|
ישראייר טוענת כי היא כבר קבועה בקו ללונדון
|
|
|
|
|
חברת התעופה ישראייר, בבעלות קבוצת גנדן שבבעלות נוחי דנקנר, דורשת להיות החברה הישראלית שתוכרז "מוביל נקוב" שני בקו הטיסות ללונדון. הכנסת חברה מקומית נוספת תתאפשר בעקבות הסכם התעופה החדש שנחתם שלשום בין ישראל לבריטניה.
זוהר אנדלמן, מנהל העסקים הראשי של קבוצת ישראייר, אומר שהחברה מפעילה מזה ארבע שנים 4 טיסות קבועות בשבוע ללונדון - ולכן היא "מצפה ומאמינה" שעליה לקבל את המינוי להיות מוביל נקוב שני ללונדון במקביל למינוי מוביל בריטי שני בקו". ישראייר דורשת למעשה לקבל עדיפות על החברה הישראלית הנוספת המבצעת טיסות שכר בינלאומיות - ארקיע.
לדברי אנדלמן, "ישראייר ערוכה ומוכנה לבצע טיסה יומית ללונדון עם קבלת מינוי כזה - ולבצע 6 טיסות בשבוע". בישראייר טוענים כי המינוי יגביר את תרומתה לפיתוח התיירות הנכנסת לישראל.
ישראל ובריטניה חתמו על הסכם תעופה חדש, המאפשר לחברות תעופה נוספות משתי המדינות לבצע טיסות סדירות בין תל אביב ללונדון. ההסכם מסמל כמה ציוני-דרך דברים חשובים בתעופה בין המדינות: הסתיים המונופול של אל-על בטיסות הסדירות לבריטניה - ומסתמנת הגמשה בהתנגדותה של חברת בריטיש-איירווייס בוויתור על "סלוטים" - זכויות נחיתה בשדה המרכזי המרכזי של בריטניה והשדה העיקרי של החברה - "הית'רו".
על-פי ההסכם שנחתם בין רשויות התעופה האזרחית, תוכלנה כל אחת מהמדינות למנות שתי חברות תעופה בין כל שני יעדים בכל אחת מהמדינות. לפי ההסכם התעופה הקיים, רשאית חברת תעופה סדירה אחת מכל אחת משתי המדינות לטוס בין ישראל ובריטניה ללא כל מגבלה. את הטיסות מבצעות אל-על מישראל ובריטיש-איירווייס מבריטניה. עתה נפתח השוק בפני חברות בריטיות כבריטיש-מידלנד אינטרנשיונל.