חברת התקשורת הגדולה בעולם "טיים וורנר" תקצץ את כוח האדם בקבוצת האינטרנט שלה AOL ב-2000 משרות, עקב עזיבת מנויים שהביאה לידי ירידה של 38% במכירות ברבעון שעבר.
עקב הקיצוץ החדש ייישארו ב-חברה 8,000 עובדים, לעומת 18,000 שהיו בה ב-2001 כאשר רכשה את טיים וורנר, שהנהלתה יושבת בניו-יורק, ב-124 מיליארד דולר. 1200 מהמפוטרים יהיו אמריקנים.
בעקבות יאהו וגוגל
המיזוג של AOL עם טיים וורנר גרם להפסדים בסך 100 מיליארד דולר ולירידה של יותר מ-60% בשווי המניות של טיים וורנר. AOL שהייתה חלוצת האינטרנט, והוקמה עוד ב-1985, מנסה כעת להדביק את המתחרים הצעירים יותר יאהו וגוגל בשילוב של פרסום עם הענקת דואר אלקטרוני ושירותי חיפוש חינם. אבל מומחים מפקפקים ביכולתה להישאר רלוונטית זמן רב. מניית טיים וורנר ירדה מראשית השנה בבורסת ניו-יורק ב-14 סנט ל-18.84 דולר.
AOL מקווה כי הקיצוצים יאפשרו לה להשקיע את הכסף שייחסך במכירות פרסום און-ליין, במסגרת הדואר האלקטרוני ושירותי החיפוש. מומחים רואים בכך רמז כי החברה מתכוונת להפוך לחברת אינטרנט קטנה וזריזה יותר. על-פי חישובי המומחים, תחסוך AOL מהקיצוץ 150-120 מיליון דולר לשנה, בהנחה שכל עובד קיבל 70 אלף דולר לשנה בממוצע.
עוברים דירה לניו-יורק
באחרונה הודיעה טיים-וורנר כי המכירות של AOL ברבע השני של השנה צנחו ל-1.3 מיליארד דולר, עקב אובדן 1.1 מיליון מנויים. מכירות הפרסום בחברת האינטרנט גדלו ב-16%. בחודש שעבר הודיעה AOL כי תעביר את מרכזה מדאלס שבווירג'יניה לניו-יורק, כדי שיהיה קרוב יותר למפרסמים הגדולים.