|
שגב. חסם בהתפתחות וההתמודדות מול חברות זרות
|
|
|
|
|
שביעות רצון נמוכה עד בינונית, קיימת בקרב גורמי התעשיה מהרמה המקצועית והשירות של הגופים המשמשים אותה. כך עולה ממשאל שנערך בקרב חברי ועד הפועל של התאחדות התעשיינים, המונה כ-80 תעשיינים בכירים.
את הציון הגרוע ביותר קיבל מינהל מקרקעי ישראל - 2.12 בסולם של 1-5, ואת הציון הטוב ביותר קיבלו הבנקים - 3.64. לשירות והמקצועיות של חברת החשמל נתנו התעשיינים הבכירים את הציון - 3.55, (מקום שני); הרשות לניירות ערך ומכון התקנים קיבלו את הציון - 3.25, (מקום שלישי); רשות המיסים קיבלה את הציון - 3.09, (מקום רביעי); הרשות לשיתוף פעולה תעשייתי קיבלה את הציון - 3.19, (מקום חמישי); ולשכת המדען הראשי קיבלה את הציון - 3.04, (מקום שישי).
עוד עולה מהמשאל כי לשירות ולמקצועיות של מרכז ההשקעות נתנו התעשיינים הבכירים את הציון - 2.95 (מקום שביעי); הרשות לעסקים קטנים קיבלה את הציון - 2.90 (מקום שמיני) והרשות להגבלים עסקיים קיבלה את הציון - 2.83 (מקום תשיעי).
השירות והמקצועיות של הרשויות המקומיות קיבלו את הציון - 2.5 (מקום 10) ואת הציון הנמוך ביותר במשאל נתנו התעשיינים, כאמור, למנהל מקרקעי ישראל - 2.12. מנכ"ל התאחדות התעשיינים, יהודה שגב, אומר כי איכותם הנמוכה יחסית של השירותים הציבוריים, כפי שעולה מהמשאל, מהווה גורם המפריע למיצוי פוטנציאל הצמיחה של המפעלים ומהווה חסם בהתפתחותם ובהתמודדותם מול המתחרים בחו"ל.