הנהלת אל-על הבכירה וקבוצה של סוכני נסיעות בכירים מקיימים בימים אלה סדרת שיחות על-מנת להגיע להסכם בנוגע להחלטת אל-על, להוריד את העמלות לסוכנים ל-7%. כך מדווח מגזין התיירות תוריסטגייד (יום ד', 11.12.02).
בצמרת אל-על התגבשה בחודשים האחרונים מגמה להוריד את העמלות לסוכני הנסיעות מ-9% ל-7%, אך במקביל לתגמל את סוכני הנסיעות הנאמנים לחברה ב-2%-4% נוספים, זאת כדי שיעמידו את מכירת כרטיסי אל-על בראש פעילות משרדיהם.
צמרת סוכני הנסיעות איימה בשורת צעדים נגד אל-על בעקבות החלטה זו, היו אף שקראו להפסיק למכור את כרטיסי אל-על ולהציע לציבור כרטיסי טיסה של חברות אחרות. בנוסף זעמו סוכני הנסיעות, על רכישת מערת NIDT על-ידי אל-על, מערכת המאפשרת לחברה לדעת בדיוק אילו כרטיסי טיסה של אילו חברות מוכרים סוכני הנסיעות לציבור.
בהתאחדות סוכני הנסיעות טענו, כי מהלך זה של אל-על הוא בבחינת חדירה לפרטיותו של הסוכן וכלי נשק של אל-על להתנקם בסוכני הנסיעות שאינם מרבים למכור את כרטיסי אל-על.
לבסוף, הוחלט לנסות ולהגיע להבנה, כשסוכני הנסיעות הבטיחו לאל-על "שקט תעשייתי", במהלך הדו-שיח והבירור, בתקווה להגיע להבנות עם חברת התעופה הלאומי.
סבב השיחות החל ביום ראשון בשבוע שעבר. למשרדי התאחדות סוכני הנסיעות הגיעו מנכ"ל אל-אל, עמוס שפירא, סמנכ"ל המסחר, יואב לוי, ומנהל סניף אל-על בישראל, אורי דנור. מולם התייצבו כל חברי ועדת התעופה של התאחדות הסוכנים, חברי ועד התאחדות הסוכנים, ומספר גורמי תיירות בכירים שאינם פעילים בדרך כלל בהתאחדות הסוכנים ושהתגייסו לעניין, בהם מנכ"ל אופיר טורס, בועז וקסמן, מנכ"ל קבוצת דיזנהויז, עופר גת, מנכ"ל סיגנל טורס ויו"ר חברת איירתור קובי קרני, מנכ"ל יוניטורס, שמואל מרום, ועוד.
בפגישה הוחלט להטיל חשאיות על תוכן הפגישות ולהמנע מפרסום בתקשורת.