|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
לפתוח את הפה ופשוט לדבר: להרגיש בנוח עם השפה האנגלית
קבוצת ירדן
אירועים ואירוח במלונות אטלס

היורו יוצא הערב לדרך: קבלו מסע מקיף מבית לבית

רגע לפני פתיחת היורו הנה קצת סדר בבתים: בית א' על הנייר הכי קל, לגרמניה חיים קלים בבית ב', בית ג' הוא בית המוות ובבית ד' יהיה קרב על המקום ה-2
07/06/2008  |   ספורט5 ספורט5   |   חדשות   |   תגובות
מאת: בעז גורן  |  sport5.co.il  |  תגובות
[צילום: AP]

הערב (שבת) זה מתחיל: יורו 2008 יפתח בשוייץ במשחק בין נבחרת צ'כיה לנבחרת המארחת, שוייץ. אז מה מחכה לנו? בית א' על הנייר נחשב לקל ביותר, בבית ב' לגרמניה יהיו חיים קלים, בית ג' הוא בית המוות לו כולם מחכים ובבית ד', הקרב יהיה בעיקר על המקום השני.

אז מי תלך עד הסוף? מי תאכזב ותיפול כבר בשלב הבתים? ומי עשויה להפתיע? הנה כל הפרטים על כל הבתים ועל כל הנבחרות.




בית א' - הבית הקל ביורו?

הבית הראשון ביורו הוא על הניר בית קל לניחוש אבל אחרי כניסה קצרה לפרטים אפשר לראות שלא כך הדבר.

שוייץ

הנבחרת השוייצרית בהדרכתו של קובי קון יודעת שיש לה הזדמנות היסטורית לקבוע את הישגה הטוב ביותר אי פעם בזירת משחקי היורו.

שוייץ תשחק את כל שלושת משחקיה בשלב הבתים במגרשה הביתי, סט. גיי'קוב פארק, לעיני כ-42,000 שוייצרים מאוד לא נייטרלים כאשר במשחק הפתיחה היא תפגוש את צ'כיה החזקה.

הנבחרת השוייצרית, בנוסף ליתרון הביתיות מציגה את אחד הסגלים היותר מרשימים שראינו ממנה אי פעם כאשר ברשימת 23 השחקנים אפשר למצוא שחקנים בעלי שם, אשר משחקים בקבוצות גדולות כמו פיליפ סנדרוס (ארסנל), גוקהאן אינלר (אודינזה), ואלון ברהמי (לאציו) וכמובן אלכנסדר פריי הקפטן שכבש עד כה במדי הנבחרת 35 שערים ב-58 משחקים.

השאלה האמיתית היא האם שוייץ יכולה לעלות משלב הבתים כאשר על הניר היא נראית כנבחרת החלשה והתשובה המפתיעה היא כן. שוייץ יכולה להוציא תיקו במשחק הפתיחה כאשר בשלב ראשון ינסו השוייצרים לשחק הגנתי במיוחד למרות הפיתוי לשחק אטרקטיבי.

הקהל הביתי בבאזל יצא מאוכזב ממשחק הפתיחה אבל עם נקודה יקרה לקראת המשחק השני מול טורקיה. המשחק מול טורקיה יכול בוודאות להיגמר בניצחון למארחים ואולי אפילו ביותר משער מה שכבר ישים את השוייצרים במצב מעולה לעליה במקרה שפורטוגל תצבור את כל ששת הנק' משני משחקיה הראשונים מה שיביא למצב בו תיקו במשחק בין שוויץ לפורטוגל ישרת את שתי הנבחרות.

שוודיה ודנמרק כבר הוכיחו לנו בעבר איך דברים כאלה נגמרים. כמובן שדרור קשטן ישלוף את המחברת שלו בכל משחק בו הנבחרת השוייצרית תעלה על הדשא כאשר כבר בתחילת ספטמבר יגיעו ארצה שחקני נבחרת שוויץ למשחק הראשון במסגרת משחקי מוקדמות מונדיאל 2010 והצלחה או כישלון של השוויצרים ביורו עלולה להשפיע על ההכנות לקראת המשחק החשוב.

צכ'יה

הנבחרת הצ'כית של קרל ברוקנר כבר הוכיחה בשני טורנירי יורו שהיא נכנסה חזק לרשימת הקבוצות שצריך לקחת ברצינות. לפני 12 שנים אוליבר בירהוף שלח בגול זהב את הצ'כים אל עבר מדלית הכסף, ולפני 4 שנים היה זה תראינוס דאלאס עם גול כסף שהדיח את הצ'כים בשלב חצי הגמר.

הצ'כים מקווים לתת הופעה לא פחות מכובדת השנה אבל הם יודעים שזה יהיה קשה מאוד בהתחשב בעייפות של השחקנים הבכירים שלהם ובמיוחד בגלל פציעתו של הקפטן, תומאס רוזיצקי ופרישתו של פאבל נדבד. לצ'כיה לא חסרים כלים, עם שמות מרשימים כמו פטר צ'ך (צ'לסי), מאראק ינקולבסקי (מילאן), יאן קוהלר (נירנברג) ומילאן בארוש (פורטסמות') אפשר לחשוב שצ'כיה אמורה לעלות בקלות אבל נראה שזה יהיה קשה משזה נראה.

מעבר לעובדה שלצ'כיה אין מנהיג, החוליה ההתקפית שלה בנויה משחקנים שכבר לא בשיאם ונראה כאילו לצ'כים יהיה קשה מאוד להבקיע שערים. למזלם של הצ'כים כמעט באותה מידה שיהיה להם קשה לכבוש יהיה קשה לכבוש מולם, הצ'כים מציגים חוליה אחורית מאוד חזקה שבמרכזה אחד השוערים הכי טובים בעולם כיום, פטר צך, שטען לא מזמן שהוא עלה על סוד הפנדלים של כריסטיאנו רונאלדו.

