|
יימשכו הקמפיינים השיווקיים
|
|
|
|
|
בחודשים ינואר-אוגוסט 2007 נרשמו כ-13.8 מיליון לינות במלונות - מה שמצביע על עלייה של 2% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה. נתוני התאחדות המלונות מעלים כי לינות התיירים הסתכמו בכ-5.6 מיליון (עלייה של 8% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד).
לעומת המגמה החיובית בתנועת התיירים, לינות הישראלים הסתכמו בכ-8.2 מיליון - ירידה של 2% בהשוואה לשנה שעברה. תפוסת החדרים הארצית הממוצעת הסתכמה בינואר-אוגוסט בכ-61%, בהשוואה לתפוסה של 60% בינואר-אוגוסט 2006.
תפוסת החדרים הארצית באוגוסט לבדו הסתכמה בכ-77%, עלייה של 22% בהשוואה לאוגוסט אשתקד ועלייה של 8% בהשוואה לאוגוסט 2005. תפוסות החדרים הגבוהה ביותר נרשמה בת"א: כ-91%, בהרצליה נרשמה תפוסה של 88%, באילת כ-85%, בקיבוצים כ-80%, בנתניה כ-77%, בירושלים כ-75%, בחיפה כ-74%, ובטבריה ובים- המלח הייתה תפוסה ממוצעת כ-73%.
לדברי שמואל צוראל, מנכ"ל התאחדות המלונות בישראל, "הקיץ היה טוב מבחינת נתוני התיירות הנכנסת. בתל אביב ובחיפה לא היו תפוסות כה גבוהות במלונות כבר למעלה מעשור. עלינו להביט גם קדימה ולא רק לאחור. רבע מחדרי המלון בארץ נמצאים באילת ושם מסתמן משבר קשה בתיירות הנכנסת, אשר ישפיע על נתוני חודשי הסתיו והחורף".
בהתאחדות טוענים כי אילת, באופן מסורתי ולאורך השנים, מהווה מוקד משיכה לתיירים בסתו ובחורף, ויש להמשיך את התנופה בביקושי התיירות לישראל על-ידי המשך קמפיין שיווקי מוגבר בארצות המקור העיקריות.