גוב-קרטין עיתונות ותקשורת", מיועד לעולים חדשים, וללומדי עברית ברמות הבסיסיות. העיתון נמכר בקיוסקים, לבתי ספר יסודיים, לבתי ספר במגזר הערבי, לאולפנים ללימוד עברית ולמוסדות יהודיים בחו"ל. הוא יצא לאור בכמה עשרות אלפי עותקים ומחירו 2 שקלים.
"ישראל היום" עסק בנושאים חדשותיים ואקטואליים מתחומים שונים: פוליטי, מדיני, בינלאומי, כלכלה, צרכנות, רכב ותחבורה, ספורט וכן בנושאים אחרים מהארץ והעולם. העיתון כתוב בעברית קלה, כאשר חלק מהמילים מנוקדות לפי כללי הניקוד העברי.
במהדורה הקודמת שלו, שימש "ישראל היום" ככלי לימודי משמעותי לעולים החדשים. חשיבה זו הנחתה את חברת גוב-קרטין לחזור ולהפיק את העיתון הזה שוב בימים אלה. החברה בדקה ומצאה כי אלפי עולים מעוניינים מאוד לשכלל את יכולת קריאת העברית שלהם, אך אינם מסוגלים לעשות כך באמצעות העיתונות הרגילה המופצת בישראל. לפיכך נמצא, כי יש מקום לשקול מחדש הפקת והפצת עיתון בעברית קלה.
אבי קרטין ודניאל גוב, בעלי העיתון, סבורים כי יש לעיתון כזה פוטנציאל שיווקי רב, וגם קהל היעד - שבשעתו היה נטול אמצעים - התבסס כלכלית ומסוגל היום לעמוד בהוצאה קטנה של רכישת עיתון.
בשנת 1985 יצא לאור כתב-עת בהוצאת מחלקת העלייה של הסוכנות היהודית, ששמו היה "פנורמה של ישראל" או בשמו העכשווי: "ישראל היום". תחילת הופעתו המחודשת היתה בשנת 1994. יוזם ההוצאה היה יושב-ראש מחלקת העלייה, אורי גורדון.
לפני חצי שנה פתח המשרד לקליטת עלייה את
ערוץ ע', ערוץ טלוויזיה חדש ללימוד עברית. הערוץ כולל מבזקים, עיתון ושאר אפליקציות לשיפור העברית. אפיק העיתון כולל חדשות, כלכלה, ספורט ותרבות. כמו כן מופיעים בו משחקים לשיפור העברית המותאמים לפי דרגות קושי, קומיקס, מדור טיפ המביא לקסיקון של מושגים מחיי היומיום, כגון: שכירות דירה, בית הספר, אצל הרופא ועוד וכן שיעורים אינטראקטיביים - הכל בעברית קלה ופשוטה.