צ'כיה עלולה למצוא את עצמה בחוץ בשלב הבתים של הטורניר במיוחד בגלל יתרון הביתיות של שוויץ והיתרון האיכותי של פורטוגל אבל גם בשל העובדה שחוץ מהשם לא נראה שלצ'כים יש סגל שיכול לקחת את הקבוצה למשחקי הפלייאוף של הטורניר.

פורטוגל

אחת הקבוצות הכי אטרקטיבית מכל הבחינות ביורו היא פורטוגל של סקולארי. עם הגנה וקישור שמורכבים ממיטב השמות הכי חמים של הכדורגל העולמי כיום, ומאמן עם קבלות נראה שרק עייפות יכולה לעצור את הפורטוגלים מלהגיע רחוק מאוד בטורניר.

עם שמות כמו פאולו פאריירה (צ'לסי), פפה (ריאל מדריד), ריקרדו קרבאליו (צ'לסי), דקו (ברצלונה) וכמובן כריסטיאנו רונאלדו כל צופה כדורגל מבין שזאת אחת הקבוצות העדיפות בבית ובטורניר כולו. הפורטוגלים שומרים על קו הצלחות דיי סימטרי.

לפני 12 שנה נפרדו הפורטוגלים בשלב רבע הגמר מהטורניר. 4 שנים אחרי זה הם כבר הגיעו לחצי הגמר ולפני 4 שנים כאשר אירחו המערב אירופיים את הטורניר נכנעו בגמר ליוון המפתיעה. אם לקבוע לפי קו ההצלחה הרי שאין אפשרות אחרת לפורטוגלים חוץ מלקחת את הטורניר ולממש את הפוטנציאל.

הפורטוגלים יודעים שהמקום הראשון של הבית הוא כמעט חובה כאשר הקבוצה מהמקום השני תפגוש כנראה כבר בשלב רבע הגמר את גרמניה החזקה ולעומתה הקבוצה מהמקום הראשון תפגוש במקרה הרע את קרואטיה ובמקרים קצת יותר חיוביים מבחינתה את פולין או את אוסטריה.

בכל מקרה פורטוגל תעלה מבית א' כנראה שגם מהמקום הראשון שכן היא הקבוצה הכי טובה בבית בהרבה ונראה שהסיכוי לנפילה לפחות בשלב הבתים הוא כמעט בלתי אפשרי.

טורקיה

הנבחרת של פאתיח טרים שחקן העבר של נבחרת טורקיה רחוקה מלהזכיר את הנבחרת הטורקית של תחילת שנות ה-2000. אותה נבחרת טורקית שקבעה את הופעת השיא שלה בטורניר היורו של שנת 2000 הצליחה להדהים את העולם ולהגיע עד המקום השלישי במונדיאל שנתיים לאחר מכן.

אחד השחקנים שזכורים לנו במיוחד מהנבחרת ההיא הוא כמובן האקן שוקור. שוקור נחתך מהסגל על-ידי טרים שהעדיף על פניו את חמיד אלטינטופ (באיירן מינכן) הפצוע ואת מאבלט ארדינג (סושו) הצעיר. כעת תצטרך הנבחרת הטורקית להסתדר בלי השערים של שוקור שיצפה מהבית ויוכל רק לצעוק על הטלוויזיה.

שם אחד שקשה לנו לשכוח והוא שם שיופיע דווקא ביורו הוא כמובן שמו של רושטו. השם הזה שהיה בוקע מהטלוויזה בימים בהם היינו מתיישבים לראות את חיים רביבו במדי פנרבחצ'ה ישמש כקפטן של הנבחרת הטורקית כאשר הוא השחקן המנוסה והמבוגר ביותר בסגל הצעיר יחסית של הטורקים.

הסיכוים של הטורקים לעלות מהבית הזה לא גדולים אבל לטורקיה יש דבר אחד שלהרבה קבוצות נחותות אין, שחקן ששווה גול בכל רגע שהוא על המגרש לא משנה איך המשחק מתפתח. ניהאט קאחבצ'י חלוצה המצוין של ויאריאל מצא את הרשת השנה 23 פעם כאשר 18 מהשערים נכבשו במסגרת הליגה הספרדית. החלוץ המצוין הספיק כבר לכבוש 18 שערים במסגרת הנבחרת ובהחלט יכול להיות כאב ראש לכל אחד מהמאמנים שהוזכרו בכתבה.

שמות נוספים ששווה להסתכל עליהם הם טונצ'אי סאנלי (מידלסבורו), אמרה באלוזגלו (ניוקאסל) וסמאיח סנטורק שהוביל השנה את הליגה הטורקית בכיבוש שערים עם 17 שערים מה שהספיק לקבוצותו, פנרבחצ'ה רק עד לסגנות בליגה הטורקית המותחת שהיתה השנה.

אם כל זאת נראה שלנבחרת הטורקית יהיה קשה לעלות מהבית הזה והעפלה של הטורקים תיהיה ללא ספק הפתעה.

לסיכום בית א' הוא בית מעניין מאוד ואין ספק שלפחות לגבי המקום השני של הבית אפשר לדמיין שלושה תסריטים שונים כאשר משחק מפתח אחד לפחות של הבית הוא המשחק בין שוייץ לטורקיה. תיקו יתן אור ירוק לצ'כים להמשיך לרבע הגמר לעומת תוצאת ניצחון של אחת מהקבוצות שיסבך את העניינים בבית. אז נכון הנבחרת של ברוקנר עדיין קצת עדיפה אבל ההימור שלנו הוא פורטוגל מהמקום הראשון ושוייץ מהמקום השני.

