|   15:07:40
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרצית לדעת על שירותי אינסטלציה
כתיבת המומחים
האם כדאי להשקיע בנאסד"ק 100?

גלעד קורא לשחרורו וכותב על מצבו

סובל מקשיים בריאותיים ונפשיים; <br>מביע תקווה לשחרור קרוב מהשבי

במהלך חריג חושפים פרקליטי משפחת שליט את מכתבו של גלעד להוריו במכתב מבקש גלעד שלא להזניח את המו"מ לשחרורו ולא להתמקד רק במאמץ לשחרור החיילים בלבנון
21/06/2008  |   יואב יצחק   |   חדשות   |   חטיפת גלעד שליט   |   תגובות
גלעד שליט. יש לי תקווה

עו"ד יניב. בשם המשפחה

החייל החטוף גלעד שליט סובל מקשיים בריאותיים ונפשיים. גלעד מצפה ומקווה לשחרורו מידי החמאס בקרוב. גלעד פונה לממשלת ישראל בבקשה לפעול לשחרורו מידי החמאס, ולא להתמקד רק בשחרור החיילים השבויים בלבנון, בידי החיזבאללה. גלעד מוחזק על-ידי החמאס במשך כשנתיים. ככל הידוע, הוא מוחזק ברצועת עזה.

  • צילום המכתב, ראו בהמשך

דבריו של גלעד נחשפים עתה, עם חשיפת מכתבו להוריו - אביבה ונועם שליט, במסגרת העתירה שהוגשה במוצ"ש לבית המשפט העליון. העותרים הם שלושה: גלעד, אביבה ונועם שליט. באופן חריג מגישים הוריו של גלעד את העתירה, גם בשמו - מכוח מכתבו אליהם - ומבקשים להכיר בהם כמיופה-הכוח שלו, וזאת על-אף שאין מדובר בקטין. דיון בעתירה נקבע בפני הרכב שלושה ליום ראשון, בשעה 10:00.

עד כה סירבה המשפחה לחשוף את המכתב או למסור פרטים מתוכנו, בנמקה זאת בכך שמדובר במכתב פרטי שיועד לבני המשפחה. עתה, כאמור, נוכח הנסיבות המיוחדות שנוצרו, משתמשת המשפחה במכתב כדי לקדם את שחרורו של בנה. להלן המכתב, בשלמותו (ציטוט):

המכתב המלא

אמא ואבא היקרים, משפחתי היקרה.

אני מוסר לכם את געגועי הרבים. שנתיים קשות וארוכות עברו עלי מאז נפרדתי מכם ונאלצתי להתחיל לחיות [בתאי- (מילה זו נמחקה במקור, י.י.)] בתנאי מעצר. אני ממשיך לסבול מקשיים בריאותיים ונפשיים ודיכאונות רבים הקיימים בסוג החיים אלו.

כמו במכתביי הקודמים, אני מקווה מאוד שמצבכם הבריאותי והנפשי לא [הדרדר- (מילה זו נמחקה במקור, י.י.)] נפגע מאז שהתחלתם לחיות בלעדי.

אני ממשיך לחשוב ולחלום על היום בו אשתחרר ואפגוש אתכם שוב, ועדיין נשארה לי תקווה שהיום הזה קרוב, אך אני יודע שהדבר אינו תלוי בי ובכם. אני פונה לממשלה שלא תזניח את המו"מ לשחרורי ותכוון את מאמציה רק לשחרור החיילים בלבנון.

מתגעגע, גלעד

יוני 2008

[עד כאן מכתבו של שליט, בנוסחו המלא]
עתירה: גלעד שליט נ' ממשלת ישראל

המטרה: להשפיע על השרים
ברק, אולמרט. חרגו מהמנדט

המכתב נחשף עתה לראשונה, כמה שבועות לאחר שהגיע לידי משפחת שליט ממטה הנשיא, לשעבר ג'ימי קרטר, וזאת ביוזמת פרקליטי משפחת שליט - עו"ד אלדד יניב, פרופ' אוריאל בנדור, ושרון שטיין. המטרה: לזעזע את שרי הממשלה, ולהשפיע עליהם, ממש ברגע האחרון, שלא ליתן יד להסכם הרגיעה עם החמאס, בלא שזה ייכלול הסכם לשחרור שליט.

