קנייני רשת המזון היוקרתית האמריקנית Wegmans Food Markets, שמחזור מכירותיה מסתכם ב-4.1 מיליארד דולר באו לבקר בארץ, בסיוע מכון היצוא. יחיאל אסיה, מנכ"ל מכון היצוא, צופה כי הביקור יביא פריצת דרך ביצוא תעשיית המזון לארה"ב.
הקניינים האמריקנים נפגשים עם חברות מזון ישראליות ומסיירים במחלבות בשיתוף מועצת החלב. מטרתם היא לבחור במוצרים ישראלים ל-70 חנויות הרשת הפרושות במדינות ניו-יורק, פנסילבניה, ניו-ג'רזי, וירג'יניה ומרילנד. חנויות הרשת בנויות במתכונת "מגה סטורס" עם מגוון עצום של מוצרים הפונים לקהל איכותי. הרשת מעסיקה כ-35,000 עובדים.
תבלינים, גבינות ויין
מיכל נאמן, מנהלת פיתוח עסקי של ענף המזון במכון היצוא ציינה כי הרשת מעוניינת לאתר מוצרים כגון תבלינים יבשים וטריים ייחודיים, גבינות, יין, מוצרי מזון, חבילות שי לחגים, ממתקים מזרחיים, חטיפים ומוצרי מאפה ייחודיים, מוצרים קפואים היכולים לשמש גם כחטיפים ומתאבנים, ממרחים וריבות, בשרים מעובדים קרים, מנות אחרונות, מוצרי מאפה מתוקים, חלבה, שמן זית, מוצרים בריאותיים ייחודיים, מיצים, מוצרי מזון הנכנסים לקטגוריה של מוצרים אתניים, גורמה ומוצרי פרמיום.
מלמדים לקוחות לבשל
רשת המזון האמריקנית שייכת לבעלים פרטיים. היא נוסדה בשנת 1916. מדיניות הרשת היא לעודד וללמד לקוחות כיצד להשתמש במוצרים ליצירת ארוחות מהירות ופשוטות.
עם הקניינים המבקרים בארץ נמנית אלן קמפבל , הקניינית הראשית של הרשת. היא מתמחה במזון כשר, מוצרי גורמה ומעדנייה. קנין אחר הוא ג'ף לוני , שף הרשת. הוא ילמד את המוצרים הישראלים לצורך שילובם במתכונים ובארוחות שהרשת מכינה ומפרסמת. עוד קניין הוא אריק פרידלנד, ממנהלי חנויות הדגל של הרשת, מומחה לתחום הכשר ו"סמן ימני" לרשת בבחירת מוצרים לתחום זה.