|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

איכות השלטון: להדיח את הרצל גדז'

איכות השלטון דורשת מבג"צ למנוע הארכת חוזהו של הממונה מטעם משרד הפנים במחוז צפון הרצל גדז' הטענה: הארכת החוזה מנוגדת להמלצות הפרקליטות ודוח מבקרת משרד המשפטים
25/12/2007  |   רותי אברהם   |   חדשות   |   סדום ועמורה   |   תגובות
[צילום: ששון תירם]

   יואב יצחק
ידיעות אחרונות, בכתב הגנה: בתיה כרמון משמיצה ותובעת - כדי להדוף החשיפה בעניינה

   יואב יצחק
בתיה כרמון חושדת: גילת וגרייבסקי פרסמו שקרים - לסכל חקירה משטרתית נגד ג'ודי מוזס

התנועה לאיכות השלטון הגישה (יום ג', 24.12.07) עתירה נגד הארכת החוזה להעסקתו של הממונה על מחוז צפון של משרד הפנים הרצל גדז'. באי-כוח התנועה, עו"ד אליעד שרגא, ברק כלב ודפנה קירו כהן טוענים כי למרות דוח מבקרת משרד הפנים וחוות דעת של הפרקליטות שלא להאריך את החוזה עימו במשרד הפנים החליט על המשך כהונתו לאחר תום החוזה ב-31.12.07. התנועה הגישה כאמור עתירה נגד המשך הכהונה.

בעתירה מגוללת התנועה שורה של פרשות בהן לטענתה היה מעורב גדז' ואשר מעלות התנהלות "מנוגדת ניגוד גמור לכללי מנהל תקין, חסרת תום לב, שרירותית, מתעלמת מנוהלים ברורים ומהחלטות שיפוטיות". גדז' לטענתם "עושה שימוש לרעה בסמכות שהופקדה בידיו, תוך ניצול הכוח הרב הגלום בתפקידיו הבכירים במשרד הפנים ותוך התנכלות למי שהעז לעמוד מולו"


מתנהל תוך התעלמות מהחוק

בדוח מבקרת הפנים ברכה פלאוט נכתב בעניינו של גדז' כי הוא "אפשר ביודעין העברת נכס מדינה לידיים פרטיות בשוויו כולל של 11 מיליון שקלים, בניגוד לדין ובחריגה מסמכות; עיכב פרויקט ביוב ומתקן מי טיהור במועצה שהוא גם העומד בראשה, לאחר שהפרויקט קיבל את כל האישורים הנחוצים ממשרדי הממשלה ולמרות הזיהום החמור שעיכוב זה גורם למי הכנרת". עוד נכתב בדוח כי גדז' "פעל למניעת ביצועם של צווי הריסה מנהליים של שני מבנים, בחריגה מסמכות, בניגוד להחלטת בית המשפט העליון לביצוע הצווים ותוך מתן הנחיות למשטרה שאינן בתחום סמכותו; נתן אישור לעיריה להתקשר במכרז בניגוד להוראות הדין ובחריגה מסמכות; ערך מינויים ו/או הפסיק העסקתם של עובדים בחריגה מסמכות וללא תיאום עם האגפים הרלוונטיים במשרד הפנים".

פלאוט הוסיפה כי התנהלותו של גדז' מעידה על "דפוס התנהלות עצמאית, תוך התעלמות מהוראות החוק, והנהלים החלים, ומתן החלטות ללא קיום התייעצויות, ובמנותק מהנהלת המשרד ועובדי המטה, ולעיתים בניגוד למדיניות המשרד. כבעל תפקיד ממלכתי בכיר וניסיון רב בשירות הציבורי, סביר להניח כי החוקים, התקנות והנהלים החלים, אינם זרים לממונה על המחוז אך הוא מעדיף להתעלם מהם. משיחות עם גורמים שונים במרחב המחוז, ובכלל זה נציגי משרדי הממשלה השונים, עולה כי הממונה יצר אוירה של פחד וחשבון היוצרת אי שקט ואי ודאות, אוירה הפוגעת בעבודה ובדימוי של משרד הפנים".