בית ב' - גרמניה תעלה, קרואטיה איתה

אחרי שחיפשנו בכוח את ההפתעה בבית א', בבית ב' אין מה להתאמץ יותר מדי - גרמניה תעלה מהמקום ראשון, לקרואטיה אולי תפריע פולין. האוסטרים, למרות שהם מארחים, לא יגיעו ליותר מהמקום השלישי בבית.

לפחות אין להם מרחק גדול לנסוע הביתה.

גרמניה - הולכת על התואר בכל הכוח

הנבחרת הגרמנית תסגור ערב הטורניר 12 שנה ללא תואר עולמי. מאז אותו שער זהב של אוליבר ביירהוף גמר יורו 96 מול צ'כיה, לא הצליחה גרמניה לעבור את שלב הבתים באליפויות אירופה שהיו מאז.

היורו הקרוב נראה כמו סיפור אחר לגמרי בשביל הנבחרת של יואכים לאב. עם סגל כל כך מקומי (19 מתוך 23 שחקני הסגל משחקים בבונדסליגה), זה לא רק הנבחרת שעומדת למבחן, אלא גם איכות הליגה הגרמנית.

הליגיונרים הבולטים בנבחרת הם המגן מצלדר מריאל מדריד, שוער ארסנל יאנס להמאן, וללא ספק הקאמבק של השנה , מיכאל באלאק. באלאק ישמש כקפטן וינסה לשכפל את היכולת שלו מהעונה בצ'לסי בהדרכתו של גרנט לזירת הנבחרות בהדרכתו של לאב.

בחלק ההתקפי הגרמנים מוצפים בכישרון כשאפילו אוליבר נויביל הוותיק מצטרף לרשימה המרשימה שמרכיבים קווין קוראני משאלקה, לוקאס פודולסקי ומירוסלב קלוסה מבאיירן מינכן.

העמדה הבעייתית היחידה בנבחרת הגרמנית היא עמדת השוער. יאנס להמאן איבד השנה את חולצת ההרכב בארסנל ובגילו המופלג (38) קשה להגיד שהוא בשיא כושרו. דווקא הכישרון הצעיר מנואל נואר (שאלקה) נעלם מעיניו של לאב ובמקומו זומנו רוברט אנקה ורנה אדלר.

גרמניה לא תתקשה מול שכנותיה, אוסטריה ופולין מה שיספיק לה לעליה משלב הבתים לראשונה מזה 8 שנים.

השנה יש הרגשה שהגרמנים ילכו עד הסוף והם לא צפויים לפגוש עד הגמר פייבוריטיות כמו ספרד, איטליה, הולנד או צרפת. נראה שרק פורטוגל תעמוד ביניהם לבין עוד גמר בכיכובו של מיכאל באלאק שאולי סוף סוף יקח התואר השנה.

אוסטריה - הגיעו ליורו בזכות האירוח

החוליה השנייה בצמד הנבחרות המארחות, אוסטריה, נראית כמו מועמדת בטוחה להדחה כבר בסיבוב הראשון.

האוסטרים טרם התחרו במסגרת אליפויות אירופה והעליה האוטומטית נותנת להם הזדמנות חד פעמית לשים את שמם בספרי ההיסטוריה של הטורניר המכובד.

הקבוצה שנראית כאחת החלשות בכל הטורניר אומנם תהנה מיתרון הביתיות אבל לא כמו במקרה של שוייץ, הבחורים של ג'וזף היקרסברגר נראים פשוט חסרי אונים מול שלושת הקבוצות האחרות בבית ואפילו ניצחון אחד בשלב הבתים נראה כסיטואציה דימיונית.
אם נכנס קצת לנתונים של הקבוצה אפשר למצוא שם את איביצ'ה ואסטיץ שזכור עוד מהנבחרת שביקרה באצטדיון רמת-גן ב-6.6.99. ואסטיץ בן ה-38 מככב במדי קבוצתו לאסק לינץ ובגילו המופלג הבקיע העונה 11 שערים.

עוד שני שמות ששווה לשים לב אליהם הם אנדרס איבנשיץ (פנאתאניקוס) ורונאלד לינץ (בראגה) כאשר הראשון יתמקד בבעיטות חופשיות בסגנון איציק זוהר והשני יתמקד בהסתננויות בקרנות בסגנון ביבארס נתאכו.

השאלה האמיתית היא האם האוסטרים יכולים לקחת את יתרון הביתיות ולעשות איתו את הבלתי יאמן ולעבור לשלב הבא. התשובה היא לא. הנבחרת האוסטרית חלשה בכל פרמטר מכל המתחררות בבית שלה ותזדקק ליכולת שיא של שחקניהם כדי לחלץ נקודות.

האוסטרים יצטרכו להסתפק הפעם בצמד המילים הופעה היסטורית ולנסות לא להביך את עצמם יותר מידי עם תבוסות ליריבות ההיסטוריות ובמיוחד לגרמניה.

פולין - בלי כוכבים אבל עם משחק טקטי

הנבחרת הפולנית של לאו בינהאקר רשמה הישג מרשים והיסטורי כאשר סיימה במקום הראשון את בית העליה ליורו כשהיא מקדימה בנקודה את פורטוגל המצויינת וחולפת על פני בלגיה , סרביה ופינלנד.

הנבחרת הפולנית המשתפרת עלתה לראשונה בתולדותיה למשחקי היורו בעיקר בזכות משחקים טקטיים חסרי פשרות של המאמן הנערץ והיא תקווה ליישם ולהביא את היכולת גם לאליפות.

ניצחון על קרואטיה במחזור השלישי של שלב הבתים יכול להיות נקודת מפנה רצינית. לפולנים אין שמות גדולים אבל בכל זאת מי שעוקב אחרי הליגה הספרדית לא יכול שלהתעלם מהקשר/חלוץ המרשים של ראסינג סאנטנדר, אבי סמולארק.

