מפקד חיל האוויר, האלוף אליעזר שקדי, הורה להחזיר (יום ב', 28.4.08) את מטוסי הסופה [F16I, א.ו.] לפעילות מבצעית. זאת לאחר שהוכח כי רמת הסיכון לאנשי הצוות האווירי מהחומר הנפלט מחופת המטוס לתא הטייס נמוכה.
בכנס שנערך אמש לאנשי מערך הסופה בחיל האוויר הוצג המידע הטכני והרפואי בנוגע לחדירת החומר המסוכן לתא הטייס, ובמהלכו עודכנו הטייסים על החלטת מפקד החיל.
בעקבות תלונות של לוחמי צוות אויר על גירויים ועל תופעות לוואי בעת השימוש במערכת החמצן במטוסי הסופה ומציאת רמות פורמלדהיד גבוהות מעל התקן הבינלאומי המותר, החליט מפקד חיל האוויר לפני כחודש על קרקוע מערך מטוסי הסופה. במהלך תקופה זו הוקמו צוותי עבודה ובדיקה במגוון נושאים, בהשתתפותם של מומחים ואנשי חיל אוויר בסדיר ובמילואים, ובוצעה שורה רחבה של ניסויים בשיתוף פעולה עם החברה המייצרת, לוקהיד מרטין, בכדי לאתר את מקור הבעיה ולבחון דרכים לפתרונה.
לאחר בדיקה מקיפה של כלל מטוסי הסופה נמצא כי בשבעה מהם קיימת רמה הגבוהה מהרמה התעסוקתית הבינלאומית המותרת. גם כעת, לאחר החזרת הדגם לפעילות מבצעית לא יבוצעו טיסות במטוסים שבהם התגלו חריגות. במקביל נבדקו מדגמית מטוסים מכלל המערכים ולא נמצאה בעיה דומה.
בצה"ל אומרים כי באשר לחשיפה של אנשי מערך הסופה לחומר הפורמלדהיד עד כה, נמצא כי הסיכון הוא נמוך מאוד. בשאר המטוסים העומדים בתקן התעסוקתי הבינלאומי חזרה לטיסה תבוצע ב-100 אחוז חמצן שבו אין סיכון. במקביל הותקנו בחלק מהמטוסים מסננים מיוחדים לצרכי בדיקה.