הפללת כרמון בידי גדז'

התנועה פורשת בעתירה שורה של פרשיות בהן פרשת "התנכלות ונסיון להפליל את בתיה כרמון". כרמון ניהלה במשך שנים את המחלקה לאשרות וזרים במשרד הפנים. היא היתה כפופה לגדז' כראש מנהל האוכלוסין במשרד הפנים בין השנים 2000-2004. התנועה טוענת כי מאז שגדז' התמנה לתפקידו "הוא החל מחדיר נורמות התנהלות לקויות המנוגדות לכללי המנהל התקין". הוא לא זכה לשיתוף פעולה מכרמון ש"נעמדה על המשמר וסירבה להיכנע לתכתיבים בלתי ראויים המנוגדים לכללי המנהל התקין". התוצאה כך נטען, גדז' החל להוביל נגדה "מסכת התנכלות אישית...מתוך מטרה ברורה 'להעיף' אותה מהתפקיד. במהלך תקופת כהונתו, הגישו גדז' ומזכירתו לא פחות מ-50 (!) תלונות לנציבות שירות המדינה, נגד כרמון, רובן ככולן ביוזמתם של גדז' ועובדי לשכתו ודרך חקירה מאומצת שלהם בניסיון למצוא על כרמון חומרים מפלילים".

התנועה טוענת כי "החשדות החמורים" שאסף גדז' נגד כרמון "הועברו ליחבא"ל, אשר פתחה בשנת 2002 בחקירה נגדה בחשדות לכאורה לביצוע עבירות משמעת ומעשים פלילים של בעיקר בנוגע לשלושה מקרים בהם נטען לכאורה כי כרמון קיבלה שוחד בתמורה להענקת אשרות. ברם, חקירת המשטרה העלתה כי מדובר בתלונות חסרות בסיס לחלוטין. דוח סיכום החקירה מיום 24.11.02 קבע 'מעל לכל ספק' כי כרמון אינה מעורבת בחשדות הפלילים שהועלו נגדה וכי בנוגע לשני המקרים הראשונים התברר שמדובר במידע 'בוסר', אשר על פניו מעורר תמיהה, שלא נבדק כלל לפני העברתו למשטרה, וכי הופרך מכל וכל כבר בראשיתו".

במקרה השלישי התברר כי "העד המרכזי הודה כי שיקר בנוגע לשוחד שנתן כביכול לכרמון, אותו עד הודה בחקירת המשטרה כי התבקש לשקר בעניין מתן השוחד ע"י אחיו וע"י ידידתו של אחיו, דנה קלדרון, העובדת כאחראית מעברי גבול במשרד הפנים,הכפופה לגדז' שכיהן באותה עת כממונה על מינהל האוכלוסין במשרד הפנים".

פרשה זו לטענת איכות השלטון "מלמדת היטב על דפוס הפעילות השגור בפעולותיו של גדז' ובפרט בכל הנוגע לחיסול חשבונות עם עובדים אשר מעזים לעמוד מולו ולסרב להתיר את דמו של שלטון החוק בישראל".

פיטורי חושף שחיתויות

פרשה נוספת היא פרשת פיטוריו המנוגדים לחוק של "עובד חושף שחיתות - אסף גרטי". גרטי עובד אכיפה בכיר ביחידת האכיפה לזרים - צפון התריע על חשדות חמורים לליקויים במערכת והקשורים ליחידה, "בין היתר בכל הנוגע ליחס מבזה ומשפיל ורמיסת זכויותיהם של העובדים הזרים". מיד לאחר ההתראה החלה "מסכת ההתנכלויות בלתי פוסקת נגדו מצד גורמים במשרד הנהלת משרד הפנים, כולל גדז', אשר כללה רדיפות, תחבולות ומוקשים, תלונות סרק, הוצאת לשון הרע, איום פיזי ומניעת כניסה למקום העבודה, הכל כדי להביא בסופו של עניין לפיטוריו".