סמולארק, בנו של ולדימיר סמולארק - שחקן מיתולוגי במונחים פולניים, גדל בפיינורד ושיחק העונה בספרד שם כבש 4 שערי ליגה. הוא השחקן שממנו מצפים הפולנים להתעלות ברגע האמת למרות כינויו מעורר המחלוקת, "המפציץ בעשב", והמבין יבין.

עוד שחקן פולני שעשוי לפרוח הוא יאצק קז'ינובק שמשחק במדי וולפסבורג הגרמנית ורשם לעצמו כבר 15 כיבושים במדי הנבחרת.

הסיכוי של הפולנים לעלות שלב הוא אומנם לא גדול אך אפשרי שכן משחק אחד טוב מול קרואטיה ו-3 נק' צפויות מול אוסטריה יבטיחו כמעט בביטחה לפולנים מקום ברבע הגמר שם תפגוש כנראה את פורטוגל, יריביתה ממשחקי המוקדמות.

האם הפולנים יעשו את הבלתי ייאמן ויחקו את ההופעה של יוון ב-2004? הצפי אומר שלא אבל תשאלו את יז'י בז'ז'ק אולי הוא חושב אחרת.

קרואטיה - בלי דה סילבה, עם הרבה כשרון

הקרואטים לא ניצחו במסגרת האליפויות כבר 4 שנים כאשר גם ביורו ב-2004 וגם במונדיאל ב-2006 לא הצליחה הנבחרת המשובצת לאסוף 3 נק' באף משחק.

גם ההרגשה שהנבחרת המרשימה של סלאבן ביליץ' תהיה תגלית הטורניר הצליח למחוק מרטין טיילור מברמיניגהאם באותה כניסה ברוטלית בשחקן הכי מלהיב של קרואטיה , אדוארדו דה סילבה.

למרות זאת, כל הפרשנים חושבים שקרואטיה הם נבחרת הרבה יותר קבוצתית וחזקה שחיסרון של שחקן בודד ישפיע עליה. אז נכון, דה סילבה לבד כבש 4 שערים לרשת של נבחרת ישראל ו-13 במדי הנבחרת וזה בשלוש שנים בלבד, אבל עדיין קשה להתעלם משאר השחקנים המעניינים שיש לביליץ' להציע.

אמנם דאבור סוקר לא יהיה שם, אבל ניקו קובאץ' דווקא כן ואם הקשר ימשיך לתת את הניסיון ולחלק את הבישולים שלו אין שום סיבה שקרואטיה לא תעבור לפחות את שלב הבתים.

עוד שני שחקנים חשובים הם דאריו סרנה ולוקה מודריץ'. סרנה שמשחק בשחטיאר דוניאצק האוקראינית כבר הספיק לכבוש 15 שערים במדי הנבחרת הקרואטית. אם יצליחו איבן קלאסניץ' (ורדר ברמן) ויגור בודאן (פארמה) לתרגם את הבישולים המצויינים של מודריץ' לגולים יכול להיות שהשם דה סילבה יישכח ומרטין טיילור יפסיק להיות שנוא בקרואטיה.

בודאן אגב יכול להפוך בקלות להפתעת הטורניר עם עונה מדהימה בפארמה, שלא הספיקה לקבוצתו להישאר בליגה הראשונה. קרואטיה יודעת שמשחק המפנה שלה הוא מול פולין וכל הסימנים מראים שקרואטיה תהיה העולה השניה מהבית הכל כך טעון. דה סילבה, תתכונן, הולכים להקדיש בשבילך במיוחד את העליה לרבע הגמר.

בית ג' - בית המוות

הבית ב-ה' הידיעה של הטורניר הוא ללא ספק בית ג'. בחוקים הנוקשים של הכדורגל אנחנו יודעים כבר דבר אחד: הולנד, איטליה או צרפת, אחת מהן (או אולי שתיים), לא יעברו בטורניר הזה את שלב הבתים. ואולי הרומנים דווקא יכולים להרוויח?

הולנד - הכוכבים של ואן באסטן

ההולנדים יחגגו יומולדת 20 לגביע האירופאי שזכו בו ב-1988 כאשר על הקוים עומד האדם שאחראי לזכייה ההיא, מארקו ואן באסטן.

אמנם כל מונדיאל אנחנו מספידים את הולנד מראש, אבל בטורנירי היורו הכתומים מגיעים קצת יותר רחוק עם הופעות בחצאי הגמר של שני הטורנירים האחרונים ב-2000 וב-2004.

ההולנדים מוצפים בשמות מרשימים החל מעמדת השוער דרך ההגנה והקישור ועד ההתקפה. אדווין ואן דר סר כבר לא צריך להוכיח מה הנוכחות שלו בשער עושה. ואן דר סר העניק את הביטחון למנצ'סטר יוניטד בעמדת השוער, דבר שלא היה לה מאז ימי פיטר שמייכל.

בקישור אפשר להבחין בווסלי סניידר ואריאן רובן שללא שום ספק נמצאים בכושר מצויין ונותר רק לקוות שייתנו לואן באסטן את אותה תפוקה שנתנו לברנד שוסטר בריאל מדריד.

המחץ של הכתומים תלוי בחזרתו של ואן ניסטלרוי מהפציעה, דבר שנראה עד כה טוב עם 4 שערים ב-3 המחזורים האחרונים בליגה הספרדית.

עוד שחקן התקפה שנהנה מעונה מרשימה ורוצה להוכיח את עצמו הוא קלאס יאן הונטאלר. החלוץ בן ה-24 של איאקס ממשיך לשגע את הליגה ההולנדית וכבש העונה 33 שערי ליגה ב-34 משחקים יחד עם זאת הוא כבר הספיק להרשית 7 פעמים במדי הנבחרת ובהחלט נראה כדבר הבא בכדורגל ההולנדי.

