לתחרות ה-Effie Awards, תחרות השיווק והפרסום האפקטיבי, המנוהלת ע"י המי"ל (המרכז הישראלי לניהול) ובשיתוף איגוד המפרסמים ואיגוד חברות הפרסום נרשמה השנה היענות שיא. לשלב הראשון של התחרות שהסתיים השבוע הוגשו 79 קמפיינים מ-24 משרדי פרסום, זאת לעומת 52 עבודות שהוגשו שנה שעברה מ-14 משרדי פרסום בלבד. כמו כן, השנה מגישות 59 חברות מפרסמות לעומת 41 חברות בשנה החולפת.
משרד הפרסום עם מספר העבודות הגדול ביותר הוא מקאן אריקסון, שהגיש 17 עבודות. אחריו ברשימת העבודות נמצא משרד הפרסום גיתם BBDO עם 9 עבודות; שלמור אבנון עמיחי Y&R עם 8 עבודות; אדלר חומסקי וראובני פרידן IPG עם 7 עבודות כל אחד; באומן בר ריבנאי SAATCHI&SAATCHI ולשכת הפרסום הממשלתית הגישו 5 עבודות כל אחד; גלר נסיס הגיש 4 עבודות; יהושע TBWA הגיש שתי עבודות; זרמון גולדמן DDB, צימט, שמעוני פינקלשטיין, פוגל אוגילבי, אפיקים, פרסום גל אורן BSD, יורו ת"א, אריאלי Publicis, TBWA / DIGITAL, קרימלובסקי כהן, רגב קויצקי, פרסום בולטון פוטנציאל, מגזרים, פובליסיס סקטורס, טריו פרסום ושיווק רב תרבותי הגישו עבודה אחת כל אחד.
העבודות יתחרו ב-8 קטגוריות. בקטגוריית מוצרי צריכה - לא מזון הוגשו 8 עבודות; בקטגוריית מוצרי צריכה - מזון הוגשו 10 עבודות; בקטגוריית מוצרי צריכה - לא מתכלים הוגשו 8 עבודות; בקטגוריית פיננסים, לימודים ושירותים הוגשו 10 עבודות, מתוכן 4 ע"י גיתם BBDO; בקטגוריית תקשורת, מדיה ומיחשוב הוגשו 13 עבודות; בקטגוריית מלכ"רים, מגזר ציבורי ואחריות חברתית הוגשו 11 עבודות, מתוכן 5 על-ידי לשכת הפרסום הממשלתית; בקטגוריית Effie Platinum שבה נבחנים הקמפיינים באפקטיביות לאורך זמן הוגשו 10 עבודות, מתוכן 4 על-ידי מקאן אריקסון.
השנה, נוספה קטגוריית מגזרים, מתוך מטרה לשלב בתחרות מהלכים שיווקיים הפונים לפלחי שוק ממוקדים. בקטגוריה זו הוגשו 9 עבודות, מתוכן 3 על-ידי מקאן אריקסון, והיתר על-ידי משרדי פרסום המתמחים בקמפיינים מגזריים. בין המשרדים: קרימלובסקי כהן, פרסום בולטון פוטנציאל, מגזרים, פובליסיס סקטורס, טריו פרסום ושיווק רב תרבותי.
פנינה שנהב, מנכ"ל המי"ל: "השנה ישנה עלייה של מעל 50% במספר העבודות שהוגשו לתחרות ועלייה של 70% במספר משרדי הפרסום המשתתפים, בהשוואה לשנה שעברה. העלייה הדרמטית מעידה על כך שתחרות ה-Effie Awards קנתה לה שם והערכה בישראל. כמות משרדי הפרסום המתוכננת להשתתף בתחרות תיתן הזדמנות להציג באופן מקיף ומגוון את שוק הפרסום והשיווק הישראלי. אני שמחה גם שמשרדי הפרסום שיתפו פעולה עם הכנסת קטגוריית המגזרים". עוד הוסיפה שנהב שהיא מקווה שבשנה הבאה הזוכים יוכלו להשתתף בתחרות ה-Effie Awards Europe.