|
האוטובוס לא הגיע [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
מירה ומנחם פנט תבעו את אגד - אגודה שיתופית לתחבורה בישראל בע"מ בבית משפט לתביעות קטנות בירושלים בסכום של 2,000 שקל לאחר שלא הצליחו להגיע לחגיגות במירון באוטובוס ונאלצו לשכור טנדר. מכתב התביעה עלה שהשניים המתינו לקו 982 שיצא במועד אך לא עצר בתחנה משום שהיה עמוס ונהג אוטובוס שהגיע אחריו סירב להעלותם בטענה שאוטובוס הבא יעשה זאת. בפועל לא הגיע שום אוטובוס, והזוג נאלץ לשכור טנדר בעלות של 866 שקל שהסיע אותם למירון. לדבריהם, מזון שלקחו עמם, לתקופה של שבוע, התקלקל עקב ההמתנה הממושכת ונגרמו להם הוצאות נוספות ועוגמת נפש.
בכתב ההגנה טענה אגד שהוציאה שלושה אוטובוסים להר מירון למרות שלא הייתה חייבת לעשות זאת ולדבריה, התביעה מוגזמת ומנופחת. אגד ביקשה לדחות את התביעה ולחייב את התובעים בהוצאות משפט.
בפסק דין שניתן בחודש שעבר, בהעדר הצדדים, חייב השופט גד ארנברג את אגד לשלם לתובעים 1,000 שקל בתוספת 50 שקל אגרת בית משפט בתוך 30 יום, אחרת ישא הסכום הפרשי הצמדה וריבית מיום מתן פסק הדין ועד לתשלום בפועל.
"לאחר שמיעת הצדדים ועדה נוספת מטעם התובעים נראה לי כי יש מקום לפצות את התובעים ואולם לא בסכום הנתבע על ידם. מחד, הנתבעת עמדה בתנאי השירות כאשר הוציאה את האוטובוס בזמן (אין טענה שהאוטובוס לא יצא בזמן) מאידך לתובעים הובטח על-ידי נהג, ובנקודה זו אני מקבל את עדותם, שיצא אוטובוס נוסף ואוטובוס כזה לא יצא. הנתבעים שילמו לטנדר סך של 866 שקל וקיבלו מטרמפיסט שלקחו 100 שקל. בנסיבות אלה נראה כי יש בפיצוי בסך של 1,000 שקל כדי להביא לאיזון הנכון ולמתן פיצוי הן בשל שכירת הטנדר והן בשל הזמן המבוזבז".