כל הנתונים המרשימים האלה מסתכמים לבעיה אחת גדולה, בעיית בית ג'. הבית הכל כך חזק הזה הביא אותנו למצב בו נבחרת כל כך טובה על הנייר יכולה לסיים את היורו-טריפ שלה כבר אחרי 3 משחקים.

האם זה יקרה? לא. הולנד הוכיחה שכל עוד זה לא מגיע לפנדלים הם עושים את העבודה (לפחות ביורו). בבית בו 4 נק' צריכות להספיק לעלייה, נבחרת האורנג' נראית כמועמדת ראויה יותר מצרפת לעלות לרבע הגמר.

איטליה - הגנה חסרה, התקפה קטלנית

אלופת העולם, איטליה, רוצה להחזיר אליה את התואר האירופאי אחרי 40 שנים ולהיות בו-זמנית אלופת העולם ואלופת אירופה, הישג ששמור כיום אך ורק לצרפת של תחילת המילניום.

האיטלקים מגיעים ליורו חלשים יותר עם שחקנים חסרים בהגנה, בקישור ואפילו בהתקפה, אבל עדיין נראים כמועמדים לזכות בתואר.

מפתיע לשמוע שאולי החוליה הכי חלשה של האזורי היא ההגנה שנפגעה משמעותית לאחרונה גם מפציעתו של פאביו קאנבארו. את ההגנה האיטלקית ינהיג מרקו מטארצי שעבר עונה סבירה אך מלאת פציעות באינטר. לידו אפשר למצוא את הרכש החדש של וולפסבורג, אנדראה בארזגלי, שנראה כחוליה החזקה ביותר.

בצדדים ישחקו זמברוטה, שרחוק מלהיות בשיאו, וכריסטיאן פאנוצ'י הוותיק שספק אם יוכל לעמוד בקצב של שחקני הכנף ההולנדים והצרפתים. כל השחקנים האלה, המגובים אומנם באחד השוערים הטובים בעולם, בופון, ינסו לספק לנו את ההגנה האיטלקית שאנחנו כל כך רגילים אליה.

אם מחפשים את המחץ בנבחרת האיטלקית נוכל למצוא בהתקפה שחקנים מוכרים כמו לוקה טוני שסיים עם 24 שערים את העונה הראשונה שלו בליגה הגרמנית ועוד שני שמות מראש רשימת מלכי השערים של הליגה האיטלקית - מרקו בוריילו (19 שערים) והנסיך שהפך השנה למלך השערים, אלכסנדרו דל-פיירו עם 21 כיבושים.

ביחד עם הקישור המוכר, מינוס פרנצ'סקו טוטי, אפשר לחשוב שנראה נבחרת איטלקית קצת שונה ממה שאנחנו רגילים. אולי אפילו נצפה במשחקים רבי שערים של הנבחרת שכל כך ידועה במשחק ההגנה שלה.

האם זה יספיק לבית המוות? נראה שדונאדוני יצטרך לתת הרבה תשובות אם לא, בעיקר על אי זימונו של פיפו אינזאגי. אבל הצפי שלנו הוא איטליה עוברת את הבית הקשה אחרי ניצחון על צרפת במחזור ה-3 של הבית.

רומניה - שעירים לעזאזל של בית המוות

הנבחרת הרומנית היא אחת משתי הקבוצות בבית שמכונות הטריקולור (שלושת הצבעים). היא נבחרת טובה, אבל לא מספיק טובה. מכל בית אחר יכלו הבחורים של ויקטור פיטרוצ'ה לעלות, אבל מבית המוות יהיה דרוש להם הרבה יותר ממחמאות על הסגל כדי לעלות.

הישג השיא של הנבחרת נרשם ביורו 2000 כשהגיעו לשלב רבע הגמר, שם הודחו על-ידי איטליה. באליפות שנערכה בהולנד/בלגיה הפתיעו הרומנים ועלו מבית המוות שכלל את פורטוגל, גרמניה ואנגליה.

הרומנים ינסו להפתיע שוב בעזרת כלים מעניינים כמו פלורנטין פטרה הוותיק, שכבש כבר 22 שערים בשנתיים לזכות צסק"א סופיה ו-5 בנבחרת וכל זה מעמדת הקשר.

הכוכב הבלתי מעורער של הנבחרת הוא אדריאן מוטו, שהבקיע כבר 28 שערים בנבחרת הלאומית ו-32 שערים בשנתיים לזכות פיורנטינה בליגה האיטלקית, נחשב במולדתו כשחקן הרומני הכי מוכשר אי פעם, אפילו יותר מחאג'י.

את ההגנה ינסה לייצב כריסטיאן קייבו, שחקנה המעולה של אינטר וקפטן הנבחרת הרומנית, יחד עם קוסמין קונטרה שמרבה לעלות לקרנות עם משחק ראש מצוין.

האם לרומנים יש סיכוי? האמת שלא. אבל הרומנים יודעים כמו כולם שניצחון ותיקו אחד יכולים להספיק להם - בדיוק כמו לפני 8 שנים.

3 נק' במחזור הראשון מול צרפת יכול להיות צעד גדול כדי לצאת בחיים שוב מבית מוות. בכל מקרה שווה לשים לב ליריבות בין הצרפתים לרומנים, שכן הם הוגרלו לאותו בית במסגרת משחקי העליה למונדיאל 2010.

צרפת - יריבות היסטורית עם ארץ המגף

הטריקולורים של ריימונד דומאנק עוד מעלים זכרונות משנת 2000, אז הם שלחו את האיטלקים אל עבר מדליית הכסף עם גול הזהב של דוד טרזגה.