הממשלה עומדת להתכנס ביום א' כדי לאשרר את הסכם הרגיעה שכבר אושר למעשה על-ידי המטבחון, הכולל את ראש הממשלה אהוד אולמרט, שר הביטחון אהוד ברק, ושרת החוץ ציפי לבני. לטענת פרקליטי שליט, המטבחון קיבל החלטה החורגת מהמנדט שניתן על-ידי הקביני המדיני-ביטחוני.

בידי פרקליטי שליט מידע, לפיו חלק משרי הממשלה מתנגדים להסכם הרגיעה - ללא שליט. אותם שרים אף מלינים, כי חברי המטבחון: אולמרט, ברק ולבני, פעלו באופן בלחתי תקין כשחרגו מהנדט שניתן להם.

הטיעונים בעתירה

המכתב הוגש לבית לבית המשפט העליון במסגרת עתירה שהגישו גלעד והוריו. המשיבים בעתירה הם: ממשלת ישראל, ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי, ראש הממשלה, ממלאת-מקום ראש הממשלה ושרת החוץ, וסגן ראש הממשלה ושר הביטחון.

המדובר, כאמור, במהלך יוצא דופן, שמטרתו לכלול במסגרת ההסכם את שחרורו של גלעד. הטיעונים העיקריים המובאים בעתירה:

  • העותרים מבקשים מבית המשפט להורות לממשלה להימנע מאישרור ההסכם, מכוחו ייפתחו המעברים, ובמיוחד מעבר רפיח, העלולים לאפשר הברחת גלעד מהרצועה לאירן;

  • העותרים טוענים כי ראש הממשלה ושר הביטחון הובילו אותם בכחש. הם התחייבו בפני משפחת שליט כי לא יאשרו הסכם עם החמאס ללא סיכום לשחרור גלעד. למרות זאת, ההתחייבויות שניתנו לא כובדו;

  • העותרים טוענים, כי הממשלה אינה עושה די לשחרור שליט. העותרים מביעים את חששם, כי אם לא תפעל הממשלה, ולאלתר, כדי לכלול את שליט במסגרת הסדר הרגיעה עם החמאס, עלול הדבר להוביל לרון ארד מס' 2.

העתירה הוגשה לשופט תורן בבית המשפט העליון. העותרים מבקשים צו ביניים שימנע פתיחת המעברים, וזאת עד לדיון בעתירה גופה. בית המשפט ביקש מהמשיבים להשיב לעתירה עד יום א' בשעה 09:00. כמו-כן הורה השופט לקיים דיון בשעה 10:00 בפני הרכב.

הוויתור על "מנוף לחץ" עלול לסכל השחרור

העותרים מציגים בעתירה שורה של טענות וראיות, על פגישות שנערכו עם בכירי הממשל בישראל, שבהן הובטח שוב ושוב: לא יהא הסדר בלי שליט. למרות זאץ, ועל-אף ההתחייבויות המפורשות, "ובעיקר של ראש הממשלה – הן לוועדת השרים והן לעותרים – שחרורו של גלעד לא נכלל בהסדר הרגיעה, הסוגיה כלל לא נדונה במסגרת המגעים להסדר, והמשא-ומתן בעניינו של גלעד יחל (אם בכלל) רק בעוד מספר ימים, לאחר שהסדר הרגיעה כבר יבוצע והמעברים ייפתחו".

