|
300 אלף מועסקים בענף ההובלה וההסעה [צילום: חברת MAN]
|
|
|
|
|
נבחר מטה פעולה משותף
|
|
|
|
|
בכנס חירום שנערך במועצת המובילים והמסיעים בישראל, גובשה דרישה להתערבות מיידית של משרד האוצר והממשלה במצבן הקשה של חברות ההובלה וההסעה - כולל המשאיות, המוניות והאוטובוסים. כל גורמי ההובלה וההסעה, שבהם אירגון חברות ההסעה, אירגוני המוניות ומועצת המובילים והמסיעים - דורשים מהממשלה לבטל מייד את הבלו על הסולר כדי למתן במידת מה את מחיר הסולר שהתייקר מאז שנת 2002 בכ-300%.
ראשי אירגון חברות ההסעה, שמריהו אברמסון ושוקי שדה, לצד נציג אירגוני המוניות, אברהם פריד, טענו כי המפעילים אינם מכסים את הוצאות התפעול. לדבריהם כל קילומטר של נסיעה עולה למפעיל יותר משני שקל, בעוד שהתמורה עבור הנסיעה היא פחות משקל וחצי.
"מחירה של חבית נפט בעולם אומנם אינו בשליטת הממשלה", אמרו בכנס, "אולם גובה המס שהיא ממשיכה לגבות נתון בהחלט לשליטתה והחלטתה - ועליה לעשות משהו להקלת המצב". בכנס השתתפו גם נציגי איגוד מורי הנהיגה, ונבחר מטה פעולה המורכב מנציגי כל הגופים. משתתפי הכינוס הטילו על יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, גבי בן-הרוש, לעמוד בראש המאבק להורדת הבלו על הסולר. בן-הרוש אמר כי מרכיב ההוצאה על רכישת סולר עומד על 40% כיום מול 9% בעבר. "אם הממשלה לא תענה לדרישותינו נגיב בכל הכוח העומד לרשותנו", אמר. בענפי ההובלה וההסעה מועסקים יותר מ-300 אלף עובדים ועובדות.