האיטלקים הספיקו לנקום בהם בגמר המונדיאל האחרון, כאשר אותו טרזגה החמיץ את הפנדל המכריע. דבר אחד בטוח , טרזגה יצא בינתיים מסיפור הסאגה הזה, כי הוא פשוט לא ישחק ביורו הנוכחי. כנראה ש-20 כיבושי ליגה במדי יובנטוס פשוט לא מספיקים בעיני המאמן הצרפתי.

אבל אין לדאוג, לדומאנק יש מספיק כלים גם בלי החלוץ המדובר. נתחיל מהשוער המצוין של ליון, גרגורי קופה, שההצלות שלו במדי האלופה הצרפתית הם מהנצפות ביותר ביו-טיוב.

נמשיך ונראה שהחוליה האחורית עם שמות מבטיחים כמו וייליאם גאלאס (ארסנל), אריק אבידל (ברצלונה), ליליאן טוראם(ברצלונה) ופטריק אברה (מנצ'סטר יונייטד) תפגין יציבות בטורניר.

ולבסוף נגיע למנוע של הקבוצה ואחד השחקנים המרשימים ביותר שגידלו הצרפתים, פראנק ריברי. ריברי הוא הסיבה האמיתית שצרפת הגיעה במונדיאל האחרון לגמר ובגיל 25 הצרפתי המצולק כבר מראה לכולם שהוא סופרסטאר עם עונה מדהימה במדי באיירן מינכן ומשאיר המון תקווה אצל הקהל הצרפתי בתקופת פוסט-זידאן.

בחוד תיירי הנרי ירצה להשכיח ולשכוח את העונה הראשונה שלו בליגה הספרדית וקארים בנאזמה יופיע לראשונה באור הזרקורים, וכל זה עוד בלי לספור את סמיר נאסרי שכבר זכה לכינויים שלא משאירים מקום לספק במיוחד לאור מוצאו האלג'יראי.

האם כל זה יכול להיות מספיק לעלייה מבית ג'? האמת שברור שכן, אבל בבית הזה חייבת להיות מועמדת ראויה שלא תעבור וההרגשה היא שזה הזמן של הצרפתים לפשל.

קבוצה כל כך פיזית שמסתמכת המון על משחק פיזי ומגיעה ליורו אחרי שנה שלמה של ייסורים בליגות המקומיות יכולה ליפול מהרגליים. משחק הפתיחה של בית המוות יהיה בשביל הצרפתים הברומטר להמשך כשיפגשו את רומניה, על הנייר הנבחרת החלשה בבית.

לסיכום, אין ספק שבית ג' הוא סיוט לכל מהמר/פרשן/שחקן/מאמן או כל בנאדם שמנסה להתפרנס מכדורגל. אבל הבית הוא גם תענוג לכל הצופים והצופות כאשר את רוב הצבע, הססגוניות והעניין נמצא בבית הזה.

בית ד' - הקרב על המקום השני

בית ד' נראה כמו בית בו המלחמה על המקום השני היא הסיפור המרכזי. שני טקטיקנים ממדרגה ראשונה שמאוד אוהבים את הכדורגל שאנחנו לא אוהבים לראות יעמדו במרכז, אך למרות הכל - מעניין בטוח יהיה.

אחרי אינספור כישלונותת בעבר, ספרד לא רוצה לצאת מושפלת והפעם נראה שיש לה את הכלים להגיע גבוה, יותר מאי פעם. אלופת אירופה, יוון, רוצה לאבד את התואר בכבוד ואילו שוודיה ורוסיה באות לעשות היסטוריה, כל אחת בתחומה.

יוון - יפרדו מהתואר, השאלה באיזו צורה

הנבחרת של אוטו ראהגל מצאה לפני 4 שנים את המתכון הסודי להרוס את הכדורגל ולסיים טורניר מדהים מבחינתה עם מדליית זהב היסטורית. התפאורה של אותה עונה היתה קצת יותר נוחה להפתעות, עם אליפות אירופה של פורטו ואליפות ספרד של ולנסיה. הפעם זה לא יקרה אבל הנבחרת היוונית מאוד התחזקה, לתשומת לב המאמן הלאומי.

כשהיא רכובה על גל ההצלחה של היורו התחילה יוון לייצא שחקנים לאירופה ועל הבסיס שהיא הקימה לפני 4 שנים על אדמת פורטוגל צמחו עוד יכולות ותכסיסים.

אנגאלוס כריסטאס הענק שידרג את עצמו העונה בליגה הגרמנית במדי נירנברג, אחרי שנתיים טובות בליגה ההולנדית. הקפטן אנגלוס באסינס מסכם שנתיים בליגה הספרדית במדי מאיורקה והמגן גיוארקס סאיטארידיס סוגר עונה שניה באתלטיקו מדריד.

בנוסף לזה אפשר וצריך לשים לב לתאופיניאס גאקס שכבש העונה 11 שערים בליגה הגרמנית ב-26 הופעות וכבש את תואר מלך השערים בעונת 06/07 עם 20 שערים. גקאס בעצמו הוא אחת הסיבות שהנבחרת עלתה לטורניר אחרי שכבש 5 שערים בשלב המוקדם.

כל אלה נוספו לנבחרת הכל כך ממושמעת שלפני 4 שנים ובניצוח של אותו אסטרטג גרמני, ראהגל, ההספדים של כל הפרשנים הם קצת מוקדמים מידי. היוונים יכולים לעלות מהבית הזה למרות שאת בעיטות הקרן שלהם כבר ראו כל המאמנים באירופה ואת הסגירה ההגנתית המייגעת שלהם הפנימו כל החלוצים.

סיכויי העלייה? סבירים. ניצחון במשחק המוחות בין אוטו ראהגל לחוס הידינק במשחק בין יוון לרוסיה יכול להקנות ליוונים הופעה מכובדת שתגרום לכולם לאכול את הכובע ולהתייחס אליהם קצת יותר ברצינות. חלומות המונדיאל הישראלים עוברים דרך הנבחרת היוונית וכמובן שדרור קשטן יתיישב מרוכז מאוד אל מול המשחקים של ההלנים.