משפחת שליט חוששת, כי אם יצא ההסדר אל הפועל "יאבד מנוף הלחץ העיקרי שיכול להביא את חמאס לשחרר את גלעד, קרי, המשך הסגר הכלכלי על הרצועה ואי-פתיחת המעברים עד להסדרת השחרור". הוויתור על מנוף לחץ זה", נטען בעתירה, "עלול – במידה ניכרת של הסתברות – לסכל את האפשרות לשחרורו של גלעד. חשש זה אינו ערטילאי. הוא מבוסס בין היתר על כישלונות מן העבר הלא רחוק. והדברים ברורים".

העותרים טוענים עוד, כי הצהרות אולמרט-ברק לפיהן המעברים לא ייפתחו, בשלב זה, אלא לאחר סיכום לשחרור שליט, אינן מתיישבות עם המציאות ועם העובדות. "עובדות אלה סותרות באופן חזיתי את המצג שהוצג לוועדת השרים כאשר אישרה את המהלכים להשלמת ההסדר. שכן, החלטת הוועדה התקבלה לאור המצג שהוצג בפניה כי שחרורו של גלעד יובטח כחלק מההסדר. מצג זה הסתבר כמצג-שווא גמור, משהובהר כי העניין לא עלה כלל במשא-ומתן ולא-כל-שכן לא סוכם. דומה כי בכך קיימת תמימות דעים בין ראש הממשלה, שהצהיר כי בימים הקרובים יתחיל המשא-ומתן לשחרורו של גלעד, לבין חאלד משעל, שמסר כי עניינו של גלעד כלל לא עמד על הפרק עד עתה ובוודאי אינו כלול בהסדר שהושג".

העותרים מאשימים אפוא, במיוחד את אולמרט וברק, במצג-שווא. "אישור שניתן כתוצאה ממצג-שווא שכזה אינו תופס, וממילא המשיבים אינם מוסמכים להגיע להסדר מכוח "אישור" כזה או להורות על ביצועו של ההסדר. דין חד-משמעי זה – שהוחל אפילו על חנינה (!) שניתנה על-ידי נשיא המדינה עקב הטעיה, ובוטלה בשל כך על-ידי בית המשפט העליון".

מזהירים מפני תקדים רון ארד

העותרים מזהירים בסיכומה של העתירה מפני סיכון שעניינו של שליט יסתבך ויגיע חלילה למצב דומה לזה של רון ארד. הם טוענים עוד, כי המסקנות לא הוסקו ולקחי העבר לא הופנמו. הנה הדברים שנאמרו בסוף העתירה:

ביום 16 באוקטובר 1986, בעת גיחה מבצעית של מטוס חיל האוויר מדגם "פנטום" מעל שמי לבנון, חלה תקלה טכנית בתחמושת של המטוס, וצוות האוויר שלו, שכלל את הנווט סרן רון ארד נטש את המטוס. רון ארד נשבה על-ידי גורמים עוינים בלבנון. משנת 1988 אבד הקשר עם הנווט רון ארד וגורלו לא נודע.

כל ניסיונותיה של ישראל להביא לשחרורו של רון ארד עלו בתוהו, בין היתר בשל טעויות קשות אשר נעשו על-ידי ממשלות ישראל לדורותיהן, שלא השכילו לנצל כראוי מנופי לחץ שהיו בידיהן.

ניתן לצפות ממקבלי ההחלטות בישראל כי לקחי העבר יופנמו וכי יוסקו המסקנות המתבקשות. בעניינו של גלעד שליט – עדיין לא מאוחר.

