|
הקבוצה מפתחת 8 מרכזים חדשים [צילום: קבוצת ביג מרכזי-קניות]
|
|
|
|
|
קבוצת ביג מרכזי-קניות, המפעילה ומנהלת מרכזי-קניות פתוחים ברחבי הארץ, פרסמה את תוצאותיה הכספיות למחצית הראשונה של שנת 2007. החברה סיימה את המחצית הראשונה של השנה ברווח נקי של 16.7 מיליון שקל לעומת 12.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. זהו גידול 33.2%, הנובע מעליה בהכנסות וירידה בהוצאות המימון.
מהדוחות עולה עוד כי הכנסות החברה במחצית הראשונה של 2007 הסתכמו ב-56.3 מיליון שקל, לעומת 53.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 4.6% הנובע בעיקר מתחלופה טבעית של שוכרים וחידוש חוזי-שכירות בדמי שכירות גבוהים יותר.
בסעיף הרווח הגולמי רשמה החברה במחצית הראשונה של 2007 רווח של 48.3 מיליון שקל, לעומת 42.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עליה של 13%. הוצאות ההנהלה וכלליות הסתכמו במחצית הראשונה של שנת 2007 ב-7.8 מיליון שקל, לעומת כ-5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
הגידול בהוצאות נבע לדברי הנהלת החברה בעיקר מהגדלת כוח-האדם לצורך התאמתו לקצב הפיתוח המואץ, וכן הוצאות ניהול חברה ציבורית בהשוואה לחברה פרטית במהלך התקופה המקבילה אשתקד.
ההון-העצמי של ביג הסתכם בסוף יוני ב-414.9 מיליון שקל, לעומת 351.4 מיליון שקל בסוף דצמבר 2006. הגידול ביתרת ההון-העצמי נבע מהנפקה פרטית שביצעה החברה, שהביאה לגידול של כ-47 מיליון שקל וכן כתוצאה מרווח לתקופה המדווחת, שהסתכם ב-16.7 מיליון שקל.
מנכ"ל קבוצת ביג מרכזי-קניות, איתן בר-זאב, מציין כי מגמת הצמיחה, שכללה בנוסף לתפוסה מלאה בכל 9 מרכזי ביג הפעילים, תהליך הרחבה במרכזים קיימים, עבודות הקמה ב-3 מרכזים חדשים, ותכנון ופיתוח של 8 פרויקטים נוספים - צפויה להמשך גם בשנים הקרובות.
קבוצת ביג מרכזי-קניות היא רשת ממותגת בפריסה ארצית, המבוססת על מודל הפאוור-סנטר האמריקני. החברה מפעילה ומנהלת 9 מרכזי קניות פתוחים ברחבי הארץ, הממוקמים לאורך צירי תנועה מרכזיים ומציעים תמהיל חנויות רחב של מיטב הרשתות הקמעונאיות הארציות.