שבדיה: הכל על הכתפיים של איברהימוביץ'

הישג השיא של השבדים היה בטורניר שהתקיים בביתה ב-1992, כאשר הגיעו לחצי הגמר שם הפסידו לגרמניה במשחק מדהים שמתאים למעמד. שנתיים לאחר מכן השבדים מצאו במונדיאל בארה"ב את המקום ה-3 אחרי שהפסידו לברזיל. מאז הם עוד הצליחו לספק טורניר יורו סביר לפני 4 שנים בפורטוגל והודחו ברבע הגמר להולנד אחרי משחק התיקו 2:2 המפורסם מול דנמרק.

לשבדים יש כלים מעולים שבראשם השחקן שהביא במו רגליו את אליפות איטליה לאינטר, זלאטן איברהימוביץ'. זלאטן כבש העונה 17 שערים כולל צמד שערים במשחק האליפות מול פארמה וחילק 9 בישולים לחבריו. תוסיפו לידו את החלוץ שתמיד נמצא שם, האנריק לארסון, ותקבלו שני שחקנים מנוסים שאחראיים ביחד על 54 שערים של הצהובים כחולים.

השחקנים הנוספים שצריך לשים אליהם לב הם: השוער אנדראס יזאקסון (מנצ'סטר סיטי), הבלם אולוף מלברג(יובנטוס), הקשר קים קאלסטרום (ליון) וכמובן פרדי ליונברג שכולנו זוכרים אותו מימי ארסנל העליזים שמשחק כיום בווסטהאם.

המאמן הוותיק ששימש כעוזר המאמן עד שנת 2000, לארס לגארבאק, יודע שטיסה מוקדמת הביתה של הנבחרת שלו עלולה להיות הטיסה האחרונה שלו במדי המאמן. האמת שהשבדים צריכים לעלות, על הניר הנבחרת עם הסגל מספר 2 בבית צריכה לעלות מהמקום ה-2 ולהתמודד ראש בראש עם אחד השורדות של בית המוות ברבע הגמר אבל כמובן שב-3 מחזורים יש משחק מפתח אחד ובשביל השוודים זה המשחק מול יוון.

ניצחון שם וניצחון צפוי על רוסיה אמור לעלות את שבדיה מהמקום השני עם 6 נק', כאשר קיים גם תסריט אפשרי בו 6 נק' לא יספיקו אם רוסיה תהיה שק האיגרוף של הבית.

ספרד - אולי הפעם?

האדומים הזועמים כמו שקוראים להם בספרד היו אלופי היורו אי שם לפני 44 שנים שזה הרבה יותר מידי. מאז? מדליית כסף ב-84 ועצירות ברבעי גמר במקרה הטוב. השנה הסיכוי שסרט רבע הגמר יחזור על עצמו סביר, אבל הפעם יכולים הספרדים לממש סוף סוף את הפוטנציאל העצום שלהם ולהביא לראול הביתה גביע.

לואיס אראגונס שיעמוד על הקוים, החליט כאמור לוותר על שירותיו של החלוץ שזוכה לתקופת נערות שניה וכבש העונה 18 שערים בליגה הספרדית, ויכול רק לקוות להופעה בלתי נשכחת של דני גוויזה ממאיורקה כדי שיוכל לחזור הביתה בכבוד, דהיינו עם הגביע.

חוץ מגוויזה הנהדר שכבר הספיק להבקיע השנה 27 שערים בשנה הראשונה שלו במאיורקה, אפשר למצוא עוד קצת שמות מעניינים. הספרדים מציגים בעמדת השוער את איקר קסיאס, בוודאי אחד השוערים הטובים בעולם. במרכז ההגנה אפשר למצוא את קרלאס פויול המתולתל שיעזר בשירותיהם של אלבארו ארבלואה (ליברפול), סרחיו ראמוס(ריאל מדריד) וחואן קפאדבילה (ויאריאל) כדי להשכיח את העונה הרעה שלו במדי ברצלונה.

בקישור אפשר למצוא את השמות המוכרים כמו צ'אבי(ברצלונה), אינייסטה (ברצלונה) וססק פאברגס (ארסנל), לצד שמות מרעננים ומעניינים כמו דוד סילבה (ולנסיה) ורובן דה לה רד (חטאפה).

בחוליית ההתקפה נתמקד השנה במיוחד בפררננדו טורס, שבעונה הראשונה שלו בליברפול הבקיע 24 שערים והוכיח שהוא סופרסטאר. אל ניניו יעזר בדוד ויה שמהעונה הזאת הוא רוצה לזכור רק את השער המדהים שלו מול איטליה בניצחון 0:1 במשחק ידידות. הספרדים יעברו את הבית כאשר מקום ראשון או שני לא כל כך משנה בגלל מפגש צפוי עם אחת משלושת האריות של בית המוות.

בכל מקרה, כל עוד השחקנים הספרדים יחזיקו בכדור יהיה קשה להוציא אותו מהם. תשומת הלב המיוחדת תופנה לפרננדו טורס, דני גוויזה וסרחיו ראמוס שכן הם עלולים לעשות את ההבדל מספרד שעפה ברבע הגמר לספרד שממשיכה עד הסוף.

רוסיה: הידיניק ימשיך לחולל פלאים?

האמת? הרוסים לא היו מקבלים יותר מדי כבוד מאיתנו אלמלא הזכייה של זניט' סט. פטרסבורג המדהימה בגביע אופ"א, אבל בזכות זה ובזכות זהות המאמן המרשימה (חוס הידינק), נדון טיפה בנבחרת הרוסית ונבדוק את סיכויה לעלות מבית ד'.

