|
הקווים נותרו יציבים - אך מיאמי בוטל. אל-על
|
|
|
|
|
האסיפה היום לא גרמה לכל שיבוש בטיסות
|
|
|
|
|
ועד עובדי חברת אל-על הודיע היום (ה', 17.7.08) כי הוא מקציב להנהלה שבוע ימים לקבל החלטה להיכנס למשא-ומתן על הסכם עבודה חדש. העובדים טוענים כי "למרות התנהלותה הכוחנית והחד-צדדית של ההנהלה", הם החליטו "לנהוג באחריות, לחזור לעבודה סדירה ולהימנע מפגיעה בציבור הנוסעים". הבוקר ערכו מאות מעובדי חברת התעופה אסיפת הסברה מול בניין ההנהלה המרכזית, ולטענתם ההנהלה מנעה מעובדי נוספים להגיע לאירוע באמצעות מאבטחים שנפרשו בתשתיות החברה מבעוד מועד.
העובדים עומדים על דרישתם לפתוח במו"מ מיידי עם ההנהלה להארכת ההסכם הקיבוצי הקיים, לשנה נוספת. הם אומרים כי הנהלת החברה הודיעה לפני מספר ימים שאין בכוונתה לחתום על הסכם קיבוצי חדש וכי אין בכוונתה להאריך את ההסכם הקיים. כמו-כן, טוען ועד העובדים, הודיעה ההנהלה כי יש בכוונתה לצאת בתוכנית התייעלות חד-צדדית שתכלול כנראה פיטורי מאות עובדים.
יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, אמר "אנו ערים למשבר התעופה העולמי והעובדים מוכנים להירתם ולסייע לחברה. כל שאנחנו מבקשים הוא שמירת זכויות העובדים כפי שמעוגנות בהסכם הקיבוצי הנוכחי תוך כניסה למו"מ עם ההנהלה במטרה למצוא פתרונות משותפים. אנחנו לא מפנים גב לחברה, אך עם זאת לא נסכים להתנהלות חד-צדדית".
יו"ר מועצת העובדים באל-על, יוסי לוי, הוסיף כי "אין בכוונתנו לשבת בחיבוק ידיים בעוד ההנהלה מתכוונת לפטר עובדים. אנחנו נגן עליהם בכל מחיר. כל הניסיונות שלנו עד-כה, לשבת עם הנהלת החברה למו"מ, נכשלו. אני קורא לה להפסיק לאלתר את ההתנהלות הכוחנית ולשבת איתנו למו"מ עד לתחילת השבוע הבא, כדי להגיע לפתרון המשבר".
Nfc מציין, כי לעומת חברות אחרות בענף התעופה העולמי הנאנק תחת משבר הזינוק במחירי הדלק - אל-על נותרה יציבה הן מבחינת מצבת כוח-האדם והן בתחום שמירת הקווים הפעילים. חברות אחרות פיטרו מאות ואף אלפי עובדים, כולל טייסים, ואל-על ביטלה רק קו אחד לפי שעה - למיאמי.
בהנהלה אומרים כי אל-על, כמו כל חברות התעופה בעולם, מתמודדת בימים אלו עם תנאים בלתי סבירים ובמיוחד נסיקת מחירי הדלק, אך עושה מאמצים רבים לא לנהוג כחברות תעופה הנאלצות לערוך קיצוצים נרחבים במצבת העובדים. "במשך תקופה ארוכה נעשה ניסיון כן ואמיתי של ההנהלה להגיע להסכמה עם נציגות העובדים על נוסח מוסכם להסכם עבודה חדש", אומרת ההנהלה.
לדבריה, לכל אורך הדרך היא פעלה בשקיפות, "בכוונה טהורה" ומתוך רצון עז לגשר על הפערים. היא טוענת כי הביעה נכונות ללכת כברת דרך ארוכה לקראת דרישות הנציגות, במטרה להתלכד ולהתאים את מבנה החברה, אירגונה והוצאותיה לסביבה התחרותית והעסקית שבה היא פועלת, וכי "להנהלה אין כל כוונה לפגוע בשכר העובדים אלא לייעל את העבודה ולהפנות את עיקר המשאבים כדי להתמודד עם האתגרים הקשים העומדים בפני החברה".