|
התיירות תלויה במישרין במצב הגיאו-פוליטי [צילום: משרד התיירות]
|
|
|
|
|
והתייר הלא מרוצה לא מגיע שוב
|
|
|
|
|
מנכ"ל משרד התיירות, שאול צמח, אמר היום (ג', 05.02.08) ביריד התיירות IMTM כי היעד שקבע המשרד הוא הכפלת מספר התיירים המגיעים לארץ לרמה של 5 מיליון מבקרים ומבקרות - עד לשנת 2012.
נציין, כי בשל מצבה הגיאו-פוליטי של ישראל - קשה לעמוד בתוכניות תיירותיות, המשתנות ומתבדות במהירות בשל הרעה במצב הביטחוני. כך היה בשנת 2000, בעיצומם של הפיגועים, וכך אירע בשנת 2006 - עקב מלחמת לבנון השנייה. עוד יצוין, כי משרד התיירות סובל מתחלופת שרים גבוהה ביותר, ועתה אין במשרד שר - לאחר פרישת סיעת ישראל ביתנו והשר יצחק אהרונוביץ' מהממשלה.
לדברי המנכ"ל, "ישראל ותעשיית התיירות ניצבים כיום בפני אתגר - הכפלת תנועת התיירות עד לשנת 2012 ואילך. תעשיית התיירות היא בעלת פוטנציאל כלכלי משמעותי ליצירת מקומות עבודה ולהכנסת מטבע זר לקופת המדינה, כך שיעד המשרד ל-5 מיליון תיירים הוא בעל חשיבות כלכלית וחברתית".
בדיקת משרד התיירות מעלה, כי בנושא התמורה לכסף הציונים שהעניקו התיירים שביקרו בארץ היו נמוכים - והתייר חש שהמוצר שקיבל בתמורה לכספו לא ענה על ציפיותיו. "הגדלת תנועת התיירות לישראל, תוך שמירה על יחס גבוה של ביקורי תיירים חוזרים, מחייבת התייצבות על מוצר תיירותי איכותי, כל שכן כשאנו מציבים לעצמנו יעד כזה", הוסיף צמח. בכנס תתקיים ועידת איכות התיירות, שתדון באיכות המוצר התיירותי הנמדדת בפרמטרים שונים, החל באיכות הטיסה והשירות בשדה התעופה, דרך השירות במלונות, שילוט הדרכים, החנייה והתחזוקה - ועד לאיכות המידע המועבר לתייר טרם ביקורו בארץ ובמהלך ביקורו.
תוכנית מקיפה לשיפור איכות המוצר תהיה אחת מהמטרות המרכזיות של משרד התיירות בשנת 2008 ואילך, והיא תתמקד בביקורות בערי התיירות, החזרת הפיקוח הרגולאטורי באמצעות תיקוני חקיקה, בדיקת תשתיות ומוכנותן לגידול בתיירות, שיפור תדמית הענף והכשרת כוח-אדם, שיפור מערך המידע ועידוד כניסתן של רשתות ניהול מלונאיות בינלאומית לשוק הישראלי. אלה ילוו בפעולות שיווק.