גדז' פיטר את גרטי אך החלטה זו הושעתה על-ידי נציבות שירות המדינה אשר החליטו לבדוק את טענותיו של גרטי בדבר התנכלויות נגדו על-רקע התרעה על ליקויים קשים בהתנהלות היחידה. בסופו של דבר נאלץ גרטי לפנות לבית הדין לעבודה. בית הדין קבע כי הוא פוטר בחוסר סמכות וכי הוא "הוחרם, הושמץ ונרדף ע"י עמיתים לעבודה וגם מקרב אנשי המשטרה, וזאת במעשים ובמכתבים. התנהגותם זו, זכתה לגיבוי בפועל של מנהליו ע"י חוסר כל תגובה מצידם". בית הדין קבע כי הפיטורים נעשו "בחוסר תום לב ונבעו ישירות מהאוירה העוינת שנוצרה סביבו כתוצאה מכך שהעז להביע ביקורת על התנהגות עמיתיו לעבודה, אשר כנראה היתה לא נאותה - בלשון המעטה".

השופטים אף מתחו ביקורת על התנהלות משרד הפנים ש"בלטה בחוסר מקצועיות מספקת, ובחוסר תום לב". עם זאת גרטי לא הושב לעבודה אלא נפסקו לו פיצויים בלבד. לאחר ערעור שהגיש גרטי קבע בית הדין הארצי לעבודה כי יש להשיבו לעבודה ולאתר עבורו תפקיד הולם. גרטי שובץ לתפקיד מתאם קליטת עולי אתיופיה במחוז חיפה והצפון ואף זכה בפרס מנכ"ל עבור תיפקודו במלחמה בצפון.


מעודד עבריינות

פרשה נוספת המובאת בעתירה היא מאבקו לכאורה של גדז' בהחלטת בית משפט להרוס בתים בלתי חוקיים בחוסנייה. המשנה ליועץ המשפטי עו"ד שרית דנה קבעה בעת דיון בנושא במשרד המשפטים כי התנהלותו של גדז' אשר כללה הוראה למשטרה שלא לבצע את ההוראה להרוס את הבתים היא "עידוד לעבריינות". התנועה מוסיפה וטוענת כי גדז' אף ניסה להביא ל"התלקחות מסוכנת בעלת משמעות לאומית אמיתית ביחסי התושבים באזור הצפון". זאת בשעה שהתראיין בתקשורת הערבית והשמיע דברים "הגובלים בהסתה לאלימות ממש נגד מעורבי פרשת חוסנייה". בראיון אמר גדז' "מאשימים אותי בדיקטטורה מכיון שלא נכנעתי לתכתיבי משגב בנוגע להריסת מסגד אל חווסנייה והבערת אש והדמים. משגב דורשת להרוס מסגד ובתי אנשים מסכנים בכפר בדואי שאין לו תוכנית מתאר בעת שהם בונים קומה שלמה בבנין מועצתם ללא היתר בניה".

לטענת איכות השלטון פניות למשרד הפנים לא הועילו וכי נודע להם לאחרונה כי השר שטרית החליט להאריך את החוזה של גדז'. מדובר לטענתם בהחלטה חסרת סבירות באופן קיצוני.

לא זו בלבד שגדז' כשל בתפקידו כעובד ציבור "כי אם דרס ברגל גסה את הדין וכללי המנהל התקין, הנחיות הממונים עליו, הוראות בית המשפט וכל גורם זוטר כבכיר שניסה לעמוד מולו בביצוע מדיניותו... כל כך הרבה גורמים בדקו את הנושא ובחנו אותו וכולם הגיעו פעם אחר פעם לאותה מסקנה, הצביעו על אותו דפוס התנהלות בעייתי והמליצו כי מישהו סוף סוף יעשה את המתבקש וכהונתו של גדז' בשירות המדינה תופסק".

