נחתם הסכם לתוכנית פרישה בין הנהלת רכבת ישראל לראשי ועדי העובדים. התוכנית, שבמסגרתה יפרשו לפחות 150 עובדים, גובשה בשיתוף ובסיוע הממונה על השכר במשרד האוצר ורשות החברות הממשלתיות, והיא סוכמה לאחר מו"מ ממושך שארך כשנתיים בשיתוף ההסתדרות.
תוכנית הפרישה, הנאמדת בעלות כוללת של כ-82 מיליון שקל, תכלול תשלום של בין 300 ל-750 אלף שקל בממוצע לעובד - בהתאם למסלול הפרישה. היא תמומן, לדברי הנהלת הרכבת, ממקורות פנימיים, עם חיסכון שיגיע לכ-30 מיליון שקל לשנה.
תוכנית הפרישה שנבחנה כלכלית במשרד רו"ח קוסט פורר גבאי, והובלה על-ידי לשכת מנכ"ל הרכבת, סמנכ"לות המינהל ומשאבי אנוש, ואגף כלכלה ברכבת, מוגבלת לשנה אחת וכוללת שני מסלולי פרישה. הראשון הוא מסלול יציאה לפנסיה מוקדמת, והאחר הוא מסלול פרישה מוקדמת עם פיצויי פרישה מוגדלים לעובדים שאינם עומדים בתנאי הגיל והוותק של מסלול הפנסיה. הסכם הפרישה יובא בימים הקרובים לאישור דירקטוריון הרכבת.
כזכור, במסגרת ההסכם הקיבוצי שנחתם ביולי 2003, עם הפיכת הרכבת לחברה ממשלתית והפרדתה מרשות הנמלים והרכבות, נקבע בין היתר כי ייפרשו 150 עובדים במסגרת תוכנית התייעלות. מאז אותו סיכום נבחנו מספר תוכניות פרישה, אולם אף תוכנית לא הבשילה לידי מימוש - עד לימים אלה. החתימה על תוכנית הפרישה הביאה לסיומה גם את ההתדיינות המשפטית הממושכת שהתנהלה במשך כ-4 שנים, והחלה לאחר החתימה על ההסכם הקיבוצי הקודם ובעקבות שינוי תקנון קרנות הפנסיה. ברכבת ישראל מציינים, כי התוכנית תאפשר קליטת כוח-אדם חדש, הנדרש לאור צמיחתה של החברה והגידול הצפוי בהיקף הפעילות.