לא פחות מ-6 שחקנים ממחזיקת גביע אופ"א הטריה אפשר למצוא בסגל של הנבחרת הרוסית וזה כולל את הכוכבים העולים, אנדריי ארשבין, שכנראה ישחק למרות פציעה שאיימה על שיתופו בטורניר ופאבל פוגרבניאק, שיכול בקלות לתפור לעצמו חוזה ענק בקבוצה גדולה אם ייתן הופעת יורו מכובדת.

על הקווים עומד חוס הידינק שכבר יכול לזקוף לעצמו את העליה המרשימה וההדחה של אנגליה כבר בשלב המוקדם, למרות שהנבחרת הישראלית ניסתה לעשות כל שביכולתה כדי למנוע את זה. המאמן המרשים שכבר לקח במונדיאל האחרון את אוסטרליה עד לשלב שמינית הגמר שם ארז את החפצים אחרי פנדל מפוקפק בדקות הסיום, הוכיח שהוא יודע לקחת נבחרת קטנה ולהוציא ממנה המון.

אותו מאמן שלקח את דרום קוריאה עד לשלב חצי הגמר, שם דווקא נהנה משיפוט שערורייתי, יינסה לעשות שוב את הבלתי יאמן ולקחת נבחרת שעל הניר נראת חלשה, למחוזות שהם טרם ראו בזהות שלב רבע הגמר. נראה שההולנדי יזדקק הפעם להרבה טעויות שיפוט שכן לנבחרת הרוסית חסרים כלים רבים כדי להדיח שתי נבחרות מהבית הזה.

הידינק יכול להסתפק בעליה היסטורית ובלנסות קצת להפריע לנבחרות האחרות אבל כנראה שלא יותר מזה. את נבחרת ישראל אגב לא הצליח לנצח המאמן המוכשר אי פעם, נתון די מרשים בהתחשב בעובדה שהוא מחזיק ב-57 אחוזי ניצחון בכל משחקיו.

לסיכום , הבית האחרון יכול גם הוא להיות מוקד להפתעה ומשחק המפתח לגבי זהות העולה השניה הוא יוון מול שוודיה. כמובן שיהיה מעניין לא פחות לראות את משחק השח-מט של אוטו ראהגל וחוס הידינק בין היוונים לרוסים. הצפי? הספרדים מהמקום הראשון והשוודים מהמקום השני קצת קצת לפני יוון ורוסיה.

תאריך:  07/06/2008   |   עודכן:  07/06/2008
בעז גורן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
היורו יוצא הערב לדרך: קבלו מסע מקיף מבית לבית
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
העיתון הליטאי 'קרפסיניס' פרסם אתמול (שישי), כי מכבי ת"א מתעניינת באפשרות החתמתו של שחקן הפנים המקדוני פרו אנטיץ' (25, 2.09), שהופיע בעונה האחרונה באקדמיק סופיה ושיתף שם פעולה לאורך העונה עם הברזילאי של מכבי, מוריליו דה רוסה.
07/06/2008  |  ערן סלע  |   חדשות
שלטונות העיר המבורג שבגרמניה הורו לפועלים להפסיק לעבד פסולת שהובאה מבתי חולים באיטליה לאחר שהתגלו בה רמות גבוהות של רדיואקטיוויות. דובר רשמי בהמבורג מסר כי רמות הקרינה הרדיואקטיווית היו גבוהות פי 80 מהתקן המותר ויהיה צורך בטיפול יקר כדי להבטיח שלא ייגרם נזק.
07/06/2008  |  משה ריינפלד  |   חדשות
נשיא צרפת ניקולא סרקוזי יבקר בלבנון בראש משלחת גדולה של שרים וראשי מפלגות האופוזיציה. דובר של ארמון האליזה אמר כי המטרה היא להפגין תמיכה בנשיא החדש של לבנון הגנרל מישל סוליימן. הגנרל סוליימן, שהיה עד כה מפקד צבא לבנון, נבחר אחרי חודשים ארוכים של מחלוקת פוליטית שהסתיימה בחודש שעבר בהתנגשויות דמים.
07/06/2008  |  משה ריינפלד  |   חדשות
הצדדים למו"מ הישראלי-פלשתיני החלו בניסוח טיוטת הסכם שלום. כך אמר אבו עלא, ראש צוות המו"מ הפלשתיני. לדבריו, בטיוטא יוצגו עמדות הצדדים ואלה ישמשו במו"מ הנמשך. שרת החוץ, ציפי לבני, היא העומדת בראש הצוות הישראלי למו"מ.
07/06/2008  |  יואב יצחק  |   חדשות
ממשלו של הנשיא ג'ורג' בוש שוקל צעדים חדשים כדי לחלץ את המשק מההאטה. כך אמר (יום ו', 6.6.08) בכיר בבית הלבן, עקב פרסום הנתונים על הגידול באבטלה ובמחירי הנפט וירידת השערים בוול-סטריט.
07/06/2008  |  משה ריינפלד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
מה יקרה אם הרש"פ תקרוס    צריך לדבר על המשמעות של מלחמה עם חיזבאללה    חובבנים מתיימרים להיות אסטרטגים    ממשלת הביזה ממשיכה בשלה    האם נתניהו מחכה לטראמפ    זכרונות אקטואליים של רב אי...
דן מרגלית
דן מרגלית
באוניברסיטת תל אביב נפתח אפיק חדש לחקר מהות המנהיגות על שמו של אהוד ברק    ברק נשא נאום מבריק על מהות המנהיגות    המצב, טען, יוצר את הצורך במנהיג
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
עיקרי הדברים: המערכה הצבאית והמערכה על התודעה הן בבחינת כלים שלובים ומשלימים, ועל כך נכתבו אין סוף מאמרים, ובמבחן המעשה ננקטו אומנם מהלכים ארגוניים שהניבו מעת לעת תוצאות שהותירו חו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il