התנועה דורשת להוציא צו ביניים שימנע את כניסתו לתוקף של חוזה הארכת כהונה של גדז' "אחרת ייגרם נזק אדיר למערכת הציבורית ולאמון הציבור במערכת".

תאריך:  25/12/2007   |   עודכן:  29/12/2007
רותי אברהם
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
איכות השלטון: להדיח את הרצל גדז'
תגובות  [ 15 ] מוצגות   [ 14 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
חיפאי
25/12/07 22:09
2
אשר.
25/12/07 22:11
3
שחר.
25/12/07 23:56
 
נדיה
26/12/07 05:59
 
לוליה
26/01/08 21:59
 
שוששפ.
26/12/07 11:37
 
יוסי ק
26/12/07 12:19
 
צלופח
26/01/08 21:54
4
מוחמד
26/12/07 00:06
5
אדם.
26/12/07 00:44
6
פיני - 1
26/12/07 12:19
7
אחרי עיון.קראו גם
27/12/07 10:45
8
לכל המתעניינים.
27/12/07 18:14
9
איכות
27/01/08 18:50
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בית משפט השלום בירושלים גזר (יום ג', 25.12.07) עונש של מיליון שקל קנס על חברת תלפיות חרושת עץ בע"מ, ועונש של חצי שנה מאסר על תנאי ו-10,000 שקל קנס על בעליה יורם לוי, לאחר שהרשיעם אותם, על-פי הודאתם, במסגרת עסקת טיעון, באי תשלום מס הכנסה שנוכה. כמו כן חויב לוי לחתום על התחייבות כי לא יעבור עבירה דומה על חוקי מס הכנסה.
25/12/2007  |  משה ריינפלד  |   חדשות
בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר 6 שנות מאסר בפועל, שנתיים מאסר על תנאי ו-50,000 שקל קנס על איש העסקים דן טיבט, בן 47, שהורשע בסחר בנשים ובסרסרות למעשי זנות. השופטים אברהם טל, יהודית אמסטרדם ורות לבהר שרון גם חייבו אותו לפצות כל אחת משתי הנשים שסחר בהן ב-25,000 שקל.
25/12/2007  |  משה ריינפלד  |   חדשות
286 מתוך 295 מקרי חצבת במחוז ירושלים הינם חרדים מקהילות וממוסדות אשר מסרבים לשתף פעולה עם משרד הבריאות. כך אמר השבוע שר הבריאות, יעקב בן-יזרי, במליאת הכנסת, בתגובה לשאלתו של ח"כ הרב חיים אמסלם, לגבי נתונים על התפרצות מחלת החצבת במגזר החרדי.
25/12/2007  |  גלית יצחק  |   חדשות
צביה לבייב-אלאזרוב, 30, בתו של בעל השליטה בקבוצת אפריקה-ישראל לב לבייב, מתקדמת בדרך לירושה ולראשות הקבוצה. היא נבחרה היום (25.12.07) ליו"ר אפריקה-ישראל מגורים, חברת-הבת הראשית של החברה, הבונה אלפי דירות בכל הארץ. צבייב-אלעזרוב הפכה, למעשה, לאיש מספר 2 בקבוצה, אחרי אביה.
25/12/2007  |  אלעזר לוין  |   חדשות
חברת מקורות הפסיקה את שאיבת המים מהכנרת ואת הזרמתם למוביל הארצי במהלך החודשים דצמבר, ינואר ופברואר 2008. הפסקת השאיבה תתבצע לצורך עבודות תשתית - לחיבור קו המיועד להעברת מים מותפלים ממתקן ההתפלה בחדרה למוביל הארצי. עבודות התשתית כוללות החלפת מקטע צינור מרכזי ממערכת המוביל הארצי, וחיבור קו המים המותפלים ממתקן ההתפלה שצפוי להיכנס לפעולה במהלך שנת 2009.
25/12/2007  |  דרור מרום  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il