מועצת התלמידים והנוער הארצית קוראת (מוצ"ש, 6.10.07) לכל הנוגעים בדבר לעשות את המקסימום שניתן כדי למנוע את השבתת הלימודים בתחילת השבוע.
יושב-ראש מועצת התלמידים והנוער הארצית אמר כי "כל הצדדים המעורבים חייבים לעשות את המקסימום על-מנת למנוע את ההשבתה במערכת החינוך. לדברי ניר קטררו, "אנחנו מחזקים את ידי המורים, ודווקא מהעמדה הזאת אנחנו קוראים להם לבחון אם לא נפתחו הזדמנויות חדשות למשא-ומתן שאפשר למצות בימים הקרובים, לפני הכרזה על שביתה".
קטררו שיגר מסר גם למשרדי האוצר והחינוך: "הרי ברור שאם תהיה שביתה, בסופה תהיה פשרה - במקום לפגוע פגיעה מיותרת ולבדוק את כושר הספיגה שלנו, הגיעו לפשרה מייד".
כזכור, בעקבות חוסר ההתקדמות במו"מ עם משרד האוצר ביום שישי האחרון, הודיע ארגון המורים העל-יסודי שביום ראשון אחר-הצהריים יחליט אם יפתח בהשבתה כללית של מערכת החינוך העל-יסודית.
"רן ארז גורם נזק חברתי"
יושב-ראש פורום היו"רים היישוביים פנתה במכתב לרן ארז, יו"ר ארגון המורים, וביקשה בשם הורי התלמידים, למשוך את ידיו מן הילדים. לדברי אתי בנימין, מדובר בכוח משחית, שניתן בידי אדם ש"מודע רק לכוח ולא לתוצאותיו הנוראיות, מהווה סכנה לחברה שלמה. ואתה היום מייצג את הסכנה הזאת".
היא הוסיפה כי שביתת המורים איננה עוד שביתה כלכלית שעם סיומה ניתן להחזיר לקופות את ההפסדים ואת הכסף, אלא בשביתה שתגרום נזקים נוראים לילדים, להורים ולחברה כולה. "אני לא מאמינה שאתה מסנוור מגחמת האגו עד כדי כך שאתה לא רואה מה אתה גורם לדור שלם. אני לא מאמינה שאתה לא רואה כיצד הינך נותן לגיטימציה לחוסר משמעת, לעצלות, לשוטטות, לבוז למערכת, לבוז לממסד, לאי כיבוד נורמות, זלזול במורים ועוד היד נטויה... גם אם תשיג את ה- 50 ש"ח למשכורת, המחירים יהיו כבדים ששכרו יצא בהפסדו תרתי משמע", כתבה בנימין.
היא הוסיפה להאשים, וכתבה: "לא הבאת ולו השג קטן ביותר לטובת המורים אותם אתה מייצג, בזבזת עשרות שנים נטולות יצירתיות בהן השתמשת, חזרת והשתמשת בנשק השביתה שיורה ללא הרף כדורי סרק. הכדורים החיים היחידים הם רק נגד הילדים, ואתה חייב להבין, שיצרת מדיניות וירטואלית אלימה ומסוכנת יותר מנשק חי. אני מזמינה אותך לויכוח עקרוני, ענייני בנושא לפני שיהיה מאוחר מידי. ההשתלחות אותה הפכת לסגנון התנהלות ודיבור, אינה כלי בשום דיאלוג. אפילו בימי הביניים החשוכים נהגו להתווכח אנשים שייצגו אידיאולוגיה או אסכולות מנוגדות.
"אתה חייב לשאול את עצמך, כיצד ייתכן שבין אלפי המורים של הארגון לא נמצא ולו מורה אחד המהווה אופוזיציה לדעותיך ולדרכך בפומבי? מתמונת המצב המתבהרת כל יום יותר ויותר עולים רמזים לדיקטטורה ולפחד. קשה לי להאמין שאין ולו מורה אחד שחושב אחרת ממך".