יוליוס מרקוביץ תבע את מוקד ארצי לשיווק ישיר בע"מ בבית המשפט לתביעות קטנות בחיפה בגין נזק שנגרם לו לאחר שביטל עסקה. מכתב התביעה עלה שהתובע קנה מהנתבעת, בעסקה מרחוק, מטאטא חשמלי המשולב עם שואב אבק בסכום של 249.90 שקל. המכשיר לא שאב והתובע ביטל את העסקה והחזיר את המוצר בדואר. בתמורה שלחה לו הנתבעת זיכוי על סך 300 שקל במקום לזכות את חשבונו בסכום העסקה. לדבריו, פנה לנתבעת מספר פעמים בבקשה לקבל את כספו ונתקל בסירוב. "נציגי החברה הודיעו שלא אקבל כסף אלא זיכוי בלבד". לאחר שהגיש תביעה כספו הוחזר אחר כבוד. התובע ביקש פיצוי בגין בזבוז זמן ועוגמת נפש.
בכתב ההגנה השיבה הנתבעת שהזיכוי נשלח בהסכמת התובע והיא לא ידעה שאינו מעוניין בכך. "עם קבלת התביעה ומשהתברר שהתובע אינו מעוניין בזיכוי, חשבונו זוכה בסכום העסקה". הנתבעת ביקשה לדחות את התביעה.
בדיון בפני השופטת ג'אדה בסול, אישר התובע שקיבל החזר כספי לאחר הגשת התביעה. לדבריו, יש לפצותו בגין עוגמת נפש, יחסה המזלזל של הנתבעת, בזבוז זמן והעובדה שנאלץ להמתין מספר חודשים עד שקיבל את כספו. במהלך עדותו חזר על הטענה שנציגי החברה התעקשו שאין החזר כספי אלא זיכוי בלבד. "דבריו של התובע בעניין זה נשמעו אמינים ואין לי סיבה שלא להאמין לדבריו", קבעה השופטת בסול, בפסק הדין שניתן לפני שבוע וחצי, בהעדר צד, וחייבה את הנתבעת לשלם לתובע 300 שקל בגין נזקיו הלא ממוניים והוצאות משפט בתוך 30 יום.
נציג הנתבעת אמר בדיון, שאילו היה התובע היה משגר פקס לביטול העסקה ומבקש את כספו הדבר היה מתבצע. התובע השיב שהדבר התייתר לאחר שנאמר לו, טלפונית, שאין החזרת כספים ובצר לו הגיש תביעה. לדברי השופטת, נציג הנתבעת הותיר רושם חיובי אך אין בכך כדי לפגום באמינות גרסת התובע, לפיה נמסר לו מפורשות שלא יתבצע החזר כספי.
"אמנם מקובלת עלי טענת נציג הנתבעת שבעסקות מסוג העסקה דנן, אין למנוע ממנה לנסות ולשכנע לקוח לבצע אצלה רכישה חוזרת במקום לבצע החזר כספי, אך לטעמי, ועל-מנת למנוע מצבים דוגמת המצב שנוצר, על הספק לקבל הסכמה מפורשת של הלקוח לקבלת זיכוי במקום החזר כספי ולא לפעול כפי שהנתבעת פעלה ע"י מתן שובר זיכוי, אף אם בסכום גבוה מהרכישה ולהמתין באם הלקוח מסרב לקבל זאת".