|
שירותי רפואה ליליים [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
משרד הבריאות הורה (ד', 18.6.08) לכל קופחות החולים, שירותי בריאות כללית, מכבי שירותי בריאות, קופת חולים מאוחדת וקופת חולים לאומית, להעמיד לרשות מבוטחיהן מוקד טלפוני מאוייש, מעבר לשעות הפעילות השגרתיות.
המשרד הפיץ הנחיות לקופות, לגבי זכאות התושבים לשירותים רפואיים בשעות בהן המרפאות אינן פעילות וקבע, כי על כל קופת חולים להעמיד לרשות המבוטחים מוקד טלפוני מאוייש, שתפקידו להפנות מבוטח הנזקק לשירות מעבר לשעות הפעילות הרגילות של מרפאות הקופה לנותן שירות מתאים, תוך תיעוד הפניה.
מהמשרד נמסר, כי על המוקד להפנות את המבוטח הנזקק לאחד מהשירותים הבאים:
- מוקד רפואי לילי: במרחק שלא יעלה על 30 דקות נסיעה ממקום מגורי המבוטח בעיר;
- ביקור בית של רופא: זמן הגעת הרופא לבית המבוטח לא יעלה על 90 דקות;
- מחלקה לרפואה דחופה בבית חולים כללי (מיון): הפניה למיון על-ידי המוקד תהיה ללא השתתפות כספית של המבוטח.
מהמשרד נמסר, כי אפשרות הפניה למוקד הטלפוני אינה מחליפה את זכות המבוטח לפנות עצמאית למוקדי הלילה או לשירותי ביקור בית, המצויים במסגרת הקופה. כמו-כן נמסר, כי הקופות הונחו להיערך לקיום ההוראות ולהפעיל את המוקדים הטלפונים בטווח של שלושה חודשים.