|
התובע לא זכה לאוזן קשבת [צילום: יח"צ]
|
|
|
|
|
תושב כפר סבא הגיש תביעה נגד חברת הביטוח "כלל" וסוכן ביטוח מטעמה, בטענה כי נדחתה תביעתו לפיצוים בגין אובדן כושר עבודה בגלל התרשלות הסוכן בעת מילוי טופס שאלון בריאות. לטענת התובע, הוא ניסה לספר לסוכן על בעיות רפואיות ונתקל ב"המהום אדיש".
התובע, נ.נ. לקה באירוע מוחי לפני כחצי שנה, ונותר משותק ונכה בשיעור 100%. הוא הגיש תביעה לפיצוי חודשי על אובדן כושר עבודה לחברה שביטחה אותו "כלל", אך תביעתו נדחתה. חברת כלל טענה כי בהצהרת הבריאות שהגיש, לפני הוצאת הפוליסה, לא הצהיר על כך שהיה לו כבר אירוע מוחי קל בעבר, וכן על בעיות בריאות נוספות.
באי-כוחו, עורכי הדין דן אשכנזי וירון גרוס, טענו בתביעה כי כל המעורבים בעניין, חברת הביטוח, הסוכן והמעבידה של התובע התרשלו בעת מעמד מילוי פרטי שאלון הבריאות. לטענתם, מילוי הפרטים נעשה תוך חיפזון חוסר הקשבה והעדר תנאים לשיחה רצינית כנדרש.
"התובע נקרא מן המכונה אל דלפק המזכירה, שם, בעמידה ובחיפזון, עלעל סוכן הביטוח במהירות בטפסים, השלים בחטף פרטים בכתב ידו, והורה לתובע היכן עליו לחתום. חרף הבהילות והחיפזון, התובע אמר לסוכן הביטוח, טרם חתימתו, כי היו לו בעיות רפואיות בעבר, והחל לספר לו על סוכרת, ועל אירוע מוחי, אומנם קל, שחווה זמן לא רב לפני אותו מעמד, ועמד להציג בפניו גם בעיות נוספות. סוכן הביטוח לא הקשיב לתובע כלל, אפשר שמע את שנאמר ולא קלט, אפשר לא שמע כלל כי לא הקשיב, אפשר הקשיב, שמע וקלט, אך לא הפנים ולא התעניין, ופטר את התובע בהמהום אדיש; מכל מקום, כך או כך או כך, התנאים במעמד לא היו כאלה שאפשרו שיחה רצינית, אף לא בקשה ומסירה של מידע ממשי, והתוצאה היתה בהתאם".
עוד נטען כי דחיית התביעה חסרת יסוד משום שהתובע ניסה לומר לסוכן את הנתונים ואי הכללתם בטפסים בהצהרות ובשאלון הבריאות "אינה יכולה להזקף לחובתו". החברה לטענת עורכי הדין היא זו שהדריכה או הייתה אמורה להדריך את סוכן הביטוח "כיצד עליו לנהוג בעת שיחה עם מבוטח ומילוי הטפסים, והיא לא עשתה כן". כמו כן, החברה היתה צריכה לדאוג "שמעמד השיחה בין סוכן הביטוח לתובע, ייערך בתנאים, במקום, במשך זמן וברצינות הולמים את חשיבותה, סוכן הביטוח ישב עם התובע בפרטיות ובמקום המאפשר בקשה וקבלה של מידע מלא, בודאי לא בעמידה ליד דלפק, ברעש, המולה וחיפזון, בקוצר רוח ובחוסר סובלנות, באי הקשבה ובלי תשומת לב מינימאלית".
בכך נטען הפרו הנתבעים "את כל חובות הזהירות כלפיו". יתרה מכך, גם סוכן הביטוח התרשל בכך שקיים את מעמד מילוי הפרטים בטפסים "בתנאים שלא אפשרו מסירת מידע מדוייק ומלא; לא הקשיב לתובע בעת שזה ניסה לבקש ממנו לשבת עמו בפרטיות ובשקט ולמסור לו את הפרטים המלאים על מצבו; לא הקשיב אף למעט הפרטים שהתובע מסר לו בדבר אירוע מוחי קודם, סוכרת ועוד; זלזל לחלוטין במעמד מסירת הפרטים ומלוי הטפסים, ובכך הכשיל את התובע; נהג כדרך שסוכן ביטוח סביר וזהיר אינו נוהג".
בכתב התביעה דורש התובע פיצויים בסך של כ-465,359 שקלים, פיצוי על נזקי גוף, וכן פיצוי על עוגמת נפש.
טרם הוגש כתב הגנה.