|
הטיול בוטל [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
מאיה ברון תבעה את חברת אופיר טורס בבית משפט לתביעות קטנות בירושלים בסכום של 12,465 שקל בעקבות ביטול טיול מאורגן. מכתב התביעה עלה שבחודש יולי אשתקד, הזמינו התובעת בעלה ושתי בנותיהם מהנתבעת באמצעות סוכנות הנסיעות איגור טורס בע"מ, טיול מאורגן ללונדון לחמישה לילות תמורת 16,620 שקל. שלושה ימים לפני מועד היציאה, הודיעה הנתבעת לתובעת על ביטול הטיול עקב מיעוט משתתפים. התובעת סירבה לצאת לטיולים חלופיים לאחר שלא התאימו וקיבלה בחזרה את כספה. כשביקשה פיצוי בגין עוגמת נפש הוצעה לה הנחה לטיול עתידי והיא סירבה. לטענתה, על הנתבעת לפצותה ב-75% מעלות הטיול, "הסכום שהייתי מחויבת אילו ביטלתי את הטיול, שלושה ימים לפני היציאה, ויש לגזור גזירה שווה".
בכתב ההגנה טענה הנתבעת שבדף תנאי הטיול, נרשם שהיא רשאית להודיע לתובעת על ביטול הטיול 10 ימים לפני מועד היציאה. "עשינו זאת בהודעה לסוכנות הנסיעות איגור טורס. בנסיבות אלה איננו חייבים לשלם לתובעת דבר". הנתבעת ביקשה לדחות את התביעה בחיוב בהוצאות.
בפסק דין שניתן בשבוע שעבר, בהעדר הצדדים חייב השופט אריה רומנוב, את הנתבעת לשלם לתובעת ולבני משפחתה 5,000 שקל בגין עוגמת נפש בתוספת 350 שקל הוצאות משפט. "אני מקבל את טענת התובעת, שההודעה על ביטול הטיול, נמסרה שלושה ימים בלבד לפני מועד היציאה. הדבר נתמך במכתבה של גב' אירינה אנטונוב מסוכנות הנסיעות איגור טורס בע"מ. מנגד, הנתבעת לא הציגה כל מסמך ממנו ניתן ללמוד על מועד ההודעה והיא לא זימנה לעדות את האדם שלטענתה, מסר את ההודעה.
לדברי הגב' אנטונוב, העובדה שהטיול בוטל, נודעה לה רק לאחר שהתקשרה לנתבעת לברר מדוע כרטיסי הטיסה שהיו מיועדים לתובעת לא הגיעו". השופט הוסיף שלא קל לתרגם, למונחים כספיים, נזקים המתייחסים לעוגמת נפש. "בהסכם שנכרת בין הצדדים, אין הוראה של הדדיות בעניין גובה הפיצוי במקרה של ביטול הטיול, ולכן הפיצוי לו הייתה הנתבעת זכאית אילו ביטלה את הטיול, אינו מחייב".