|
שפירא: "צמיחה למרות הירידה בדמי הקישוריות" [צילום: יח"צ]
|
|
|
|
|
חברת סלקום סיימה את הרבעון השני של 2007 ברווח נקי של 212 מיליון שקל, גידול של 48% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. בהנהלת החברה הביעו שביעות רצון מהביצועים העסקיים: "אנחנו ממשיכים להציג רווחיות צמיחה והתייעלות - למרות השחיקה הנמשכת במחיר השיחות".
הכנסות החברה גדלו ב-5% והסתכמו ב-1.45 מיליארד שקל. ההכנסות מתוכן ושירותי ערך מוסף, כולל הודעות טקסט, גדלו ב-51% והיוו 8% מכלל ההכנסות. הרווח התפעולי גדל ב-26% והסתכם ב-345 מיליון שקל. תזרים המזומנים הפנוי של החברה גדל ב-42% והסתכם ב-332 מיליון שקל. מצבת המנויים של סלקום גדלה בכ-32,000 והיא עומדת על 2.96 מיליון מנויים, מצבת מנויי הדור השלישי עומדת על 212 אלף.
בהתייחסו לתוצאות החברה אמר מנכ"ל סלקום, עמוס שפירא: "המשך מגמת הצמיחה בכל הפרמטרים אותה אנו מציגים, בולט במיוחד לאור התחרות הגוברת בשוק ושחיקת תעריפי זמן האוויר כתוצאה מההורדה הנוספת בדמי הקישוריות והרגולציה החדשה בנוגע למשיבון שנכנסה לתוקף במהלך הרבעון הראשון. תוצאות אלה הושגו הודות להמשך מאמצי שיווק להגדלת שימושים והחדרת מוצרים חדשים במקביל לצמצום עלויות והתייעלות בכל התחומים.
"ברבעון השני העמקנו את השקעתנו בשימור לקוחות וברכישת לקוחות חדשים בעיקר לנוכח ניידות המספרים שיישומה צפוי ב-1 לדצמבר השנה. אנו צופים כי מגמה זו תימשך גם בחציון השני של השנה. גם ברבעון השני של שנת 2007 המשכנו לתת עדיפות עליונה לרמת השירות ולשביעות הרצון של לקוחותינו, דבר שיימשך גם בעתיד. תוצאות הרבעון השני מאפשרות לחברה להכריז על חלוקת דיבידנד בסך של 2.06 ש"ח למניה".
גידול כמותי בזמן האוויר
מאז השקת שירותי דור 3.5 באמצע השנה הקודמת, גייסה החברה כ-212,000 מנויים - וההכנסות מתוכן ושירותי ערך מוסף עומדות על 8% מסך כל ההכנסות. מנהל הכספים הראשי של החברה, טל רז, אמר: "השיפור הניכר ברווחיות החברה חל על אף השחיקה הנמשכת בתעריף לדקה כתוצאה מירידת דמי הקישוריות, הרגולציה החדשה בנוגע למשיבון והתחרות הגוברת בענף.
למרות גידול של 5.4% במספר דקות השימוש החודשי הממוצע למנוי וגידול של 51% בהכנסות מתוכן ושירותי ערך מוסף, ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי קטנה ב-0.7%, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד (בנטרול השינוי בשיטת ספירת המנויים), וזאת עקב השחיקה המתמשכת בתעריפי זמן האוויר בלמעלה מ-6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. השיפור ברווחיות נובע בעיקרו מהגידול הכמותי בדקות זמן אוויר בשיעור של 14% ומצמיחה בהכנסות משירותי התוכן לצד חיסכון בעלויות. אחד הביטויים להתייעלות המערכת, הינו הירידה של 1.3% בשיעור הוצאות מכירה, שיווק, הנהלה וכלליות, מסך ההכנסות לעומת הרבעון המקביל".
הגידול בהכנסות נבע מגידול של 7.6% בהכנסות משירותים מ-1.22 מיליארד שקל ברבעון השני של שנת 2006 ל-1.32 מיליארד שקל ברבעון השני השנה. גידול זה מיוחס בעיקר לעלייה של כ-14% בשימושי זמן אוויר יוצא ונכנס, כתוצאה מגידול במצבת המנויים ומעלייה בשימוש הממוצע החודשי למנוי. אולם - הגידול בהכנסות קוזז באופן חלקי כתוצאה מירידת תעריפי הקישוריות ובשל השינוי באופן תמחור השיחות המסתיימות בתא קולי.
יצוין - כי הגידול בהכנסות קוזז בחלקו גם על-ידי ירידה של 14.1% בהכנסות ממכירת ציוד קצה, מ-156 מיליון שקל ברבעון השני של שנת 2006 ל-134 מיליון שקל ברבעון השני של שנת 2007, שנבע בעיקרו מירידה בהכנסה הממוצעת למכשיר, כתוצאה ממבצעי מכירות נרחבים שנערכו במהלך הרבעון השני של 2007.
הרווח הבסיסי למניה ברבעון השני של שנת 2007 הסתכם ב-2.18 שקל (0.51 דולר), בהשוואה ל-1.47 שקל ברבעון המקביל אשתקד. הקף נטישת הלקוחות ברבעון השני עמד על 3.9% - בדומה לרבעון המקביל אשתקד. מרבית הנטישה ברבעון השני של שנת 2007 מתייחסת למנויים המשלמים מראש. ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי הסתכמה ב-152 שקל, לעומת 153 שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של 0.7%.