|
אסיאנה. תבצע טיסות נוסעים
|
|
|
|
|
עד 14 טיסות שבועיות בקו ת"א-סיאול
|
|
|
|
ממשיכה בשלב זה בטיסות המטען
|
|
|
|
|
תהליך הליבראליזציה בענף התעופה נמשך; ישראל ודרום קוריאה חתמו השבוע על הסכם תעופה חדש, המאפשר לחברות תעופה נוספות של ישראל וקוריאה להפעיל טיסות סדירות בין שתי המדינות. מיזכר הבנה שנחתם בין מנהל רשות התעופה האזרחית הפורש, אודי זהר, ועמיתו הקוריאני, קים סנג-דו, יאפשר לכל מדינה למנות שתי חברות תעופה בקו תל אביב-סיאול - שיפעילו טיסות נוסעים או מטען.
סוכם כי כל צד יוכל להפעיל עד 14 טיסות שבועיות בין המדינות. המתכונת תהיה 7 טיסות לכל מדינה, לעומת 4 טיסות שבועיות עד כה. כל אחד מהצדדים יוכל להפעיל 3 טיסות נוסעים ו-4 טיסות מטען. ראש המשלחת הקוריאנית הודיע במהלך השיחות על כוונת רשות התעופה הקוריאנית למנות את חברת אסיאנה כמוביל נקוב בקו תל אביב-סיאול, בנוסף לחברת קוריאן-אייר המפעילה כיום שתי טיסות מטען שבועיות בקו. הקוריאנים גם הודיעו כי בכוונתם להפעיל שלוש טיסות נוספות של נוסעים ומטען - החל מחודש ספטמבר 2008, באמצעות מטוסי בואינג-747 גדולים.
עוד הוסכם בין המדינות על מתן אפשרות לחברות הישראליות לבצע טיסות במסגרת שיתוף פעולה עם חברות ממדינה שלישית, כל זאת ללא מגבלת יעדים - ואף מעבר לסיאול. המשמעות, לדוגמה - אל-על, או ארקיע, או ישראייר, יוכלו לחתום על הסכמים עם חברות תעופה ממדינות האיזור, כגון תאילנד או סינגפור, ולהטיס את נוסעיהן לקוריאה ובהמשך ליעדים נוספים.
להערכת רשות שדות התעופה האזרחית, מיזכר ההבנות שנחתם יסייע למימוש פוטנציאל הביקוש של התיירות הקוריאנית לישראל, ויוביל גם לגידול בהיצע קיבולת למטען בין ישראל ליעדים במזרח-הרחוק. תהיה להסכם גם תרומה לגידול ברמת התחרות בקווים שבין ישראל למזרח. מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, ציין כי ההסכם מתבצע במסגרת יישום תהליך הליבראליזציה בענף ההובלה האווירית, שהביא לגידול משמעותי במספר הטיסות והנוסעים לישראל וממנה. בשנה האחרונה בלבד נחתמו 10 הסכמי תעופה דומים עם מדינות אירופה שביניהן בריטניה, צרפת, בלגיה, איטליה, ספרד וסלובקיה.