המכתב של גלעד (יוני 2008) - חולם על היום שאשתחרר
תאריך:  21/06/2008   |   עודכן:  22/06/2008
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
סובל מקשיים בריאותיים ונפשיים; מביע תקווה לשחרור קרוב מהשבי
תגובות  [ 9 ] מוצגות   [ 9 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
Tamara
21/06/08 21:05
2
מוכתב לו.
21/06/08 21:43
3
בענין שלא שייך לו
21/06/08 22:28
4
ומשם להמשיך
21/06/08 23:13
5
מיכל ת"א
22/06/08 00:59
6
krief benjamin
22/06/08 08:28
7
krief benjamin
22/06/08 08:44
8
קוסם
22/06/08 09:28
9
אזרחית מבויישת
22/06/08 10:39
פורום: חטיפת גלעד שליט כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הסכסוך שהעסיק את עולם יצרני הקפה בישראל בשש השנים החולפות בא לידי סיום, לאחר שבית המשפט המחוזי בתל אביב חייב את חברת התה ויסוצקי לשלם כשלושה מיליון שקל ליצרנית הקפה "רוני רג'ואן".
21/06/2008  |  משה ריינפלד  |   חדשות
התוכנית להפריט את חברת הטלפונים הגדולה ביותר בי-סי-אי ולמכור אותה בכ-52 מיליארד דולר - עסקת הרכש היקרה בעולם - יצאה שוב (יום ו', 20.6.08) לדרך לאחר שבית המשפט העליון של קנדה אישר את העסקה. מניית החברה עלתה עקב ההחלטה ב-8.2% בבורסת טורונטו.
21/06/2008  |  משה ריינפלד  |   חדשות
שיטה חדשה של בדיקת דם אצל נשים הרות לזיהוי מוקדם של תסמונת דאון, מגדילה את הסיכוי שבעתיד תוכל כל אשה הרה המעוניינת בכך לעבור בדיקה שגרתית מסוג זה. הפיתוח החדש מאפשר לזהות בדמה של האם סמנים גנטיים המראים אם יש לעובר כרומוזומים פגומים היוצרים את תסמונת דאון.
21/06/2008  |  משה ריינפלד  |   חדשות
מספר גדל והולך של הורים לעתיד בהודו בוחר בביצוע הפלות כדי למנוע לידת תינוקות ממין נקבה. תינוקות רבים ממין נקבה מומתים בדרכים שונות לאחר לידתם משום שהוריהם מעדיפים זכרים. העיתון הלונדוני "דיילי טלגרף" מדווח (שבת, 21.6.08) כי דוח מזעזע שהכינו ארגוני סיוע בבריטניה ובקנדה מוגש בימים אלה לצירי פרלמנט במדינות אלו העוסקים בנושא.
21/06/2008  |  משה ריינפלד  |   חדשות
ניצני האטה כלכלית ניכרים גם בקנדה. לאחר הפיטורים ההמוניים בחברת אייר קנדה (2,000 עובדים) ובמפעל של ג'נרל מוטורס (1,000 עובדים) הודיעה גם חברת Magna International העוסקת בייצור חלפים לכלי רכב ולמשאיות הודיעה השבוע על כוונה לפטר 400 עובדים (רבע ממצבת עובדיה!) במפעל בסנט תומאס באונטריו. הפיטורים הם למעשה תגובת שרשרת להחלטת ג'נרל מוטורוס לסגור מפעלים בארה"ב ובקנדה המייצרים טנדרים ורכבי שטח בעקבות נסיקת מחירי הדלק.
21/06/2008  |  יהונתן דחוח-הלוי  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
הפרופסור שקמה ברסלר חזרה הלילה למקומה בראש ההפגנות לאחר ראיון שהעניקה שלשום לטלוויזיה    איננו עקורים בארצנו, אמרה ברסלר שהיא שילוב של מדע ואהבת הארץ, מכון ויצמן ועמק יזרעאל
יואב יצחק
יואב יצחק
המשטרה חקרה חשד, לפיו מאור פחימה, עבריין ידוע ומוכר למשטרה, מעורב בהטמנת מטען חבלה שנועד לפגוע במנכ"ל החברה הכלכלית לפיתוח קיסריה, מיכאל כרסנטי - לאחר שזה דחה בקשתו להכשיר עבירות ב...
הרצל חקק
הרצל חקק
זה ספר שנכתב כדי לספר סיפור של אם, ובעצם זה סיפור של דור    מתברר, שאפשר גם לכתוב ביוגרפיה רוחנית, סיפור אישי של גיבורה שהיא גדולה מהחיים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il